۱۳۹۷ آذر ۸, پنجشنبه

مروری بر رسانه‌های حکومتی –پنجشنبه ۸آذر ۹۷


مروری بر رسانه‌های حکومتی –پنجشنبه ۸آذر ۹۷



تیتر مشترک روزنامه‌های حکومتی در روز پنجشنبه هشتم آذر، به اظهارات خامنه‌ای با سرکردگان نیروی دریایی رژیم و حرفهای روحانی در مورد بودجه ۹۸اختصاص یافته.
حرفهای خامنه‌ای در عنوانهای روزنامه‌ها به‌صورت یک دوگانه گویی مضحک منعکس شده است:
تجارت به‌نقل از خامنه‌ای نوشته: قصد آغاز جنگ با کسی نداریم
ابرار هم نوشته: کاری کنید دشمنان حتی جرأت تهدید ملت ایران را نداشته باشند

دعوای پولشویی و استیضاح ظریف و بسته اروپا موضوع مشترک روزنامه‌های دو باند حاکم است.
در مورد بسته اروپا و مذاکرات ظریف جوان از باند خامنه‌ای نوشته است«بیانیه مذاکرات اخیر در بروکسل از سوی اتحادیه اروپا و خانم موگرینی نشان می‌دهد که دیپلماسی روحانی- ظریف، به تدریج در حال پذیرش خواسته‌های منطقه‌یی ترامپ و اجرای آن به‌وسیله اروپاست. با این‌که فرصت‌های گرانبهای اقتصادی در عراق و سوریه داریم، ماه‌هاست که دولت روحانی، به انتظار معجزه اروپایی نشسته و زمینه‌های گسترده اقتصادی در عراق و سوریه و منطقه را مسکوت گذاشته‌اند تا آمریکا در عراق، برای تمامی فرصت‌های ایران برنامه‌ریزی کرده و برق و گاز و مناسبات بانکی- مالی و اقتصادی را مسدود کند».
مردم‌سالاری هم از باند مقابل به شکل دیگری حرف جوان را تأیید کرده و در خبری با عنوان« موگرینی و ظریف در حاشیه اجلاس بین‌المللی دیدار کردند نوشته است«. در ادامه سمینار سطح بالا بر سر مسأله همکاریهای هسته‌یی بین‌المللی و پس از چهارمین مذاکرات سطح بالایی که هر دو در همین هفته برگزار شدند، موگرینی و محمدجواد ظریف روابط دوجانبه میان ایران و اتحادیه اروپا در زمینه‌های مختلف را بازنگری کردند. هر دو بر سر پیشرفت‌های حاصله جدید در منطقه اعم از سوریه و یمن بحث و گفتگو کردند».
سیاست روز هم از مذاکرات پشت پرده ابراز نگرانی کرده است: « اکنون که می‌بینند ایران در زمینه هسته‌یی با برجام تضعیف شده و از این توافق نیز سودی نبرده است، سعی دارند معامله‌یی را با ایران جوش دهند.
مهمترین خواسته آنها برای این‌که در برجام بمانند خلع‌سلاح جمهوری اسلامی ایران است.
موضوع توانمندی‌های موشکی ایران مهمترین خواسته‌ای است که اروپا و آمریکا خواهان برچیده شدن آن هستند. حتی اگر ایران توانمندی‌های موشکی خود را واگذار کند و از آنها چشم‌پوشی نماید، باز هم هیچ تضمین و اعتمادی وجود ندارد که اروپا و آمریکا تعهدات خود را در زمینه برجام انجام دهند...»

روزنامه‌های باند روحانی اعلام افزایش ۲۰درصد به حقوقها برای جبران کسری معیشت حقوق بگیران در سال آتی را به چالش کشیده‌اند.
آرمان نوشته است« راه‌کارهایی که دولت برای جبران عقب افتادگی درآمدی مردم نسبت به هزینه‌ها مطرح می‌کند؛ بعضاً اصولی، عمیق و تداوم‌دار نیست بلکه بیشتر مقطعی است». این روزنامه افزوده« در نظر گرفتن حدود ۲۰درصد افزایش حقوق برای حقوق بگیران نمی‌تواند جبران تورمی که طی یک‌سال بر خانوارها تحمیل می‌شود را بکند بلکه باید در کنارش سبدهای حمایتی در مقاطع زمانی ماهانه قرار بگیرد و حداقل‌ها را که شامل لبنیات، گوشت، برنج، حبوبات، روغن و اقلام ضروری است با قیمت مناسب در اختیار خانوارها قرار دهد».
کیهان خامنه‌ای هم از ادامه تداوم چپاول در شرایط بحرانی خبر داده و نوشته است« با بازگشت تحریم‌ها، به ناگاه با چندین برابر شدن قیمت ارز و افزایش لجام گسیخته قیمت‌ها؛ گرگ‌های پیدا و پنهان اقتصادی در اقدامی همآهنگ از درون و برون به جان اقتصاد کشور افتادند و عرصه را بر مردم صبور و انقلابی تنگ کردند». کیهان در ادامه نوشته است« است در حالی که یکی از استحکامات جنگ اقتصادی بازگشت ارز حاصل از صادرات به خزانه کشور است، به‌علت عدم برنامه‌ریزی همآهنگ و هدفمند؛ تنها ۷میلیارد دلار از ۲۷میلیارد دلار ارز صادراتی طی چند ماه گذشته به خزانه کشور باز گشته است».

مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت   ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات

سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange