۱۳۹۷ آبان ۱۷, پنجشنبه

نامه شور انگیز شهید مقاومت فرانسه :من برای وطنم می‌میرم و چه مرگی با افتخارتر از این👍




 نامه شور انگیز شهید مقاومت فرانسه :من برای وطنم می‌میرم و چه  مرگی با افتخارتر از این👍

👌 نامه‌ی شورانگیزِ خداحافظی هنری فرتت عضو ۱۶ ساله‌ی مقاومت فرانسه ک در سال ۱۹۴۳ تیربارون شد.

۲۶ سپتامبر ۱۹۴۳
پدر و مادر عزیزم
🔹  نامه‌ی من باعث درد و رنج بسیاری برای شما می‌شه اما می‌دونم ک شما خیلی شجاع هستین و در این شکی ندارم ک بخاطر عشق ب من باز هم شجاع خواهید بود ...

🔹سربازان دنبال من اومدن. عجله دارم. دستخطم شاید ک کمی‌ناخوانا باشه چون ک یک مداد کوچیکی برای نوشتن دارم. من از مرگ هراسی ندارم. وجدانم بسیار راحته.
 🔹بابا، بهت التماس می‌کنم، خواهش می‌کنم، باورکن من در راه درستی می‌میرم. کدوم مرگی با افتخارتر از این خواهد بود؟
🔹من داوطلبانه برای میهنم می‌میرم. هر چهار نفر همدیگر رو در اسمون دوباره خواهیم دید. چیه این صد سال؟
مامان بیاد داشته باش ک،
🔹این انتقام جویان، مدافعین جدیدی خواهند داشت ک بعد از مرگشون جایگزین اونا خواهند شد.
🔹خداحافظ، مرگ منو می‌طلبه. ن چشم بند می‌خوام و ن می‌خوام ک منو به تیرک اعدام ببندن. همه‌ی شما رو می‌بوسم. با این همه، مردن سخته. هزار بوسه.
زنده باد فرانسه.
یک محکوم به مرگِ ۱۶ ساله.
هنری فرتت (Henri Fertet)

یادش گرامی🌺

مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت   ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات

سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange