۱۳۹۷ آبان ۲۲, سه‌شنبه

مروری بر روزنامه های حکومتی سه‌شنبه ۲۲آبان




مروری بر روزنامه های حکومتی   سه‌شنبه ۲۲آبان

مهم‌ترین عنوانهای روزنامه‌های حکومتی امروز سه‌شنبه ۲۲آبان به کشمکش‌های باندی بر سر FATF و CFTاست. بسته اروپایی و برجام موضوع حملات روزنامه‌های باند ولی‌فقیه ارتجاع به باند رقیب است. اذعان به وضعیت بحرانی اقتصاد کشور و رابطه با آمریکا هم از دیگر موضوعات روزنامه‌های حکومتی امروز است. در حالی که حناچی به شهرداری تهران گماشته شده دعوا بر سر شهرداری و حمله به آخوندی هم بیشتر مطالب و تیترهای روزنامه‌های هر دو باند را اشغال کرده.

مطلب مشترک روزنامه‌های دو باند انعکاس اظهارات پر دود و دم روحانی با آمارهای ساختگی معمولش در سالگرد زلزلهٔ کرمانشاه است. در برخی روزنامه‌های حکومتی اعترافات خلاف اظهارات روحانی به چشم می‌خورد.
جهان صنعت با عنوان: «سال بد، سال اشک» از جمله نوشته است:« نه خانه‌ها آباد شدند نه مردم مثل قبل به زندگی برگشتند، نه مغازه‌ها سر پا شدند. هنوز یکی از بازیهای کودکان «زلزله بازی» است‌. مردم به زندگی با این شرایط عادت کرده‌اند‌. زندگی در خاک، در کثیفی، در کانکس‌هایی که هیچ شباهتی به خانه ندارند»‌. این روزنامه حکومتی سپس به‌نقل از ایلنا افزوده است«مردم شهرنشین معتقدند از روزی که زلزله آمد تا همین امروز شرایط هیچ فرقی نکرده است‌. با هر بارش باران تا زانو در گل فرو می‌روند و آب وارد چادر و کانکس‌هایشان می‌شود‌. محله پولادی وضعیت بسیار بدی دارد، در خیابان زعفران همه چیز از بین رفت...اکثر مردم هم‌چنان در کانکس زندگی می‌کنند»‌. این روزنامه به‌نقل از یک مقام حکومتی افزوده است« بیماریهای پوستی هم‌چنان در این مناطق شیوع دارد. امروز مشکل اصلی که گریبان ساکنان این مناطق را گرفته بیماریهای زنان است‌. به‌دلیل تغییر سبک زندگی و استفاده از حمام و دستشویی‌های عمومی و مشترک زنان بیش از قبل به بیماریهای زنان دچار شده‌اند و جای خالی پزشک و متخصصان زنان در این مناطق حس می‌شود‌. همچنین مشکلات روحی و روانی در میان کودکان و زنان که روحیه لطیف‌تری دارند هم دیده می‌شود»‌.

حمله به اظهارات ظریف در مورد واقعیت جریان پولشویی در درون نظام، موضوع دو مقاله روزنامه کیهان است.
کیهان در مطلبی به قلم حسین شریعتمداری تحت عنوان «آقای ظریف متوجه هستید که؟» از جمله نوشته است« جناب ظریف! چرا دقیقاً هنگامی که آمریکا و اروپا برای تصویب لوایح چهارگانه FATF در کشور مان یقه چاک می‌دهند و فشار می‌آورند، جنابعالی ایران اسلامی را به پولشویی گسترده متهم می‌کنید؟!»و سپس افزوده است« ممکن است بفرمایید که خودداری شما از معرفی کلان‌پولشویان به‌علت ترس از آنهاست! در این صورت وقتی جنابعالی از پولشویان در داخل کشور می‌ترسید چه تضمینی هست که در انجام مأموریت خود در وزارت‌خارجه از کمترین تهدید دشمنان وحشت نکنید و منافع ملت و کشور تان را در پی این وحشت و ترس، بر باد ندهید؟!»
کیهان در مطلب دوم خود که تیتریک روزنامه را به آن اختصاص داده ظریف را تهدید به محاکمه کرده و نوشته است« پولشویی یک جرم محسوب می‌شود و تهمت پولشویی آنهم به‌صورت گسترده به منتقدان و مخالفان بدون ارائه سند و مدرک قطعاً پیگرد قانونی خواهد داشت و وزیر امور خارجه حتماً باید در این زمینه پاسخگو باشد».

«سازو کار» اتحادیه اروپا موضوع مناقشه روزنامه‌های باند خامنه‌ای با دولت روحانی و باند رقیب است.
رسالت به‌نقل از فروزنده معاون پارلمانی احمدی‌نژاد اذعان کرده است« امید واهی به اروپاییها داشتن قطعاً اشتباه است. حتی اگر آنها به تعهداتشان هم عمل کنند ولی مشکلات ما حل نخواهد شد، راه‌حل مشکلات اقتصادی ما عمل به نسخه اقتصاد مقاومتی و توانمندی داخلی است».
رسالت به‌نقل از حسن بیگی عضو مجلس ارتجاع نوشته است« اروپایی‌ها چندین ماه است که یک بازی به نام بسته پیشنهادی و مکانیزم مالی راه انداخته‌اند تا با این اقدام جمهوری اسلامی از برجام خارج نشود» وی نتیجه گرفته:« تصمیم‌گیریهای خود در این زمینه را معطل وعده‌های اروپا نکنیم».

در روزنامه‌های همسو با باند روحانی باند دلواپسان را عامل قفل شدن وضعیت رژیم معرفی کرده‌اند:
ابتکار نوشته است« فشارهای دوگانه جنبی و عمودی دولت ترامپ علیه ایران با دو واکنش انفعالی یا مقاومت ابتکاری از سوی تهران می‌تواند روبه‌رو باشد. شکل و شیوه عمل انفعالی الزاماً آنچه نیست که دستها را بالا برد و تسلیم خواست‌های یکسویه واشنگتن شد، این عمل می‌تواند با بلاتکلیف کردن نظام سیاسی در تصمیم‌سازی روشن در قبال اوضاع انجام شود. در واقع چنین رفتاری مطابق همانی است که برنامه‌ریزان افراطی دولت ترامپ درپی آن هستند».
ایران ارگان دولت روحانی هم به‌نقل از محمد صدر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشته است« سیاست خارجی با منافع ملی و مصالح کشور در ارتباط است بنابراین نمی‌توان در این حوزه رگ گردن را برجسته کرد و فریاد کشید. بر این اساس اگر CFT را نپذیریم موضع ترامپ در تحریم ایران را تقویت کرده‌ایم».

اوضاع بحرانی بانکها و وضعیت اقتصادی رژیم هم در عنوانها و مطالب روزنامه‌های هر دو باند دیده می‌شود.
ابرار اقتصادی: نقدینگی از مرز ۱۶۷۲هزار میلیارد تومان گذشت
تجارت:‌ ناکارآمدی اقتصاد آزاد در شرایط تحریم
رسالت:‌ حال ناخوش تولید؛ زخم تولید داخلی از برجام تا تحریم
سیاست روز: مثلث برمودای معضلات بانکی


مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت   ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات

سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange