۱۳۹۷ مهر ۱۲, پنجشنبه

اعدام؛ پاسخ به مشکلات جامعه در خلافت اسلامی!



اعدام؛ پاسخ به مشکلات جامعه در خلافت اسلامی!


پاسخ به مشکلات جامعه در ایران تحت خلافت اسلامی!؛ اعدام است. حکومت‌گران یک روز رانندگان اعتصابی کامیون را به اعدام تهدید می‌کنند و روز دیگر برای پوشاندن مفاسد اقتصادی خود چند تن را دستگیر و به‌عنوان مفسد اقتصادی معرفی کرده و برایشان حکم اعدام صادر می‌کنند.
فریبرزشادان
امروزه حکم اعدام ابزاری است در دست سردمداران نظام ولایت فقیه و در هر شرایطی که دچار بن بست شدند از این ابزار استفاده می‌کنند و تنها راه در پاسخ به مشکلات جامعه که از این نظام بطور مقطعی و کوتاه مدت گره باز می‌کند همین روش‌های ضدانسانی می‌باشد و بطور قطع و یقین در مدتی نه چندان دور کلاف نظام سردرگم‌تر می‌شود.
درهمین ماه‌های گذشته شدت سرکوب با دستگیری و شکنجه و اعدام در شهرهای مختلف اوج بیشتری گرفته است که بیانگر ماهیت پلید این حکومت می‌باشد که هروقت با تنگناهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مواجه شد به این شیوه قصد مهار کردن وضعیت را دارد که اگر چه برای مردم و خانواده های ایرانی سنگین و دردآور است اما برای رژیم ضدبشری ولایت فقیه نقش مسکن دردهای بی پایان و لاعلاج او را دارد.
از اعدام جوانان کرد به دلایل واهی و یا کشتن کولبران مظلوم و محروم یا کشتن جوانان بلوچ و کشتن جوان دستفروشی در اهواز و اخیرا اعدام زینب سکاوند که داستان دردناک زندگی وی شرح مفصلی دارد که بانی این وضعیت هم خود این حکومت ضد بشری و خانمانسوز است و در این رابطه عفو بین الملل هم واکنش نشان داد.
فیلیپ لوتر مدیر تحقیقات شمال آفریقا و خاورمیانه عفو بین‌الملل در واکنش به خبر اعدام زینب سکاوند با انتشار بیانیه‌ای در سایت عفو بین‌الملل اعتراض و خشم و تأسف عفو بین‌الملل را نسبت به این اعدام نشان داد و آن را محکوم کرد. [عفو بین الملل ۲ اکتبر ۲۰۱۸]
وضعیت فعلی و شرایطی که مردم ایران به دلیل سیاست‌های مخرب نظام در آن بسر می‌برند کل جامعه ایران را به آتش زیر خاکستر تبدیل کرده و جامعه مانند بمبی است که لحظه به لحظه به نقطه انفجار نزدیک می‌شود و البته باید تصریح کرد که این بمب ساخته و پرداخته سیاست‌های ارتجاعی و بنیادگرایانه و تروریستی این رژیم است که بحران‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را با سرکوب، و بحران های خارجی را با دخالت در امور کشورهای منطقه و سایر کشورها می‌خواهد حل کند اما به دلیل شرایط بین المللی دیگر قداره نظام زنگ زده و قداره بندان نظام غلاف کرده‌اند که به خودشان آسیبی نرسد ولی از شگردهای پوشالی دیگر مانند تهاجم به مقر احزاب کردی یا شلیک موشک به خاک سوریه که نصف موشک ها هم در خاک ایران سقوط کرد یا شیطان سازی های مستمر علیه اصلی‌ترین نیروی اپوزیسیون خود استفاده می‌کنند.
در این رابطه اخباری در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که قضائیه نظام قصد اعدام سه نفر تحت عنوان «مفسدان اقتصادی» را دارد. این افراد که از خریداران عمده سکه و ارز بوده‌اند توسط دادگاه ویژه اقتصادی به اعدام محکوم شدند. [صدای آمریکا ۹ مهر ۹۷]
اما واقعیت این است که این اعدام‌ها سرپوش گذاشتن بر بحران‌هایی است که سرتاپای این نظام را گرفته است. کارگزاران این حکومت چهل سال است که مردم محروم ایران را با دزدی‌های نجومی‌‌شان در سخت ترین شرایط به لحاظ معیشتی و سایر امکانات زندگی قرارداده‌اند که فریادها و اعتراضات هموطنان مان در تمام شهرهای ایران شنیده می‌شود از اعتصاب سراسری کامیونداران تا اعتراضات دانشجویان، معلمان، مالباختگان، و سایراقشار جامعه که در زیر خط فقر شیرازه زندگی‌شان در حال از هم پاشیدن است.
حال با اعدام‌ها تحت عناوین مختلف یا تهدید به اعدام کامیونداران نه تنها دردی از دردهای بی پایان نظام را درمان نخواهد کرد بلکه به شعله‌ورتر شدن بیشتر آتش اعتراضات و قیام های اقشار مردم ایران منتهی می‌شود.
سابقه امر صدور و اجرای حکم اعدام برای اتهامات مالی در خلافت اسلامی!‍ «به سال‌های نه چندان دور باز می‌گردد که می‌توان به اعدام مه‌آفرید امیرخسروی در دهه نود و فاضل خداداد در دهه هفتاد اشاره کرد؛ احکامی‌که در آن زمان نیز با شائبه‌های حقوقی روبرو بود.»
واقعیتی که همه مردم ایران به آن اشراف دارند این است که اعدام مهمترین ابزاری است که سران فاسد نظام برای ایجاد ترس و وحشت و رعب آفرینی درمیان توده‌ها از آن استفاده می‌کنند تا بدین وسیله نارضایتی‌ها و اعتراضات مردم را مهار کرده و از طرفی هم از این شیوه با دجالگری خاص آخوندی برای منحرف کردن توجهات مردم از تضاد اصلی و اینکه ریشه مشکلات چیست استفاده می‌کنند و صد البته برای هیچ ایرانی پوشیده نیست که علت اصلی و ریشه تمام مشکلات و دردها و نابسامانی ها در تمام زمینه‌ها تنها خود این حکومت هست هرچند برای گمراه کردن و فریب کاری به روش‌های ضدبشری و نقض فاحش حقوق بشر دست بزند که این روشها هم دردی از این رژیم به بن بست رسیده را درمان نخواهد کرد.
دراین رابطه یک فعال حقوق بشر به درستی این عملکردهای ضدانسانی نظام تبهکار آخوندی را تشریح می‌کند:
«احکامی‌که در پرونده‌های اقتصادی اخیر صادر شده است، هیچ ارتباطی با مبارزه علیه فساد اقتصادی ندارند، بلکه تنها هدف آن ایجاد ترس در جامعه برای مقابله با اعتراضات مردمی‌ بر علیه فساد اقتصادی است. آقای خامنه‌ای خود به خوبی می‌داند که منشاء اصلی فساد اقتصادی که گریبانگیر جامعه ایران است، ساختار غیردموکراتیک، غیرشفاف، و سرتاسر فاسد نظامی‌است که او رهبری‌اش را به عهده دارد.» [صدا آمریکا ۱۰ مهر ۹۷]


مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت   ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات

سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChangeصور