۱۳۹۷ آبان ۱۹, شنبه

تحریم ها و جنگ قدرت ،آثار استمرار قیام مردم ایران : گفتگو با علیرضا معدنچی





تحریم ها و جنگ قدرت ،آثار استمرار قیام مردم ایران : گفتگو با علیرضا معدنچی

تحریم ها و جنگ قدرت، درحکومت ولایت فقیه از آثار  اعتصاب،  اعتراضات و استمرار قیام مردم ایران است که با ورود عوامل بیرونی مانند تحریم ها و شرایط بین المللی فضای مناسبی برای مردم فراهم میکند . بدلیل عدم توانایی برای پاسخگویی نظام حاکم درچنین شرایطی گسترش یافته و مسیر سرنگونی نظام را فراهم میکند . درهمین رابطه آقای علیرضامعدنچی طی گفتگویی با شبکه تصویری ایران آزادی به این موضوعات پرداخته و به سئوالات پاسخ میدهد

پرسش: روحانی در صحبتهای خودش در نشست با مدیران ارشد وزارت اقتصاد و دارایی حرفهای مختلفی زد گفت که ما در شرایط جنگی هستیم. در حالی که همین چند روز پیش گفت که در ۱۳ آبان هیچ اتفاقی نمی‌افتد؛ آیا این دو حرف به نظر شما با هم تناقض ندارد؟

علیرضا معدنچیحتماً که تناقض دارد این حرف با حرفی که اتفاق می‌افتد بخصوص که یکروز بعد از ۱۳ آبان دارد این حرف را میزند و می‌گوید شرائط جنگی هستیم این تناقض رژیم و ضد و نقیض‌گوئی‌های روحانی و سایر سردمداران رژیم به همین مورد هم محدود نمی‌شود یک مورد را شما اشاره کردید، یک مورد دیگرش مسئله CFT است، این ضد و نقیض گوئیها و تناقضات محصول بن‌بستهای هست که رژیم به آن گرفتار هست، مثلاً در همین لایحه CFT که توسط شورای نگهبان رد شد البته به قول خودشان رد نشد بلکه ۲۲ اشکال و ایراد قانونی و شرعی گرفته بودند که بعد فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت روابط خارجی مجلس گفت بعضی از این بندها و نکات اصلاحی که شورای نگهبان گفته، کلی هست و کل لایحه را زیر علامت سؤال می‌برد و به عبارت دیگر شورای نگهبان که این لایحه را رد کرده است این یکی از بن‌بستهای رژیم هست، بن‌بست به این خاطر است که رژیم از یک طرف به شدت نیازمند تصویب این CFT که یکی از لوایح ۴ گانه پیوستن به‌کنوانسیون FATF است، و به آن نیاز دارد و بدون این قادر به حیات اقتصادی نیست کما اینکه یکماه پیش در مهرماه گذشته وقتیکه ظریف در مجلس حاضر شد گفت که «چینی‌ها که با ما نیات استکباری ندارند و ما با هم در خیلی از مواضع مانند هم هستیم، اما حتی آنها هم توافق پیوستن به FATF را شرط رابطه با ما عنوان کردند و گفت حتی رئیس بانک مرکزی چین به همتی رئیس بانک مرکزی رژیم گفته بدون FATF ما نمی‌توانیم کار شما را انجام بدهیم» در مورد روسیه هم گفت به همین ترتیب است، تازه این دو تا متحد استراتژیکی رژیم هستند و متحد رژیم محسوب می‌شوند، این یک تناقض یا بن‌بستی که رژیم با آن مواجه هست در پیوستن به FATF علیرغم همه نیازی که دارد اما می‌بینیم شورای نگهبان جلوی آن سد و مانع ایجاد کرده است یا روحانی در صحبت‌ها می‌گفت که تحریمها هیچ گونه مشکلی برای صدور نفت رژیم بوجود نیاورده است در حالیکه همه خبرها و همه منابع نفتی بین‌المللی میگویند حداقل یک میلیون از صادرات نفت رژیم کم شده است، چرا روحانی این دروغ آشکار را می‌گوید، علتش همانی است که یکبار خودش گفت امید درمانی است، هیچ راهی بغیر از این ندارد.

پرسش: منظور روحانی از شرایط جنگی چیست؟ چه جنگی مورد نظرش است؟ جنگ نظامی؟ جنگ اقتصادی؟ یا یک جنگ دیگر؟ و آیا این حرف روحانی با حرف خامنه‌ای که چند بار گفته که جنگ نمی‌شود در تناقض نیست؟

پرسش: آیا این که روحانی می‌گوید در شرایط جنگی هستیم، در واکنش به اعلام آماده باش از طرف رهبر مقاومت نیست؟

پرسش: در این شرایط جنگی که روحانی می‌گوید و شرایط آماده باش که برادر مسعود می‌گوید وظایف کانونهای شورشی و هواداران مجاهدین چیست؟

پرسش: آیا تحریمها می‌تواند رژیم را سرنگون کند؟

پرسش: تحریم‌ها روی رژیم بیشتر فشار می‌آورد یا روی مردم؟

پرسش: آیا شروع تحریمهای جدید باعث وحدت جناحهای درونی رژیم خواهد شد یا تشدید تضادهای باندها،‌ کدامیک؟!

پرسش: در شرایطی که تحریمها شروع شده و قیامهای داخل کشور هم شعله ور هستند، چشم انداز این جنگ قدرت درونی رژیم را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

پرسش: چرا در شرایطی که بحران از همه سو رژیم رو احاطه کرده، باندهای درونی رژیم به جای این که با هم وحدت کار کنند تا در مقابل این بحرانها بایستند،‌ جنگ و دعوا بینشان شدت گرفته است؟




کنفرانس زنده


مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت   ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات

سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange