۱۳۹۷ آبان ۱, سه‌شنبه

ظریف در مجلس ارتجاع:‌ ناچار یم FATF را بپذیریم



ظریف در مجلس ارتجاع:‌ ناچار یم FATF را بپذیریم


علیرضابیگی عضو مجلس ارتجاع درباره جلسه علنی و غیرعلنی مجلس ارتجاع گفت:‌ ظریف در این نشست عنوان کرد که با توجه به محدودیت زمانی، ناچاریم FATF را بپذیریم و ما باید هزینه پذیرفتن FATF را به حداقل برسانیم و امروز هزینه FATF برای کشور خیلی زیاد شده است.
وی افزود:‌ ظریف و تیم همراهش حاضر نشدند این تضمین را بدهند که با پذیرش FATF مراودات بانکی تسهیل خواهد شد و نمایندگان هم اعلام کردند در برجام که قسم خوردید، چیزی برای ما محقق نشد. حال در مورد FATF که تضمینی هم نمی‌دهید، نتیجه‌اش از همین الآن معلوم است.
علیرضابیگی خاطرنشان کرد: منظور وزیر امور خارجه از بالا بودن هزینه FATF همین انتقاداتی است که در داخل به FATF می‌شود. ظریف عنوان کرد که همین مخالفتهایی که با FATF در کشور صورت می‌گیرد، وجهه نظام را در خارج این‌گونه به نمایش می‌گذارد که در درون نظام کسانی هستند که مایل به طرفداری و پشتیبانی از تروریسم هستند و منظور و خواسته وی این بود که انتقادی نباشد تا FATF مراحل تصویب را طی کند و کار به پیش رود.


بیشتر بخوانید

بحران و استیصال رژیم ایران بر سر پیوستن به FATF (اف.ای.تی.اف)

لایحه FATF (اف.ای.تی.اف) – لاریجانی - حتماً ما این را با خامنه‌ای در میان می‌گذاریم
یک روز پس از سخنرانی خامنه‌ای در مخالفت با لایحه مربوط به تأمین مالی تروریسم، علی لاریجانی، رئیس مجلس ارتجاع گفت: حتماً ما این را با خامنه‌ای در میان می‌گذاریم و نظر کامل او را می‌گیریم و بر اساس تدابیری که او داشته باشد در مجلس پیگیری می‌کنیم.
کیهان خامنه‌ای ۲تیر۹۷در واکنش به این حرف رئیس مجلس رژیم نوشت: موضع علی لاریجانی قابل تأمل است. نظر خامنه‌ای درباره کنوانسیونها روشن است. در حالی که خامنه‌ای در دیدار چهارشنبه گذشته نمایندگان مجلس به صراحت تأکید کردند که (پیوستن به این کنوانسیونها) هیچ ضرورتی ندارد رئیس ‌مجلس گفت نظر (خامنه‌ای) را اخذ و پیگیری می‌کنیم! اظهارات لاریجانی در این زمینه القاء کننده آن است که گویی نظر (خامنه‌ای) در این زمینه مجهول بوده است و بایستی از ایشان پیگیری شود تا مجهولی حالت معلوم به خود بگیرد. از این رو بایستی به علی لاریجانی و برخی نمایندگان متذکر شد که مجلس در این زمینه نباید به حاشیه رود.

لایحه FATF (اف.ای.تی.اف) - چنین رفتاری یادآور تجربه تلخ تصویب ۲۰دقیقه‌ای برجام است
روزنامه سیاست روز ۲تیر۹۷از باند خامنه‌ای درباره اظهارنظر علی لاریجانی نوشت: عده‌یی سخنان خامنه‌ای را به‌گونه‌یی دیگر تعبیر و تفسیر می‌کنند. چنین رفتاری یادآور تجربه تلخ تصویب ۲۰دقیقه‌ای برجام است. این کنوانسیونها گروه‌های (مورد حمایت نظام) را که در قانون اساسی ما بر حمایت از آنها تأکید شده تروریست می‌دانند که رفتار آنها در مورد (مجاهدین) شاهدی بر این ادعاست. با پیوستن به اف. ای. تی. اف توان دفاعی و نظامی نظام را تضعیف و خود تحریمی را اجرا می‌کنیم.

لایحه FATF (اف.ای.تی.اف) - بررسی لایحه کنوانسیون اف.ای.تی.اف در مجلس منتفی است
روزنامه حکومتی انتخاب ۳۱خرداد ۹۷نوشت: شماری از نمایندگان مجلس رژیم پس از سخنرانی خامنه‌ای، ادامه بحث بر سر پیوستن به کنوانسیونهای بین‌المللی را پایان‌یافته اعلام کردند. نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت مجلس رژیم گفت بررسی لایحه کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم در مجلس رژیم منتفی است.

از سوی دیگر، یک عضو مجلس رژیم به نام مسعود گودرزی نیز در اظهارنظری مشابه رئیس مجلس رژیم گفت: خامنه‌ای درباره پیوستن به کنوانسیون‌ها و معاهدات اختیار را به مجلس داده صحبتهای (او) بدان معنا نبود که باید سی اف تی در مجلس متوقف شود.

لایحه FATF (اف.ای.تی.اف) - ما ظرفیت و کشش نزاع‌های بی‌حاصلِ اینچنینی را نداریم
روزنامه ابتکار از باند روحانی ۲تیر ۹۷نیز با هشدار به پیامدهای مرگبار جدال درونی رژیم بر سرنوشت نظام آخوندی نوشت: این روزها مسأله ما با جهان وارد مرحله جدیدی شده است. شاید به‌جرأت بتوان گفت که هیچگاه چالشهای بین‌المللی ما این‌گونه که اکنون است، نشده بود... حاجت به گفتن نیست که سرنوشت ما تا کجا به‌نحوه عبور ما از این گذرگاه مهم گره خورده است...
بدون توافقِ (میان جناحهای حکومتی) نمی‌توانیم از این روزها به سلامت عبور کنیم...... ما ظرفیت و کشش نزاع‌های بی‌حاصلِ اینچنینی را نداریم.


علم الهدی: تصویب FATF و مملکت فروشها
علی مطهری در پاسخ به هشدار علم‌الهدی به مجلس رژیم درباره تصویب FATF گفت: اگر بنا بود نمایندگان مجلس تشخیصهای علم‌الهدی را ملاک تصمیمهای خود قرار دهند امروز اثری از جمهوری اسلامی نبود. علم‌الهدی در روز جمعه گفته بود:
حواستان جمع باشه شما یک وقتی خدای نکرده در تاریخ اسم تون دنبال سر آن مملکت فروشان نیاد نگویند شما هم با تصویب اف آی تی اف شما هم جزو مملکت فروشها بو دید، جز مردم فروشها بو دید، نگویند شما هم با تصویب لایحه پولشویی کنوانسیون خارجی دشمن رو بر تراکشن بانکی این ملت و مملکت مسلط کردید این حرف رو نگند شما هم پشت سر آنها به آن لیست اضافه نشید.
هنوز بچه‌های جوانمرد ما در کویر شام و ساحل دریای مدیترانه برای حفظ این نظام و اسلام دارند جان می‌دهند

جمالی نوبندگانی عضو مجلس رژیم گفت: چون من عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه بودم بالای ۱۰۰۰پیامک دریافتی داشتم که تقریباًً هم فرمتی یکسان داشت. در متن پیامک‌ها از ما می‌خواستند به صراحت مصاحبه کنیم و مخالفت خود را با لایحه FATF اعلام کنیم.



مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت   ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات

سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange