۱۳۹۷ مهر ۱۶, دوشنبه



فضای مجازی، ابزار خطرناک علیه نظام


پس از قیام دیماه فضای مجازی و نقش آن در اطلاع‌رسانی آزاد و شکستن دیوار سانسور رژیم، همواره مورد نگرانی و ابراز وحشت سردمداران رژیم و مهره‌های حکومتی بوده است.
در چند روز گذشته هم موجی از ابراز نگرانی در میان آنها ایجاد شده است تا جایی که روز ۱۲مهر علی خامنه‌ایشخصاً به صحنه آمد و رسانه‌های خبری و اطلاع‌رسانی را به سلاح شیمیایی تشبیه کرد و گفت: «ابزار رسانه ابزار مهمی است و اگر دست دشمن باشد ابزار خطرناکی است... امروز از تلویزیون از رادیو از اینترنت از شبکه‌های اجتماعی از انواع و اقسام وسایل فضای مجازی علیه افکار عمومی ما استفاده می‌شود».
این ابراز عجز در مواجهه با فضای مجازی و وحشت از اثرات آن در ریزش نیروها، خاص خامنه‌ای نیست و از بسیاری دیگر هم شنیده می‌شود.
پس از اظهارات هراس‌آلود خامنه‌ای از فضای مجازی، پاسدار اشتری، سرکرده نیروی انتظامی، در روز ۱۴مهر به صحنه آمد و مدعی شد که «اشراف خوبی را در فضای مجازی و حقیقی» داریم.
این ادعا در حالی است که پاسدار علی آزادی، سرکرده انتظامی زنجان، گفت: «دشمن در فضای مجازی با اعلام فراخوان‌های مجازی مردم را به ناامیدی و بی‌اعتمادی نسبت به دولت دعوت می‌کند که این‌گونه اقدامات جزء استراتژی و راهبرد دشمن است».
البته دشمن کسی جز مردم ایران و جوانان قیام‌آفرین نیست. این واقعیت در میان اظهارات تمامی مهره‌های نظام دیده می‌شود.
وزیر بهداشت دولت روحانی در سوزوگداز از افشای چپاولهایش گفت: «فضای مجازی به‌وسیله بدخواهان سبب ایجاد نگرانی در بین مردم و تضعیف کشور می‌شود... اگر بدخواهان به‌وسیله فضای ضدرسانه و مجازی خبرهای دروغی راجع به دارو یا فردی بگویند حتماً باید علیه‌شان در راستای احقاق حقوق مردم پرونده تشکیل شود».
آخوند علیرضا عبادی در نمایش جمعه بیرجند گفت: «دشمن با استفاده از فضای مجازی به‌دنبال ضربه زدن به کشور است».
در اهواز هم آخوند احمدرضا حاجتی از ترس ریزش مزدوران به «بچه‌های بسیجی و حزب‌اللهی» هشدار داد «گوش‌ها و چشمها را باز کنید چرا که دشمن یک برنامهٔ جدید طراحی کرده است». این آخوند هراسان با بیان این‌که «بخشی از این نقشه به‌دست مجاهدین اجرا می‌شود» سوزوگداز کرد که: «از یک‌طرف فضای مجازی همین‌طور القا می‌کند که کار جمهوری اسلامی به‌زودی تمام می‌شود».
آخوند موحدی کرمانی هم پیش از اینها به طرد و انزوای رژیم در فضای مجازی و ریزش نیروهای نظام اعتراف کرده و بر لزوم تشدید سرکوب و بگیروببند برای حفظ رژیم، تأکید کرده و گفته بود:‌ «(مجاهدین)، با شایعه پراکنی دلهای رزمندگان را می‌خواهند خالی از آرامش بکنند و در آنها ایجاد اضطراب کنند». آخوند موحدی به‌رغم تمام محدودیتهایی که رژیم در دسترسی به فضای مجازی ایجاد کرده باز سوزوگداز کرد که: «من باید در اینجا متأسفانه بگویم جو فضای مجازی در اختیار بیگانگان است، دلها را می‌لرزانند، انسانها را نسبت به نظام بدبین می‌کنند». وی همچنین افزود: «من نمی‌دانم تا کی باید مسئولان این وضعیت را ادامه بدهند، این تشکیلات ما که برای این نیست که ابزار دشمن باشه و دشمن استفاده بکنه».
در شرایطی که رژیم علاوه بر کند کردن اینترنت بسیاری از شبکه‌های اجتماعی مثل فیس‌بوک و توئیتر را بسته و دنبال بستن اینستاگرام هم هست و از طرف دیگر ارگانهای مختلف حکومتی از وزارت بدنام اطلاعات تا اطلاعات سپاه تا نیروی انتظامی و قضاییه آخوندی و ارتش رژیم و وزرات ارتباطات هر کدام ارگانهای عریض و طویل برای سرکوب در فضای سایبری ایجاد کرده‌اند، این اظهارات چیزی جز اعتراف به شکست در مقابل جوانان قیام‌آفرین وکانونهای شورشی نیست که فضای مجازی را به سلاحی علیه رژیم تبدیل کرده‌اند.


مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت   ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات

سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange