۱۳۹۷ آبان ۲۷, یکشنبه

قیام ایران-شماره ۲۲۶ مریم رجوی:‌ فراخوان به حمایت از اعتصابگران هفت‌تپه و فولاد اهواز و اقدام فوری برای آزادی دستگیر شدگان



قیام ایران-شماره ۲۲۶

مریم رجوی:‌ فراخوان به حمایت از اعتصابگران هفت‌تپه و فولاد اهواز و اقدام فوری برای آزادی دستگیر شدگان


تظاهرات کارگران نیشکر هفت تپه با حمایت معلمان و بازاریان و جوانان در شهر شوش
مریم رجوی:‌فراخوان به حمایت از اعتصابگران هفت‌تپه و فولاد اهواز و اقدام فوری برای آزادی دستگیر شدگان
خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران، با درود به کارگران اعتصابی نیشکر هفت‌تپه و فولاد اهواز گفت: شوش با فریاد کارگران و همبستگی و اعتصاب جوانان، معلمان و بازاریان بپا خاسته است. دشمن بیهوده تلاش می‌کند با سرکوب و دستگیری صدای کارگران محروم هفته تپه را خاموش کند، اما فریاد «گرسنه‌ایم گرسنه» کودکان شوش، وجدان هر انسانی را به قیام علیه آخوندهای ستمکار فرامی‌خواند.
خانم رجوی با فراخواندن عموم جوانان به‌ویژه در خوزستان به پشتیبانی از خیزش شوش و حمایت از اعتصابگران هفت‌تپه و فولاد اهواز، از مجامع بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر و حقوق کارگران و اتحادیه‌ها و سندیکاهای کارگری خواست اقدامهای سرکوبگرانه فاشیسم دینی حاکم بر ایران علیه کارگران را محکوم کرده و برای آزادی دستگیر شدگان دست به اقدام فوری بزنند.
روز یکشنبه ۲۷‌آبان (۱۸نوامبر) تظاهرات کارگران شجاع نیشکر هفت‌تپه در چهاردهمین روز اعتصاب آنها، با حمایت گسترده بازاریان، معلمان، خانواده‌های کارگران، دانش‌آموزان شهر شوش برگزار شد. به‌دنبال تجمع معترضان در مقابل فرمانداری رژیم در شوش، نیروهای سرکوبگر حداقل دو تن از نمایندگان کارگران را بازداشت کردند. دست‌کم یکی از کارگران نیز بر اثر مضروب شدن توسط آدمکشان لباس‌شخصی مجروح شد.
تظاهرات گسترده کارگران نیشکر فولاد در روز یکشنبه بی‌اعتنا به حضور فشرده نیروهای سرکوبگر آغاز شد. در مسیر تظاهرات مغازه‌داران کسب و کار خود را تعطیل کردند و به تظاهرات پیوستند. تظاهر کنندگان شعار می‌دادند: هفت‌تپه، فولاد، کنار هم می‌ایستیم تا آخر؛ فولاد، هفت‌تپه، پیوندتان مبارک؛ بازاری با غیرت حمایت حمایت؛ کارگر، معلم، اتحاد اتحاد؛ مرگ بر ستمگر، درود بر کارگر؛ کارگر می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد؛ نترسید، نترسید، ما همه با هم هستیم؛ نه تهدید نه زندان دیگر اثر ندارد؛ نه تهدید نه تسلیم ما همه با هم هستیم؛ به خونه‌مون نمی‌ریم، حقمونو می‌گیریم؛ دشمن ما همین جاست دروغ می‌گن آمریکاست.
مردمی که به کارگران پیوسته بودند دست‌نوشته‌هایی در دستشان بود که بر روی آن نوشته شده بود: «من هم یک هفت‌تپه‌ای هستم».
در دست‌نوشته‌های کارگران نوشته بود: به قراردادهای غیرقانونی کار پایان دهید دست از استثمار کارگران بردارید؛ یک بچه گرسنه وعده سرش نمی‌شه؛ من فقط یک کارگرم، اراذل و اوباش نیستم؛ من وطنم را دوست دارم فقط بچه من گرسنه است؛
نماینده کارگران با اشاره به تهدیدهای نیروهای سرکوبگر گفت: اگر من هم مردم، حق ندارید مرا دفن کنید. باید تابوت مرا به اعتصاب بیاورید مرده من هم فریاد می‌زند: «نه تهدید نه تسلیم ما همه با هم هستیم». انبوه جمعیت با تکرار این شعار بر عزم جزم خود برای ادامه اعتراضاتشان تأکید کردند.
در همین حال کارگران دلیر فولاد اهواز نیز برای دومین هفته به اعتصاب خود در اعتراض به پرداخت نشدن چهار ماه حقوق و مطالباتشان ادامه دادند و همبستگی خود را با کارگران نیشکر هفته تپه ابراز کردند. آنها در مسیر تظاهرات از کارخانه به سمت استانداری رژیم در اهواز شعار می‌دادند: اینهمه بیعدالتی، هرگز ندیده ملتی؛
استاندار و فرماندار همدست این مافیا؛ نیشکر هفت‌تپه ما هستیم ما هستیم، کنار هم می‌ایستیم؛ کشور ما دزدخونه است، توی جهان نمونه است؛ کارگر می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۷آبان ۱۳۹۷(۱۸نوامبر ۲۰۱۸)


مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت   ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات

سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange