۱۳۹۷ مهر ۱۷, سه‌شنبه

مروری بر روزنامه های رژیم سه شنبه هفدهم مهر ماه




مروری بر روزنامه های رژیم سه شنبه هفدهم مهر ماه 

روزنامه‌های رژیم در روز سه‌شنبه هفدم مهر، هم‌چنان بیشترین عنوانها و مطالب خود را به موضوع تصویب CFT اختصاص داده‌اند. موضوع مشترک بعدی روزنامه‌ها، چشمک و چراغهای ظریف وزیر خارجه روحانی برای مذاکره با آمریکا است. «در مذاکره با آمریکا را نبسته ایم» پیام اصلی وی است که تیتر مشترک روزنامه‌های هر دو باند شده است.
حمله به باند روحانی و FATF موضوع مقالات اصلی روزنامه‌های دلواپسان است.
کیهان در زیر عنوان: «آن از برجام، این هم از FATF، بهانه بعدی چیست؟!» با اشاره به بهانه‌های روحانی برای قرار داد برجام نوشته است« با این روند باید پرسید بهانه بعدی غرب چیست و دولت می‌خواهد کدام دغدغه آنها را مرتفع کند؟ و حد یقف این بهانه‌ها چیست و کجاست؟».
وطن امروز با اشاره به تمسک لاریجانی به نامه خامنه‌ای برای به تصویب رساندن لایحه CFT نوشته است: «انداختن توپ در زمین رهبری اولاً امکان جلب موافقان بیشتری از مسئولان ذی‌صلاح را فراهم می‌کند، ثانیا مانع جبهه‌گیری عمومی و رسانه‌یی علیه تصمیمات و مصوبات می‌شود، ثالثا ضمن انجام عملیات روانی و فعالیت گسترده رسانه‌یی درباره تنگناهای اقتصادی و فرافکنی از سوءمدیریت‌های سال‌های اخیر، سعی می‌شود در صورت مخالفت تحکمی رهبری...، هزینه‌های فشار اقتصادی به مردم به پای ایشان ثبت شود و رابعاً در انتها در صورت شکست طرح یا لایحه، عواقب کار گریبانگیر رهبری، به‌عنوان بالاترین مقام نظام شود».
روزنامه‌های باند حسن روحانی هم بر سر تصویب لایحه CFT به دلواپسان حمل کرده‌اند:
آرمان نوشته است:« گویی تفکر، جریان و افرادی در کشور نمی‌خواهند مردم در آرامش زندگی کنند و انگار دوست ندارند که جامعه آرام و بی‌تشنج باشد. آنها هر مسأله‌یی را تبدیل به بلوا و تشنج فکری، روحی و روانی در جامعه می‌کنند و انگار حیات آنها در همین راه است».
روزنامه‌های هر دو باند حاکم نسبت به سرنوشت لوایح مربوط به FATF در شورای نگهبان به نفع خود خبرسازی کرده‌اند:
وطن امروز نوشته است:« با توجه به اعلام مخالفت قبلی شورای نگهبان با دیگر لوایح FATF، از هم‌اکنون تلاش‌هایی برای تاثیرگذاری بر رأی اعضای مجمع تشخیص در این باره توسط دولتی‌ها آغاز شده است. پیش از این محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز از دور زدن شورای عالی نظارت مجمع توسط علی لاریجانی در زمینه بررسی این لوایح خبر داده بود، این یعنی ساکنان خانه قانون‌گذاری قانون‌گریزند و البته وای به روزی که بگندد نمک!».
جمهوری اسلامی هم نوشته است: «شورای نگهبان کار را تمام کند... جامعه اکنون منتظر تأیید شورای نگهبان است که تیر خلاص شلیک شده از ایران بر طرحهای شیطانی محور شرارت آمریکا – اسراییل و دربار فاسد آل سعود باشد».
اذعان به ناکارآمدی CFT در درمان دردهای نظام و نگرانی از پیامدهای آن در روزنامه‌های هر دو باند حاکم دیده می‌شود.
جهان صنعت نوشته است «کشور ما از بوروکراسی کند و زائد اداری رنج می‌برد، دچار تراکم نقدینگی است، وجود پنجره‌های فساد اداری و رانت باعث نا‌امیدی سرمایه‌گذاران شده،... و دهها مشکل دیگر بر اقتصاد کشور مان سایه انداخته که CFT در بروز و ظهور آنها نقش تعیین‌کننده‌ای ندارد».
رسالت هم به‌نقل از محمود بهمنی عضو مجلس ارتجاع نوشته است«‌این لوایح و کنوانسیون‌ها هیچ ربطی به مشکلات کنونی کشور ندارد، FATF یک مسأله جدا از مسائل درونی است
از لوایح چهارگانه که بگذریم، موشکهای بالستیک، حقوق‌بشر، قانون کاتسا، قانون داماتو و... بخش‌های دیگر این مجموعه و جدای از برجام هستند که می‌توانند موانع بعدی برای جمهوری اسلامی تلقی ‌شوند... اگر هم مشکل کشور با برجام حل شود، این مشکلات در بخش‌های دیگر باقی‌مانده است»...
کیهان خامنه‌ای نسبت به‌ درخواست سفرای اتحادیه اروپا برای بازگشایی دفتر این اتحادیه در تهران واکنش نشان داده و با عنوان« باج‌خواهی برجامی سفرای اروپا» از جمله نوشته است:« مرتضی صفاری نطنزی رئیس‌ کمیته‌ روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در نشستی که اخیراً کمیسیون امنیت ملی با سفرای کشورهای اروپایی در تهران داشت، آنها خواستار تسریع در روند گشایش دفتر اتحادیه اروپا در تهران شدند». کیهان در ادامه می‌نویسد« ظاهراً مطرح شدن موضوع گشایش دفتر اتحادیه اروپا در تهران از سوی سفرای اروپایی فراتر از درخواست بوده و رنگ و بوی دستور و تأکید داشته است... گفتنی است ریچارد هاویت (تهیه‌کننده سند راهبردی اتحادیه اروپا درباره روابط با ایران) چندی پیش گفته بود:«توافق هسته‌یی، یک نقطه‌عطف بود؛ هر چند که همه مشکلات ما با ایران درباره اسرائیل، دموکراسی و حقوق‌بشر حل نشده است... ما باید دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا را در تهران افتتاح کنیم و گفتگو درباره حقوق‌بشر در ایران را از سر بگیریم... همچنین در پیش‌نویس قطعنامه «راهبرد اتحادیه اروپا درباره ایران»- فروردین ۹۳- از هیئت‌های پارلمانی اروپا خواسته شده تا در سفر به ایران با منتقدان حکومت، فعالان جامعه مدنی و زندانیان سیاسی ایران ملاقات داشته باشند. علاوه ‌بر این در متن پیش‌نویس قطعنامه موسوم به «نقشه راه عادی‌سازی روابط اتحادیه اروپا با ایران پس از برجام» آمده است: «میراث انقلابی ایران و قانون اساسی آن به‌عنوان یک دولت اسلامی نباید به‌عنوان مانعی بر سر راه یافتن زمینه‌های مشترک در خصوص دموکراسی و حقوق‌بشر قلمداد شود».


مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت   ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات

سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange