۱۳۹۷ آبان ۲۱, دوشنبه

مروری بر روزنامه های حکومتی دوشنبه ۲۱آبان




مروری بر روزنامه های حکومتی  دوشنبه ۲۱آبان

روزنامه‌های حکومتی امروز دوشنبه ۲۱آبان مهم‌ترین عنوانهای خود را به اظهارات اژه‌ای در مورد صدور حکم اعدام دو متهم اقتصادی، دعوای باندی بر سر کرسی شهرداری تهران و حمله به آخوندی یکی از کاندیداهای اشغال کرسی شهرداری،CFTو بستهٔ اروپا و برخی بحرانهای اقتصادی – اجتماعی اختصاص داده‌اند.
در کنار اینها آثاری از کشمکشهای باندی در عرصه‌های مختلف دیده می‌شود.
ابرار اقتصادی به‌نقل از اژه‌ای نوشته:« سیف هم‌چنان ممنوع الخروج است».
و ابرار هم نوشته:« افرادی که برای زلزله‌زدگان پول جمع‌آوری کردند بگویند چه کار کرده‌اند
اقتصاد ملی به‌نقل از علی مطهری نوشته:«مجلس زیربار بدعت شورای نگهبان نرود».
جهان صنعت هم از گرانیهای جدید خبر داده و نوشته« بازار دوباره بهم ریخت»
بستهٔ اروپا و مذاکره موضوع حمله روزنامه‌های باند خامنه‌ای به باند رقیب است:
کیهان به‌نقل از حبیبی دبیرکل باند فاشیستی مؤتلفه نوشته است« هشدار رهبری به کسانی که دل در گرو سازش دارند یا احتمال می‌دهند می‌شود با آمریکا گفتگو کرد و آنها را سر عقل آورد جدی است». کیهان در ادامه نوشته است حبیبی« با تجلیل از شورای نگهبان در دقت در بند بند لایحه سی‌اف‌تی اظهار کرد: مخالفت شورای نگهبان با لایحه سی‌اف‌تی و اعلام مغایرت آن با شرع و قانون اساسی متضمن حفظ منافع ملی و مسدود کردن راههای نفوذ است، لذا باید از تک‌تک اعضای شورای نگهبان به‌دلیل این دقت نظر تشکر کرد».
وطن امروز هم به‌نقل از ظهره‌وند سفیر پیشین رژیم در ایتالیا نوشته است« اروپایی‌ها در موضوع برجام یک فرصت طلایی به دست آوردند، روی آن سوار شدند و از امتیازات آن بهره بردند. ما برای این‌که از این مهلکه خارج شویم و بیش از این زمان را از دست ندهیم و افکار عمومی را نیز از این حیرت خارج کنیم، لازم است مسیر انقلابی خود را طی کنیم. ما باید امیدمان را از اروپا و این فکر که از دیگ اروپا چیزی گرم شود قطع کنیم و به ساختارهای ناکارآمد داخلی خودمان بپردازیم».

اذعان به بی‌راه‌حلی در درون نظام موضوع یک مقاله آرمان است که از جمله نوشته است« به‌رغم این‌که همه کارشناسان و مدیران کشور به ضعفهای بنیادی در اقتصاد ایران اذعان دارند اما در طول ۴۰سال گذشته هیچ راه‌حل علمی و منطقی برای این مشکلات پیدا نشده تا چالشهای اقتصادی ایران همواره یکی از هدف‌های کانونی آمریکا و متحدانش باشد».
دعوای رد یا قبول CFT موضوع روزنامه‌های هر دو باند حاکم است.
آرمان نوشته است« نمی‌توان FATF را نپذیرفت و مدعی مبارزه با فساد اقتصادی شد. نکته جالب این است که در بین مخالفان هستند کسانی که فرزندانشان یا در لندن و یا در کشورهای خارجی با امکانات رفاهی بالا زندگی می‌کنند. این افراد در داخل کشور نیز دارای شرایط مناسب اقتصادی هستند و از امکانات زیادی برخوردارند و از این رو عنوان می‌شود که اغلب مخالفان منافع ملی را در نظر نمی‌گیرند».
ایران ارگان دولت روحانی هم به‌نقل از محمود صادقی نوشته است:«شواهد دال بر این است که اراده نظام بر تصویب نهایی این لایحه است و به‌نظر نمی‌رسد موانع زیادی در این زمینه وجود داشته باشد.» نقوی حسینی هم پیش‌بینی کرده که نهایتاً گره کار CFT توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام باز شود».
زوزه‌های هراس‌آلود از مقاومت ایران هم در روزنامه‌های هر دو باند حاکم دیده می‌شود.
آرمان نوشته است: جان بولتون« اظهارات متعددی در خصوص ایران، جنگ و تحریم علیه ایران، تغییر رژیم در ایران... داشته است و ضمن حضور در نشست‌های گروه سازمان مجاهدین... از لزوم حمله و جنگ علیه ایران سخن به میان آورده».
رسالت هم به‌نقل از دبیرکل باند مؤتلفه نوشته است« آمریکایی‌ها فقط به براندازی نظام آن هم از طریق مجاهدین فکر می‌کنند. موضوع گفتگو در مورد تحریم‌ها، مذاکره موشکی و حقوق‌بشر فقط بسترسازی برای براندازی است. البته دل بستن به مجاهدین علامت استیصال آمریکا و همفکران آن است».
انزوای منطقه‌یی رژیم هم در روزنامه جمهوری اسلامی دیده می‌شود« انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجی امارات دیروز در پنجمین همایش استراتژیک ابوظبی گفت منطقه با ناآرامی‌های بی‌سابقه‌ای مواجه است اما امارات از سیاست ترامپ در قبال ایران حمایت می‌کند. وی، ایجاد ائتلاف عربی برای مقابله با مشکلات امنیتی موجود را یکی از عوامل تقویت ثبات در منطقه دانست و افزود در تشکیل این ائتلاف باید بر عربستان و مصر و ایفای نقش رهبری آنها در منطقه تکیه کرد هم‌چنانکه شورای همکاری خلیج‌فارس نیز بازیگر اصلی در این ائتلاف است».

مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت   ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات

سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange