۱۳۹۷ مهر ۱۴, شنبه

روزجهانی معلم در ایران و انعکاس سایت فری ریپابلیک در مورد وضعیت معلمان ایران




روزجهانی معلم در ایران و انعکاس سایت فری ریپابلیک در مورد وضعیت معلمان ایران

روزجهانی معلم در ایران چه معنی میتواند داشته باشد درشرایطی که معلم در زندان و دانش آموز بدلیل فقر ترک تحصیل میکند .
روزجهانی معلم هرساله روز سیزدهم مهر در کشورها برگزار میشود ولی آیا معلمان درحاکمیت نظام آخوندی میتوانند این روز را گرامی بدارند ؟ این سئوالی است که برای هر ایرانی مشخص است .اما آیا درنقاط دیگر جهان این وضعیت معلمین ایران را درک میکنند ؟
برای پاسخ به این سئوال نگاهی به مطلبی از سایت Free republic میاندازیم. اما قبل از رجوع به نوشته سایت Free republic نگاهی به علت ، هدف و سابقه نامگذاری روز جهانی معلم بیاندازیم.
علت، هدف و سابقه نامگذاری
۲۴سال پیش روز ۵اکتبر / ۱۳مهر روز جهانی معلم نامگذاری شد. سال ۱۹۹۴ «سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد(یونسکو)» در چهل و چهارمین اجلاس وزرای آموزش و پرورش ۱۳۵کشور عضو که از ۳تا ۸اکتبر در شهر ژنو برگزار شد، توسط مدیر کل آن زمان فدریکو مایور پیشنهاد کرد که یک روز به‌نام معلم اعلام شود.
علت این گرامی‌داشت و نامگذاری این بود که مسؤلان هر کشور به مشکلات و معضلات آموزشی و نظرات و نکات معلمان کشور گوش فرا دهند.
هدف این بود که با استفاده از راه کارهای متخصصان آموزشی ـ که معلمان باید عناصر اصلی آن باشند ـ برای رفع کمبودها تلاش شود تا سیستم‌های آموزشی کشورها تعالی یابند
انعکاس سایت «فری ریپابلیک» از روز جهانی معلم در ایران
سایت معروف Free republic وابسته به جمهوریخواهان آمریکا مقاله ای در مورد روز جهانی معلم و سیاست های سرکوبگرانه رژیم در مورد معلمان در ایران منتشر کرد که ترجمه بخشی از آن درزیر آمده است
آیا ایران رفتار خود را با معلمان در روز جهانی معلم تغییر خواهد داد؟
هر ساله یونسکو وآموزش بین الملل سازمان ملل کمپینی را برای بزرگداشت روز جهانی معلم جهت کمک به درک بهتر معلمین و نقش آنها در روح و افکار نسل های آینده و در توسعه جامعه براه میاندازند . اما در ایران وضع موجود کاملا با این شرایط متفاوت است. در سال های اخیر، معلمان در ایران که خواستار شرایط کار بهترهستند ، کمپین ها و اعتصاب های مختلفی برعلیه شرایط بغرنج زندگی خود ، کیفیت پایین تسهیلات بیمه و عدم امنیت شغلی، برگزار کرد ه اند اما با آزار و اذیت و زندان مواجه شده اند.
در ایران در یک نقض اشکار کنوانسیون بین المللی حقوق بشر، اعتصاب معلمین توسط نیروهای امنیتی و عوامل مخفی وزارت اطلاعات مورد حمله قرار میگیرد و بسیاری از معلمان و شرکت کنندگان پس از اعتراض دستگیر میشوند . یک معلم گفت: “این بسیار شرم آور است که در ایران با معلمین همچون مجرمین رفتار می شود”
معهذا، با وجود این واقعیت که در سال های اخیر اعتراضات معلمین مورد حمله قرار گرفته وآنها مورد آزار و اذیت عوامل سرکوبگر دولتی قرار گرفته اند، اما آنها توانستند صدای خود را به جامعه بین المللی برسانند دراین رابطه مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در تاریخ ۲۱ می ۲۰۱۸، در اولین سخنرانی خود خواستار آن شد که ایران رفتارش را تغییر دهد. و در ادامه گفت : «رفتار شرورانه ایران جایی برای بی عملی باقی نگذاشته است و تغییر رفتار ایران یکی از اولویت های مهم دیپلماتیک رئیس جمهورآمریکا میباشد » .
اکنون حقوق متوسط یک معلم در ایران حدود ۳۰۰ دلار در ماه است. بسیاری از معلمان مجبورند که بدنبال شغل دوم برای خود باشند طبق گزارش شورای ملی مقاومت ایران غارت و چپاول میلیون ها دلار از صندوق سرمایه گذاری معلمان ، و از صندوق بازنشستگی معلمان هر دو به لحاظ میزان اختلاس، نشانگر جنبه دیگری از شبکه مافیای درون رژیم میباشد سخنگوی قوه قضاییه محسنی اژه می گوید: “هزاران میلیارد تومان (ارز ایرانی) در اختیار تعدادی قرار گرفته است، بدون اینکه به آن نیازی داشته باشند .معلمان میگویند با آنها بدرفتاری شده است ………….
 آخرین نمونه حکم حبس  وشلاق به معلمان:
شش تن از بازداشت شدگان تجمع ۲۰ اردیبهشت ۹۷ معلمان مقابل سازمان برنامه و بودجه در تهران که با قرار کفالت از زندان اوین آزاد شده بودند، توسط شعبه ۱۰۶۰ دادگاه کیفری ۲ مجتمع قضایی کارکنان دولت درتهران به حبس و شلاق محکوم شدند.
اسامی این محکومان عبارت است از:
عالیه اقدام‌دوست، عضو اتحادیه بازنشستگان،
رسول بداقی، بازرس سابق کانون صنفی معلمان تهران،
اسماعیل گرامی،
جواد ذوالنوری،
حسین غلامی،
محمد عابدی
خانم مریم رجوی، رییس جمهور برگزیده مقاومت ایران زندانیان سیاسی را که به خاطر حمایت از حقوق معلمان ایرانی اعتصاب غذا کرده اند ستایش کرد . خانم رجوی گفت: “مردم ایران امروز همراه با معلمین خود در اعتصاب غذا، وتظاهرات مقاومت می کنند.” وی افزود: “پیگرد قانونی و آزار و اذیت مسئولین اتحادیه های معلمین نشان دهنده آسیب پذیری آخوندها از اعتراضات سازمان یافته است.”


مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت   ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات

سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange