۱۳۹۷ آبان ۲۵, جمعه

پاسدار ازغدی یک فرماندۀ سپاه: روحانیان ایران را منفعل و بیگانه با مسائل جامعه خواند



پاسدار ازغدی یک فرماندۀ سپاه: روحانیان ایران را منفعل و بیگانه با مسائل جامعه خواند


حسن رحیم پور ازغدی، از فرماندهان سپاه پاسداران، بار دیگر روحانیون را به انفعال و بی تفاوتی نسبت به مسائل واقعی کشور متهم کرد. وی همچنین با انتقاد از ناتوانی نهادهای حکومت اسلامی در رفع معضلات و مشکلات جامعه گفت : “در خیلی از مسائل حساس کشور اعمال حاکمیت نمی شود، در حالی که لازمۀ هر حاکمیتی مدیریت بحران است.”
به گفتۀ ازغدی یکی از این بحران ها یا معضلات “افزایش جمعیت است.” او با اشاره به واکنش برخی روحانیون نسبت به سخنان انتقادآمیز قبلی اش، گفت : “ما یک وقت در حوزۀ فیضیه قم گفتیم : کنار طهارت و نجاست، تعدادی درس خارج فقه دربارۀ جمعیت و اقتصاد و غیره بگذارید، یکباره همه ناراحت شدند و گفتند : چرا به ما توهین می کنید؟”
رحیم پور ازغدی در ادامۀ اظهاراتش بار دیگر گفت که نه فقط روحانیون ایران نسبت به مسائل و معضلات کشور بی تفاوت هستند، بلکه در این زمینه ها حرفی برای گفتن ندارند. وی تأکید کرد که حوزه های علمیه در عرصه های واقعی زندگی اجتماعی و اقتصادی و مسائل مربوط به آنها کلاً غایب هستند و وقتی که غایب هستند نباید از انتقادها هم ناراحت شوند. به گفتۀ رحیم پور ازغدی آن مقدار اندکی هم که راجع به مسائل اجتماعی در حوزه ها علمیه کار شده مایه و سطح لازم را ندارند.
وی در جای دیگری از سخنانش تصریح کرد که وضعیت دانشگاه های کشور نیز در خصوص بازاندیشی معضلات و مسائل واقعی کشور بهتر از حوزه های علمیه نیست، با این تفاوت که، به گفتۀ رحیم پور ازغدی، هفتاد درصد دانشگاه های کشور در عرصه های علوم اجتماعی فعّال هستند. به گمان رحیم پور ازغدی روحانیون و دانشگاه های کشور عملاً به جامعه کاری ندارند و نسبت به مسائل آن منفعل و بیگانه هستند.
در ٢۵ مرداد ماه گذشته برخی فرماندهان سپاه پاسداران از جمله حسن رحیم پور ازغدی با برپایی تجمعی در مدرسه فیضیه قم علیه دولت حسن روحانی و مراجع روحانی سخنرانی کردند. در این تجمع رحیم پور ازغدی روحانیون حوزه های علمیه را به بی‌سوادانی تشبیه کرده بود که به گفتۀ او به دلیل بی سوادی شان بیش از دانشگاه ها منشاء توسعه سکولاریسم در ایران بوده اند. در واکنش به این سخن، آیت الله ناصر مکارم شیرازی نشست برخی فرماندهان سپاه در حوزۀ علمیه قم و برخی اظهارات ایراد شده در آن تجمع را “فاجعه بار” توصیف کرده بود و از سپاه پاسداران خواسته بود که از خود واکنش نشان بدهد.


مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت   ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات

سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange