۱۳۹۷ مهر ۱۲, پنجشنبه

اعتصاب رانندگان کامیون در دوازدهمین روز + فیلم


اعتصاب رانندگان کامیون در دوازدهمین روز + فیلم



روز پنجشنبه ۱۲مهرماه۹۷ اعتصاب سراسری کامیون‌داران 
پنجشنبه ۱۲مهرماه۹۷ اعتصاب سراسری کامیون‌داران دوازدهمین روز خود را سپری کرد.
اعتصاب کامیون‌داران طی ۱۲روز گذشته در ۲۸۹شهر گسترش یافته است.

خبرها حاکی است که اعتصاب در شهرهای اصفهان، مبارکه، دهاقان، خمینی شهر، شهرکرد، بندر موسوم به امام، اراک، خرم‌آباد، مرند، تاکستان، کاشان، دهاقان، خمینی شهر، تهران، عسلویه، بندرگناوه، چناران، مشهد، دزفول، اهواز، فسا، شیراز، سروستان، زرقان، آباده، مرودشت، کازرون، داراب، نیریز، جهرم، ممسنی، میمند، فیروزآباد، سپیدان، قم، قصرشیرین، کنگاور، بروجرد، محلات، ساوه، همدان، اسدآباد، ملایر، یزد و مهریز، هم‌چنان ادامه دارد.
چهارشنبه شب ۱۱مهر به دستور نیروی سرکوبگر انتظامی دفتر انجمن صنفی رانندگان اراک به اتهام شرکت کامیون‌داران این شهر در اعتصاب سراسری کامیون‌داران پلمپ شد. اما کامیون‌داران بدون توجه به این‌گونه اقدامات ذلیلانه رژیم به اعتصاب خودشان ادامه دادند.

اعتصاب کامیونداران - جاده مرند به طرف مرز بازرگان ۱۲مهر۹۷


اعتصاب پتروشیمی خرم آباد ۱۲مهر۹۷

اعتصاب کامیونداران - بندرعباس ورودی درب گندمی پایانه

همبستگی اتحادیه حمل‌‌ و نقل آمریکا و کانادا با اعتصاب رانندگان کامیون ایران

اتحادیه حمل‌‌ و نقل آمریکا و کانادا
اتحادیه حمل‌‌ و نقل آمریکا و کانادا طی اطلاعیه‌یی از اعتصاب کامیون‌داران ایران حمایت کردند.
اتحادیه حمل‌‌ و نقل آمریکا و کانادا با بیش از یک میلیون و ۴۰۰هزار عضو در نامه‌یی «نگرانی خود را از شرایط کامیون‌داران» در ایران اعلام کرد.
این اتحادیه خودداری رژیم ایران از به‌رسمیت شناختن اتحادیه‌های صنفی کامیون‌داران ایران را محکوم کرد.
اتحادیه حمل‌‌ و نقل آمریکا با اشاره به‌وقوع اعتصاب کامیون‌داران «در بیش از ۲۹۰شهر و ۳۱استان ایران»، همبستگی خود را با آنان ابراز داشت و از رژیم ایران خواست تا مطالبات صنفی کامیون‌داران را تحقق ببخشد و حقوق بین‌المللی آنان در زمینه تجمع، آزادی بیان و تشکل‌یابی به‌رسمیت بشناسد.
اعتصاب مردادماه کامیون‌داران ایران نیز، از پشتیبانی کنفدراسیون عمومی کار،‌ از اتحادیه‌های بزرگ کارگری ایتالیا، و جبهه مبارزه نه به ریاضت اقتصادی در این کشور برخوردار شده بود.

فدراسیون بین‌المللی کارگران حمل‌‌ و نقل

فدراسیون بین‌المللی کارگران حمل‌‌ و نقل (ITF) با صدور بیانیه‌یی از اعتصاب رانندگان زحمتکش کامیون در ایران حمایت کرد. در بیانیه‌این فدراسیون آمده است:
فدراسیون کارگران حمل‌‌ و نقل بین‌المللی نگرانی خود را نسبت به واکنش حکومت ایران به آخرین اقدام صنفی توسط رانندگان کامیون، که در هفته دوم خود است، ابراز می‌کند. ITF به‌شدت نگران دستگیری رانندگان است و این در حالی است که سخنگوی دستگاه قضایی رژیم ایران، آنها را به ”مجازات سنگین“ تهدید کرده و دادستان کل این رژیم، رانندگان را به مجازات اعدام تهدید کرده است
این بیانیه می‌افزاید: نوئل کورد، رئیس بخش حمل‌‌ و نقل جاده‌ای فدراسیون بین‌المللی کارگران حمل و نقل، تأکید می‌کند: این فدراسیون در مورد وضعیت رانندگان اعتصابی بسیار نگران است. بگذارید روشن شود که اتحادیه‌های ITF در سراسر جهان همبستگی خود را اعلام می‌کنند و در کنار رانندگان ایرانی برای مبارزه آنها در به دست آوردن حقوق‌شان ایستاده‌اند.

حمایت داخلی از اعتصاب کامیونداران

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران، سندیکای کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه، گروه اتحاد بازنشستگان، جمعی از فعالان صنفی معلمان ایران و کمیته همآهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری ضمن حمایت از اعتصاب رانندگان کامیون اعلام کردند:
برخوردهای پلیسی، امنیتی و قضایی با اعتصاب رانندگان کامیون بسیار تشدید شده و تعداد زیادی از آنان بازداشت و زندانی شده‌اند و حتی مسئولان عالی قضایی، رانندگان را تهدید به صدور حکم اعدام کرده‌اند.
این تشکل‌ها با تأکید بر این موضوع که «اعتصاب، اعتراض و گردهمایی حق مسلم کارگران و زحمتکشان برای احقاق حقوق‌شان است»، حمایت خود را از اعتصاب کامیون‌داران و رانندگان کامیون اعلام کردند.
آنها همچنین خواستار تحقق خواسته‌های صنفی کامیون‌داران شدند و «مقابله پلیسی، امنیتی و قضایی با اعتصاب کامیون‌داران و رانندگان کامیون را محکوم کردند».


دومین هفته اعتصاب کامیونداران

اعتصاب سراسری کامیون‌داران در حالیکه وارد دومین هفته خود می‌شود، بحران در درون رژیم آخوندی را شدت بخشیده است و سرکردگان آن از استمرار و گسترش اعتصاب به‌شدت به وحشت افتاده‌اند. در همین رابطه خامنه‌ای، سردژخیم منتظری، دادستان کل رژیم را به صحنه فرستاد تا اعتصابگران را به اعدام تهدید کند. آخوند منتظری گفت: «طبق اطلاعاتی که ما داریم در برخی از راهها بعضی از شهرستانها عناصری هستند که تحریک می‌کنند بعضی از کامیوندارها را یا احیانا سر راه آنها را می‌گیرند و مشکلاتی برای آنها ایجاد می‌کنند اینها مشمول مقررات و حکم قطاع طریق [راهزنی] خواهند بود و مجازات قطاع طریق طبق قانون بسیار شدید هست گاهی منجر به مجازات اعدام هم خواهد شد» (تلویزیون حکومتی شبکه خبر- ۷مهر).
همزمان علی القاصی‌مهر، رئیس کل دادگستری استان فارس اعتصابگران را متهم به «افساد فی الارض» کرد و سرتیپ پاسدار محمد شرفی از سرکردگان نیروی انتظامی معترضان را به‌شدت عمل تهدید کرد (تلویزیون حکومتی- ۷مهر).
این در حالی است که دو روز پیش از آن، مدیرکل حمل ‌و نقل استان فارس اعتصاب رانندگان کامیون را شایعه خوانده و گفته بود: ‌چند روزی است که شایعه‌یی با عنوان اعتصاب رانندگان کامیون در رسانه‌ها و فضای مجازی پیچیده است. این سوءاستفاده معاندان از نیازهای رانندگان کامیون برای به بحران رساندن کشور دیگر بر هر ایرانی مشخص است (فارس، خبرگزاری سپاه پاسداران -۵مهر).
پاسدار سرهنگ کاووس محمدی از معاونان نیروی انتظامی استان فارس نیز اعتصابگران را مخلان نظم توصیف کرد و گفت: «در پی اقدام هنجارشکنانه بعضی از این افراد در جاده‌های فارس... مأموران پس از گشت‌زنی‌های محسوس و نامحسوس، ۲۲نفر از اراذل و اوباش و برهم زنندگان نظم و امنیت در جاده‌ها را دستگیر کردند و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی و از آن طریق روانه زندان شدند. پلیس با حساسیت و هوشیاری با کوچکترین عوامل ناامنی با همآهنگی دستگاه قضایی برخورد خواهد کرد و روند مقابله با مخلان نظم و امنیت در جاده‌ها و محورهای مو اصلاتی استان فارس به‌صورت روزانه تداوم خواهد داشت. پلیس تمام جاده‌های این استان را به‌صورت محسوس و نامحسوس تحت نظارت و کنترل دارد و قاطعانه با تمام مخلان نظم و امنیت در این محورها برخورد می‌کند»(خبرگزاری حکومتی ایرنا-۴مهر).

درود مریم رجوی به اعتصابگران

خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران، با درود به اعتصابگران در سراسر ایران تهدیدهای رذیلانه آخوندها علیه رانندگان شریف و زحمتکش را نشان‌دهنده بحران فزاینده رژیم آخوندی توصیف کرد و گفت آخوندهای حاکم بزرگترین قطاع الطریق تاریخ ایران هستند که نه می‌خواهند و نه می‌توانند به‌ درخواستهای برحق رانندگان اعتصابی‌ پاسخ دهند. وی تمامی مراجع مدافع حقوق‌بشر را به اقدام برای آزادی دستگیر ‌شدگان فراخواند و از عموم مردم به‌ویژه جوانان خواست به حمایت از اعتصابگران بشتابند. وی افزود: تحقق این خواستها تنها با استقرار دموکراسی و حاکمیت مردم امکانپذیر است. رژیمی که زحمتکشان را به‌خاطر اعتصاب تهدید به اعدام می‌کند، باید از جامعه جهانی طرد شود.


مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت   ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات

سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange