۱۳۹۷ آبان ۲۸, دوشنبه

سلطان سکه اعدام شد؛ سلطان واقعی کجاست؟




سلطان سکه اعدام شد؛ سلطان واقعی کجاست؟


سلطان سکه اعدام شد تا تصویر سلطان واقعی پنهان نگه‌داشته شود. هرچند سلطان واقعی دیگر برای همه شناخته شده است.
سلطان سکه و اختیارات ویژه
حسین رحیمی، رییس پلیس تهران بزرگ، روز ۱۳ تیر اعلام کرد که دو شب پیش یعنی ۱۱ تیرماه فردی که معروف به سلطان سکه بود دستگیر شد. رحیمی افزود: «افراد سلطان سکه در طول سال ۹۶ دو تن سکه از بازار خریداری کرده و سپس با قیمتی که خود تعیین می‌کردند به فروش می‌رساندند.» [ایلنا ۱۳ تیر ۹۷]
در ادامه رئیس قوه قضاییه نامه‌ای به خامنه‌ای می‌نویسد و با اشاره به «شرایط ویژه اقتصادی کنونی که نوعی جنگ اقتصادی محسوب می‌شود» از خامنه‌ای خواستار اختیارات ویژه برای «برخورد قاطع و سریع» با «اخلال گران و مفسدان اقتصادی» می‌شود. در ماده هشت این درخواست‌نامه آمده است: «هرگونه تعلیق و تخفیف نسبت به مجازات اخلال‌گران و مفسدان اقتصادی ممنوع است.» همچنین در ماده ۱۰ آن گفته می‌شود: «آرای صادره از این دادگاه به جز اعدام، قطعی و لازم الاجرا می‌باشد. احکام اعدام با مهلت حداکثر ۱۰ روز قابل تجدیدنظرخواهی در دیوان عالی کشور می‌باشد.»
البته واضح است که خامنه‌ای به تاریخ ۲۰ مرداد ۹۷ با این درخواست موافقت می‌کند. [پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر خامنه‌ای ۲۰ مرداد ۹۷]
در ادامه صحنه‌های محاکمه که از تلویزیون پخش می‌شود و گوشه‌هایی از اعترافات منتسب به محکومان همه و همه حکایت از آن دارد که خلافت اسلامی! قصد اعدام برخی از متهمین را دارد.
اعدام سلطان سکه و چند فرضیه
سرانجام در ۲۳ آبان ۹۷ وحید مظلومین که از او با عنوان سلطان سلکه نام برده می‌شد و محمد اسماعیل قاسمی معروف به محمد سالم «به جرم افساد فی‌الارض از طریق تشکیل شبکه فساد اخلال در نظام اقتصادی و ارزی و پولی کشور با انجام معاملات غیرقانونی و غیرمجاز و قاچاق عمده و کلان ارز» اعدام شدند.
براساس اطلاعیه‌ای که دادستانی تهران در همان روز اعدام منتشر می‌کند معلوم می‌شود که مدرکی برای اثبات جرم متهمین در اختیار نداشته است زیرا «اعضاى شبکه موفق شده بودند بخشى از اسناد و مدارک جرم را معدوم یا مخفى نمایند». با این حال اطلاعیه دادستانی تاکید می‌کند که «با تحقیقات میدانى و تحقیق از جمعى از متهمین دستگیر شده مشخص شد شبکه وحید مظلومین از مؤثرترین فعالان غیر مجاز بازار ارز و سکه بوده و با استفاده از حساب‌هاى بانکى دیگران از چندین سال قبل تا زمان دستگیرى فعالیت گسترده غیر مجاز» داشته است.
مفهوم این عبارات برای کسانی که با فرهنگ «حقوقی» در نظام ولایت فقیه آشنا می‌باشند چیزی جز پرونده سازی و گرفتن اعتراف به‌وسیله شکنجه از متهمین نمی‌باشد.
با این‌همه چه کسی‌ست که در ایران زندگی کند و باور کند کسی می‌تواند بدون داشتن ارتباطات خاص با نهادها و افراد خاص تراکنش‌های مالی در ابعاد کلان داشته باشد به طوری که نبض بازاری همچون سکه یا ارز را به دست بگیرد. این واقعیت زمانی بیشتر خود را به ثبت می‌دهد که در میان اطلاعات منتشر شده درباره متهمین تایید می‌شود که در مقاطع مختلف با شبکه مالی نظام همکاری می‌کردند.
اطلاعیه دادستانی تهران همچنین تصریح می‌کند که «در این پرونده بر اساس گزارش بهمن ماه سال نود و شش بانک مرکزی و سپس با گزارشات وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی، تعدادى از عوامل مهم و موثر در اخلال ارزى و تلاطم بازار، از جمله دو مجرم فوق شناسایى و دستگیر شدند». [تسنیم ۲۳ آبان ۹۷]
مفهوم این عبارات نیز این می‌باشد که این شبکه از بهمن سال ۹۶ زیر ضرب نهادهای حکومتی بوده است در حالی که اوج‌گیری فزاینده تلاطمات بازار سکه و ارز از فروردین آغاز می‌شود. [صعود دلار و احتضار ریال؛ زمینه‌ها و چشم‌اندازها]
در هر صورت؛ به‌سادگی می‌توان نتیجه گرفت که این افراد به‌خاطر مصالح بالاتر حکومت‌گران قربانی شده‌اند. در این رابطه چند فرضیه مطرح می‌شود:
۱.برای آنکه حکومت نشان دهد که علت افزایش قیمت دلار و سکه نه خود حکومت که شبکه‌ای از افراد اخلال‌گر بوده‌اند آنها را اعدام کرد.
۲.برای تصاحب ارزها و سکه‌هایی که در اختیار این شبکه قرار داشته است حکومت آنها را اعدام کرد.
۳.برای آنکه سرنخ تلاطمات بازار ارز و سکه پنهان نگه‌داشته شود این افراد اعدام شدند.
۴.محاکمه سلطان سکه بهانه‌ای بود برای انتقال اختیارات خاص قضایی جهت اعدام افراد، به رئیس قوه قضاییه به‌خصوص آنکه در متن اجازه نامه تصریح شده است: «این مصوبه برای مدت دوسال از تاریخ تصویب معتبر می‌باشد.»
جالب آنکه هیچ ناظری بر این فرضیه پای نمی‌فشارد که آنها به‌خاطر اخلال در نظام اقتصادی اعدام شده‌اند زیرا کسی باور نمی‌کند که یک فرد یا شبکه در داخل ایران بدون اجازه یا کنترل نهادهای حکومتی بتواند دوتن سکه بخرد.
با این همه آنچه بیش از هرچیز توجهات را به خود جلب می‌کند این است که اعدام سلطان سکه چیزی جز پوشاندن تصویر سلطان واقعی نیست؛ آنکه در پشت صحنه سرنخ امور را به دست دارد یا دست‌کم اینکه می‌کوشد اوضاع بیش از این از کنترلش خارج نشود.


مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت   ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات

سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange