۱۳۹۷ آبان ۲۱, دوشنبه

سرنگونی دیکتاتوری ولایت فقیه؛ راه‌ها و چگونگی‌ها؟ + کلیپ صوتی


سرنگونی دیکتاتوری ولایت فقیه؛ راه‌ها و چگونگی‌ها؟ 

  • /21

سرنگونی - کلیپ صوتی 
در ویدئوی قبلی گفتیم که قصد داریم به مرور راهها و شیوه‌های سرنگونی رژیم بپردازیم. بعد، از رفراندوم و میدان میلیونی گفتیم و این‌که هیچکدوم از این راهها اصیل و واقعی نیستن. کلید قفل ایران نیستن. حالا در این ویدئو به سایر شیوه‌ها می‌پردازیم.

۳- تحریم خارجی 

یه عده میگن تحریم خارجی خودش شیوه‌ایه که ممکنه منجر به تغییر رژیم بشه. خب آمریکا تحریمهای شدیدی رو علیه رژیم اعمال کرده از ۱۳آبان هم که تحریمهای نفتی شروع شده. خب با ادامه این روند حکومت به جایی میرسه که دیگه هیچ منبع مالی قابل حسابی براش باقی نمی‌مونه یعنی یا به نوعی ورشکسته بشه یا ممکنه تحریمها باعث بشه که رژیم فروبپاشه.
فشار بر روی رژیم ولایت فقیه خیلی خوبه. در جهت منافع مردم ایرانه. تا قبل از این مشکلی که ما با دنیا داشتیم این بود که همه کشورها دنبال مماشات و دوستی با این رژیم بودن. اونها به منافع خودشون فکر می‌کردن. می‌خواستند منابع مردم ایران رو غارت کنن. اما این‌که تحریم و فشار خارجی باعث سرنگونی رژیم بشه... غلطه.
تحریم البته رژیم رو خیلی ضعیف می‌کنه. اما سرنگونکننده نیست. کما این‌که در بسیاری از کشورها شاهد تحریم بودیم. شاهد ضعف اقتصادی بودیم اما حاکمیت سیاسی پابرجا مونده. پس هر کاری بکنیم خودمون کردیم.

‌۴- حمله خارجی 

حمله خارجی هم همینه. مگه کشوری گفته میخواد به رژیم حمله کنه؟‌ کجا گفته؟‌ هر وقت دیدیم ناوهای آمریکایی اومدن تو خلیج‌فارس مستقر شدن اون وقت می‌تونیم به‌عنوان یک پارامتر اون رو در نظر بگیریم. اما مطرح شدن بحث جنگ خارجی در چنین شرایطی مشکوکه. چرا مشکوکه؟‌ چون ممکنه خود رژیم پشت این شایعه باشه تا از طریق اون مبارزه مردم ایران برای سرنگونی رو از مسیرش منحرف کنه. میخواد اینطوری بذر ناامیدی رو در دلها بپاشه و این‌طور القا کنه که گویی سرنگونی به شکل یک عمل مستقل ملی غیرممکنه. بعد هم لابد نتیجه‌اش این میشه که مردم دست روی دست بذارن و تو خونه‌شون بنشینن تا یه روزی که معلوم نیست کیه... هواپیماهای آمریکایی بیان و این رژیم رو سرنگون کنن. می‌بینید چقدر غیرواقعی و ذهنی و بی‌معنیه؟

۵- سرنگونی با نافرمانی مدنی و فروپاشی کنترل‌شده 

یه عده هم میگن بهترین کار و کم‌هزینه‌ترین کار نافرمانی مدنی و حرکات خشونت‌پرهیزه. بعد هم اصطلاحا میگن فروپاشی کنترل‌شده. آخه یعنی چی؟‌ فروپاشی کنترل شده چه صیغه‌ایه؟‌یه رژیم دیکتاتوری وحشی رو چطور میشه به‌صورت کنترل‌شده فروپاشوند؟‌ کی کنترل می‌کنه؟‌ کی فرومی‌پاشونه؟‌ آخه بابا قیام دیماه جلوی چشمامونه. مگه یادمون رفته که هر جا قدرت مردم بیشتر می‌شد رژیم از اون طرف ضعیف‌تر می‌شد؟‌ قیام و شورش تنها راهه. تنها گزینه است.

۶- گزینه سرنگونی با اعتصابهای سراسری به‌هم پیوسته 

اعتصاب سراسری!... راستی این هم یه گزینه‌اس دیگه قبول دارید؟‌ اگه همه مثل کامیون‌داران و بازاریان اعتصاب کنن چی میشه؟ اعتصابها به هم می‌پیوندن و از یک طرف رژیم رو فلج می‌کنن و از طرف دیگه اوج می‌گیرن و به قیام تبدیل میشن. پس اعتصاب خوبه باید ازش حمایت کرد باید بهش دامن زد اما اعتصاب وقتی کارسازه که به شورش بالغ بشه. به قیام بالغ بشه. اعتصابها یکی از علائم سرنگونی هستن. دکل‌های سرنگونی هستن.

راه‌کار اصلی سرنگونی 

راهکارهای مختلف رو با هم مرور کردیم تا به این نتیجه برسیم که وقتی مجاهدین از کانونهای شورشی حرف میزنن اصلاً به این معنی نیست که راه‌کارهای دیگه رو در نظر نگرفته باشن. اتفاقاً به این معنیه که همه راه‌کارها رو تجربه کردن و به اصلی‌ترین و ضروری‌ترین راه‌کار رسیدن. راه‌حل کانونهای شورشی البته پرهزینه است. ای کاش می‌شد این رژیم رو بدون پرداخت هزینه سرنگون کرد اما راه‌کارهای کم‌هزینه چک شد و دیدیم که جواب نداره. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کانونهای شورشی به سایر ویدئوهای ما در کانالهای اینترنتی مقاومت مراجعه کنید.


مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت   ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات

سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange