۱۳۹۷ مهر ۱۱, چهارشنبه

حمایت آمریکا از اقدام پاریس در قبال افراد و نهادهای اطلاعاتی ایران در فرانسه



حمایت آمریکا از اقدام پاریس در قبال افراد و نهادهای اطلاعاتی ایران در فرانسه


شورای امنیت ملی کاخ سفید عملیات پلیس فرانسه در مورد «توطئه تروریستی ناموفق ایران در پاریس» را «اقدامی قوی» نامید. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به وقایع اخیر، جمهوری اسلامی را «حامی اصلی تروریسم» توصیف کرده‌است.
شورای امنیت ملی کاخ سفید آمریکا در حساب کاربری خود در توئیتر با بازتاب خبر -توقیف داریی‌های سرویس‌های اطلاعاتی و دو شهروند ایرانی در واکنش به «طرح حمله به همایش مجاهدین خلق» در پاریس، گفته «فرانسه دست به اقدامی قوی علیه توطئه ناموفق تروریستی ایران در پاریس زده است».
در ادامه این توئیت آمده است «تهران باید بداند که با این رفتارهای شرم‌آورش مدارا نخواهد شد».
در واشینگتن نیز هدر نائورت، سخنگوی وزارت خارجه، در پاسخ به پرسشی در مورد انتقاد مسکو از موضع ایالات متحده در قبال حمایت تهران از تروریسم، به عملیات پاریس اشاره کرده‌است.
خانم نائورت گفته «همان‌طور که می‌دانیم دولت فرانسه اعلام کرده‌است که دارایی‌ها دو مقام ایرانی و سرویس‌های امنیتی و وزارت اطلاعات آن کشور را مسدود کرده است. این موضوع پس از جلوگیری از طرح بمب‌گذاری در یک همایش سیاسی (مجاهدین خلق) در پاریس در ماه ژوئن (تیر ماه) رخ داده است».
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا سپس با اشاره به شماری از اقدامات و اتهام‌ها علیه جمهوری اسلامی گفته «ما شاهد اقدامات مخرب ایران، به‌عنوان حامی اصلی تروریسم در سطح جهان بوده‌ایم».
دولت فرانسه روز سه‌شنبه اعلام کرد دارایی‌های متعلق به سرویس‌های اطلاعاتی ایران و دو شهروند ایرانی را، در واکنش به «طرح حمله به همایش مجاهدین خلق» در نهم تیر ماه، مسدود کرده است.
همایش «شورای ملی مقاومت» نهادی متشکل از سازمان مجاهدین خلق و گروه‌های همسو با آن، در در حومه پاریس برگزار شده بود و آن‌طور که سازمان مجاهدین خلق می‌گوید بیش از ۲۵ هزار نفر در آن شرکت داشتند. این همایش با حضور شماری از سیاستمداران و مقام‌های پیشین آمریکا، اروپا و چند کشور خاورمیانه برپا شد و تاکید آن نیز بر «سرنگونی» جمهوری اسلامی بود.
اندکی نگذشت که شماری از دیپلمات‌ها و شهروندان ایرانی به اتهام طرح‌ریزی حمله به این همایش بازداشت شدند و عملیات در کشورهای مختلف اروپایی در این زمینه آغاز شد.
اما ایران تمامی اتهام‌های وارد شده را رد کرده است و وزیر خارجه این کشور نیز گفته تهران «آماده همکاری با همه مقامات ذی‌ربط است تا آنچه تنها یک توطئه پلید برای دادن نشانی غلط است، کشف شود».
وزارت خارجه جمهوری اسلامی پرونده حمله به همایش را «سناریویی» برای تخریب رابطه ایران و اروپا خوانده و گفته است این پرونده یادآور خودسوزی اعضای سازمان مجاهدین خلق هنگام دستگیری مریم رجوی، رهبر آن در پاریس است.
از سویی مجاهدین خلق گفته آن‌ها پیش‌تر درباره «آماده‌سازی‌های تروریستی»‌ دیپلمات‌ها و نیروهای وزارت اطلاعات و نیروی قدس سپاه پاسداران هشدار داده بودند.
البته اتهام‌های اخیر به جمهوری اسلامی بی‌سابقه نیست و پس از انقلاب بهمن ۵۷، تهران متهم به ترور و قتل شماری از مقام‌های حکومت پیشین و مخالفان خود در خارج از کشور شده است.
ایران روز سه‌شنبه مجددا خواستار آزادی دیپلمات‌های بازداشتی خود شد و اتهام‌های وارد شده را رد کرد.

مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت   ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات



سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChangeصور