۱۳۹۷ مهر ۱۴, شنبه

مروری بر روزنامه های حکومتی شنبه 14 مهرماه





مروری بر روزنامه های حکومتی شنبه 14 مهرماه 

روزنامه‌های حکومتی در روز شنبه چهاردهم مهر ماه، تیتر مشترکشان را به گفتاردرمانی خامنه‌ای در ورزشگاه آزادی برای بسیجی‌ها اختصاص داده‌اند. «تحریم را شکست می‌دهیم» و «بن‌بست نداریم» و «جوانان راه‌حل مشکلات کشورند» تیتر مشترک اغلب روزنامه‌ها بود. سایر موضوعات روزنامه‌های چهارشنبه،حول اف.ای.تی.اف، بحران ارز، و خبرهایی با مضمون انزوای جهانی رژیم هستند.
اف.ای.تی.اف موضوع دعوای روزنامه‌های هر دو باند حاکم است.

عصر ایرانیان نوشته: موحدی کرمانی: در صورت تصویب مجلس شورای نگهبان اف.ای.تی.اف را رد خواهد کرد
کیهان خامنه‌ای نوشته:« انتظار می‌رود نمایندگان مجلس، گرفتار تحلیل‌های غلط پیرامون حق شرط نشوند و با توجه به مخاطرات امنیتی فراوان الحاق ایران به کنوانسیون CFT، از تصویب این لایحه خطرناک خودداری کنند. لازم به یادآوری است که در صورت تصویب و اجرای این لایحه، شرایط لازم برای افزایش اثرگذاری تحریم‌های آمریکا فراهم می‌شود».

روزنامه‌های باند روحانی آخوندهای قم را که علیه اف.ای.تی.اف نظر یا فتوا داده‌اند مورد حمله قرار داده و حین این حمله بی‌عملی ولی‌فقیه و ناچاری نظام در پیوستن به این قرار داد را برجسته کرده‌اند:
ابتکار با اشاره به میان کشیدن آخوندی قم توسط دلواپسان نوشته است« مطابق دکترین ولایت فقیه، تصمیم نظام اسلامی به‌معنای حکم ولی‌فقیه است که بر همه از جمله سایر مراجع نیز واجب می‌شود. در این میان طراحی سؤال هدفمند و ارائه اطلاعات مخدوش به‌ محضر مراجع و ایجاد حساسیت و خالی کردن دل مومنان و تشکیل صف خادمان و خائنان حول موضوعات عمومی خلاف نظام سیاسی اسلامی و متناسب با دوره قاجاریه است و ورود مراجع معظم به این تصمیمات چندان محلی ندارد».
اعتماد هم با یادآوری مخالفت آخوند موحدی کرمانی با تصویب FATF نوشته است« دیگرانی نیز بودند و هستند که الحاق به FATF را محکوم می‌کنند، گمان دارند که کسانی در آنجا نشسته‌اند، انتظار ورود ما را می‌کشند و اگر نرویم، بنای FATF فرو می‌ریزد. غافل از این‌که اصلاً کسی منتظر دیگران نیست. هر کسی خواست به آن ملحق می‌شود و هر کسی نخواست نمی‌شود. ولی به‌قول معروف «تو را که خانه نیین است/ بازی نه این است.» جامعه‌یی که به صادرات نفت و واردات کالا نیازمند است، نمی‌تواند و نمی‌باید با روش و عنصری مخالفت کند که بقای آن را در خطر قرار می‌دهد».
آرمان هم در بررسی مخالفت ها با CFT نوشته« در لایه‌هایی از این مخالفتها به‌خصوص کسانی که محرک آن هستند کاملا احساس می‌شود که منافع خاصی در بین است و کسانی هستند که از شفافیت مالی نگرانند. به‌عنوان نمونه عمده فعالیت بخش قابل توجهی از مؤسسه‌های مالی و اعتباری که آن بحران را در کشور درست کردند و بخش مهمی از بحران فعلی نیز ناشی از همان بحران است تمایل به عدم شفافیت بود. لذا بخشی از این مخالفتها به این جهت است که برخی افراد احساس می‌کنند منافعشان به خطر می‌افتد و از این جهت به‌صورت غیرمستقیم تحریک می‌کنند».

تنگ‌تر شدن حلقه انزوای رژیم در مطالب روزنامه‌های مختلف دیده می‌شود.
جهان صنعت با اشاره به مواضع مرکل علیه رژیم نوشته: « تردید در نقش آلمان در حفظ برجام به‌معنای آن است که تلاش تروئیکای اروپایی در صورت فشار از سوی مجموعه‌های نا‌همسوی برجام می‌تواند دستخوش تغییر شود».
اعتماد هم نوشته:« جان بولتون استراتژی جدید ضدتروریسم آمریکا را اعلام کرد، اعلام جنگ ایدئولوژیک با تمرکز بر ایران».
وطن امروز هم از « سفر نمایندگان ترامپ به ۳۰کشور برای صفر کردن صادرات نفت ایران» خبر داده.

رسوایی دولت روحانی در چپاول مردم و انهدام تولید با گران کردن قیمت ارز در روزنامه‌های هر دو باند دیده می‌شود.
جهان صنعت نوشته« دولت نقش اساسی در نوسانات ارز داشته و از آنجایی که منفعت قابل توجهی را به‌دلیل جابه‌جایی قیمتها به دست آورده است، نمی‌توان نقش آن را منکر شد».
کلید هم نوشته:« حسین راغفر مطرح کرد: با دلار ۵هزار تومانی هم تولید نابود می‌شود».


مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت   ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات

سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange