۱۳۹۷ مهر ۱۰, سه‌شنبه

روزنامه لوموند -خبر فوری فرانسه- عملیات علیه انجمن زهرا وابسته به ایران -۲ اکتبر۲۰۱۸ با تصاویر







روزنامه لوموند -خبر فوری فرانسه- عملیات علیه انجمن زهرا وابسته به ایران -۲ اکتبر۲۰۱۸ با تصاویر 
عملیات «پیشگیرانه ضد تروریستی» در محل یک انجمن اسلامی نزدیک به ایران


لینک خبری دیگر کلیک کنید 




سوتیتر : متعاقب عملیات تفتیش و تفحص در محل انجمن «مرکز زهرا-فرانسه» (Centre Zahra France) و خانه های مسئولان آن، سه نفر تحت بازداشت موقت قرار گرفتند«پرفکتور استان شمال (Nord) اعلام کرد که بامداد سه شنبه 2 اکتبر، یک رشته عملیات تفتیش و تفحص در مقر مرکز موسوم به «زهرا فرانسه»، یک انجمن اسلامی شیعه هوادار ایران واقع در ناحیه «گراند-سنت (Grande-Synthe)، و خانه های دوازده تن از مسئولان آن در کادر یک عملیات «پیشگیرانه ضد تروریستی» انجام گرفته است.به گفته یک منبع نزدیک به پرونده تحقیق که اظهاراتش را خبرگزاری فرانسه (AFP) نقل کرده، در جریان این عملیات سه تن، از جمله در ارتباط با نگاهداری غیر قانونی سلاح گرم، تحت بازداشت قرار گرفته اند. یازده تن نیز به درخواست استاندار «شمال» در کادر تدابیر موسوم به «بازرسی از اقامتگاه» (که در قانون سابق «تفتیش و تفحص اداری» نام داشت) به مدت چند ساعت تحت بازداشت خانگی قرار داشتند. به نوشته «روزنامه رسمی کشور» در شماره سه شنبه آن، همزمان، دارایی های نقد این انجمن به مدت شش ماه منجمد گردید. حدود 200 مأمور پلیس از جمله مأمورانی از یگانهای ضربت RAID و BRI در عملیات تفتیش و تفحص مقر مرکز «زهرا فرانسه» واقع در حومه شهر دنکرک Dunkerque شرکت داشتند. استاندار استان «شمال» از قاضی آزادیها و بازداشتهای دادگاه پاریس مجوز این عملیات را درخواست کرده بود که دادگاه مزبور پس از استعلام از دادستانهای پاریس و دنکرک آن را صادر کرد :«این عملیات در کادر تدابیر پیشگیرانه ضد تروریسم انجام میشود و فعالیتهای انجمن «مرکز زهرا فرانسه» به طور خاص به دلیل حمایت مشخص مسئولان آن از چندین سازمان تروریستی و به سود جنبشهایی که ایده های مغایر ارزشهای جمهوری را نشر میدهند، تحت مراقبت قرار داشته است».روزنامه نگاران آ.اف.پ مشاهده کرده اند که از صبح زود محله ای که ساختمان انجمن مزبور در آن واقع است، مسدود شده بوده است. حدود دوازده خودروی بزرگ مأموران CRS یک ساختمان بزرگ با آجرهای قرمز رنگ که محوطه دور و بر آن بیشتر به یک مزرعه شباهت داشته و مقر انجمن واقع در یک کوچه بن بست یک محله مسکونی نزدیک به بزرگراه به شمار میرود، را در محاصره داشتند.
نزدیک به ایران و حزب الله
مرکز زهرا فرانسهCentre Zahra France  که موضع گیری های آن شبیه به مواضع [رژیم] ایران و حزب الله لبنان است، از چندین سال پیش به دلیل تبلیغات بسیار شدیداللحن «ضد صهیونیستی» آن مورد توجه قرار گرفته بود. یحیی قواسمی، بنیانگذار انجمن، در سال 2009 تشکلی موسوم به حزب ضد صهیونیست (le Parti antisioniste) تأسیس کرده بود که در انتخابات پارلمان اروپا نیز یک لیست نامزدهای انتخاباتی انتشار داده بود که اسامی «دیودونه»
Dieudonné، شومن طنزپرداز [مشهور به یهودستیزی] و آلن سورال Alain Soral، نویسنده جدلی راست افراطی، نیز در آن دیده میشد. یحیی قواسمی، همراه با جامل طاهری Jamel Tahiri و عبدالکریم خالد از کسانی است که خانه اش مورد تفتیش و تفحص قرار گرفته است.انجمن Centre Zahra علاوه بر حزب ضد صهیونیست، چند سازمان دیگر نظیر فدراسیون شیعه فرانسه(Fédération chiite de France) و «فرانس ماریان تله» (France Marianne Télé) را در بر میگیرد. مقامات فرانسوی به این سازمانها از بابت تبلیغ «جهاد» و توجیه عملیات جنبش هایی مانند حماس فلسطین و حزب الله لبنان ظنین هستند. حماس و شاخه نظامی حزب الله در لیست سازمانهای تروریستی اتحادیه اروپا قرار دارند.در سایت انجمن هدف آن «شناساندن پیام اسلام از طریق نگاه پیامبر و اهل بیت» اعلام شده و بعضا کنفرانسها و تجمعاتی برای نماز ترتیب میداده است. مرکز زهرا همچنین منظما ویدیوهایی از موعظه ها و جلسات پرسش و پاسخ که در آن مسئولان انجمن مضامین و موضوعات سیاسی و مذهبی را مطرح میکنند، انتشار میدهد. کانال آن در یوتیوب بیش از 8600 آبونه دارد.

این انجمن در ماه مه 2016 مقاله ای در سایت خود درج کرد که در آن «گروه تروریستی تحت رهبری خلیفه خود خوانده ابوبکر البغدادی [رئیس گروه داعش] از 29 ژوئن 2014» را محکوم و این جریان را یک «پروژه نازی سوسیالیستی-صهیونیستی» توصیف کرده بود.به موازات عملیات بامداد سه شنبه، داراییهای دو تبعه ایران و معاونت امنیت داخلی وزارت اطلاعات ایران نیز به مدت شش ماه منجمد و مسدود شد. به گفته یک منبع رسمی که اظهاراتش را خبرگزاری فرانسه نقل کرده، انجماد این داراییها با طرح سوء قصد علیه مجاهدین خلق، یک سازمان شیعه مستقر در فرانسه و مخالف رژیم ایران، مرتبط است.»

لینک خبری دیگر کلیک کنید