۱۳۹۷ آذر ۹, جمعه

دیلی‌تلگراف: اقدامات رژیم ایران برای ترور نزدیکان آیت‌الله سیستانی، مقتدی صدر و حیدر العبادی



دیلی‌تلگراف: اقدامات رژیم ایران برای ترور نزدیکان آیت‌الله سیستانی، مقتدی صدر و حیدر العبادی


روزنامه انگلیسی دیلی‌تلگراف گزارش کرد: قاسم سلیمانی، سرکرده نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران رژیم ایران، برای ساکت کردن منتقدان این رژیم، در عراق تیم‌های ترور از مزدورانش را مستقر کرده است. این روزنامه گزارشی از اقدامات رژیم برای ترور نزدیکان آیت‌الله سیستانی، مقتدی صدر و حیدرالعبادی منتشر کرد.
دیلی تلگراف گزارش کرد: «تیم‌های ترور رژیم ایران در ماه آگوست نیز سعی کردند راضی الطایی را ترور کنند ولی در این کار ناکام ماندند. راضی الطایی یک چهره نزدیک به آیت‌الله علی سیستانی، مرجع تقلید شیعیان عراق است که خواستار منع نفوذ رژیم ایران در دولت جدید عراق شده بود».

به گزارش دیلی تلگراف برخی دیگر از مهم‌ترین قربانیان این تیم‌های ترور عادل شاکر التمیمی، هم‌پیمان نزدیک حیدرالعبادی، نخست‌وزیر سابق عراق و شوقی الحداد از شخصیت‌های نزدیک به مقتدی صدر هستند.
بنا به این گزارش تیم‌های ترور رژیم آخوندی پس از انتخابات ماه مه ۲۰۱۸ عراق و پس از ناکامی کاندایداهای مورد حمایت رژیم ایران و شکست این رژیم در بسط سیطره خود در تشکیل دولت جدید عراق، در این کشور مستقر شدند.
دیلی‌تلگراف به‌نقل از مسئولان امنیتی بریتانیا که مسئولیت حمایت و آموزش نیروهای نظامی عراق را برعهده‌ دارند، گزارش کرد رژیم ایران تعدادی از گروه‌های ترور سپاه قدس را به عراق فرستاده تا صداهای مخالفان را خفه کند. این تیم‌ها توانستند مخالفان ایران در جریانهای سیاسی عراق را مورد هدف قرار دهند.
شوقی الحداد که از نزدیکان مقتدی صدر به‌شمار می‌رفت از جمله این قربانیان است. او در ماه ژوئیه و پس از آن‌که رژیم ایران را به تلاش برای تقلب در انتخابات عراق متهم کرد، کشته شد.

همچنین یک مسئول امنیتی عالیرتبه در بریتانیا گزارش کرد: «ایران با به کارگیری تیم‌های ترور تلاش خود برای ساکت کردن منتقدان، سعی کرد دولت عراق را بترساند. این یک تلاش بی‌شرمانه برای ناکام کردن تلاش‌های دولت جدید عراق در زمینه کاهش مداخله ایران در عراق است.»

بیشتر بخوانید

رژیم ایران در حال ساخت کارخانه موشک سازی و ارتقای موشک در عراق است


نشریه سان سنتینل، ۲ آبان ۹۷ در مطلبی به قلم اریل کاهانا، پیرامون دخالتهای منطقه‌یی رژیم ایران در منطقه و تأمین مالی و تجهیز تسلیحاتی گروه‌های شبه‌نظامی وابسته‌اش در عراق از جمله نوشت، منابع اطلاعاتی کشف کرده‌اند که رژیم ایران در حال ایجاد کارخانه تولید موشک در عراق است و این علاوه بر تلاشهای آن در سوریه و لبنان می‌باشد.
بنا‌ به گزارشات رسیده ایران پیشاپیش موشکها را به شبه‌نظامیان شیعی در عراق ارسال کرده و به عراق کمک کرده است تا کارخانه تولید آنها را در خاک عراق مستقر کند.
گزارشات ماه گذشته فاش ساختند که سپاه پاسداران به شبه‌نظامیان حشدالشعبی موشکهای بالستیک با برد کوتاه داده است. تحولی که نشان می‌دهد عراق این پتانسیل را دارد که تهدیدات جدی نیابتی که از جانب رژیم ایران هدایت می‌شود را دنبال کند.

گزارشات همچنین نشان دادند، به‌دنبال کشف یک توطئه سپاه پاسداران برای حمله به منافع آمریکا در عراق، آمریکا تصمیم گرفته است کنسولگریش را در بصره ببندد. بصره سومین شهر بزرگ عراق است.


افشای شبکه قاچاق مواد مخدر رژیم ایران به عراق

تلویزیون اسکای نیوز در برنامه‌ای ویژه قاچاق مواد مخدر به عراق، نقش سپاه پاسداران و نظارت رژیم ایران در اشاعه مواد مخدر در عراق را افشا کرد.
اسکای نیوز به‌نقل از فرمانده پلیس استان بصره گفت مبدأ هشتاد درصد از مواد مخدری که وارد این استان می‌شود ایران است. امری که باعث شده پلیس استان دست به‌عملیات امنیتی بزند و تاجران مواد مخدر در بصره را دستگیر کند.
انواع مختلفی از مواد مخدر به این استان وارد شده که برجسته‌ترین آنها ماده کریستال یا به زبان ایرانی شیشه بوده است.
فرمانده پلیس بصره گفت ۴۹۰کیلومتر نوار مرزی ایران با استانهای جنوبی عراق است و پلیس با عملیات خود این نوار را حفاظت می‌کند. او گفت با صراحت تمام می‌گویم مواد مخدری که به بصره وارد می‌شود هشتاد درصد آن از ایران وارد می‌شود.
به گفته پلیس بصره مواد مخدری که از ایران وارد عراق می‌شود در بسته‌های کفش و لباس جاسازی می‌شوند.
بعد از کریستال، ماده ترامادول و حشیش نیز بیشترین حجم مواد مخدر وارد شده به عراق از ایران را شامل می‌شوند.
اسکای نیوز افزود: مقامات عراقی در گذشته گفته بودند که در استان بصره مواد مخدر به‌وفور گسترش پیدا کرده پس از بصره در استانهای بغداد و میسان نیز این مواد به میزان زیادی وجود دارد که بیشتر توسط جوانان مصرف می‌شود.
منابع در پلیس استان بصره فاش ساختند دستگیریها به اتهام خرید و فروش مواد مخدر از سال ۲۰۱۵افزایش یافته ولی عملیات مبارزه با گسترش مواد مخدر با موانع مختلفی روبه‌روست چرا که سپاه پاسداران ایران در قاچاق مواد مخدر از ایران و افغانستان به عراق دست دارد.
در این رابطه عبدالقادر النائل کارشناس عراقی به اسکای نیوز گفت مقادیر زیادی مواد مخدر توسط تاجران وارد عراق می‌شود که پول آن به میلیاردها دلار می‌رسد.

عبدالقادر نایل کارشناس عراقی

او اضافه کرد امروز سپاه پاسداران و رژیم ایران ارز مورد نیازشان را از طریق فروش مواد مخدر به‌دست می‌آورند و عراق را به مرکز انتقال مواد مخدر به مناطق مختلف جهان تبدیل کرده‌اند.
این مربوط به مرزهای رسمی است ولی در سایر معابر مرزی که در کنترل دولت نیست با توجه به این‌که رژیم ایران شبه‌نظامیان وابسته به خودش را در عراق دارد توسط آنها مواد مخدر را قاچاق می‌کند.
این کارشناس عراقی افزود: مردم عراق و افراد مطلع می‌دانند که قاچاق مواد مخدر در عراق تحت نظارت رژیم ایران است و زیر نظر سپاه پاسداران و با حمایت شبه‌نظامیان حشدالشعبی انجام می‌شود.
این موضوع حتی به کشت مواد مخدر هم رسیده و در استانهای انبار و نینوی و منطقه جرف الصخر توسط این شبه‌نظامیان مواد مخدر کشت می‌شود. آنها نمی‌گذارند که اهالی این مناطق به آن باز گردند و شروع به کشت مواد مخدر در داخل عراق کرده‌اند. یعنی اگر در مرزها نتوانند این مواد را قاچاق کنند آنها را در داخل عراق کشت می‌کنند. امروز عراق به محلی برای انبار کردن مواد مخدر تبدیل شده است.
در ارتباط با شبکه جهانی توزیع و خرید و فروش مواد مخدر رژیم ایران عبدالقادر نائل گفت: شما می‌دانید که عناصر حزب‌الله در کشورهای جهان به‌خاطر خرید و فروش مواد مخدر دستگیر شده‌اند. حوثی‌ها در یمن مواد مخدر خرید و فروش می‌کنند. امروز شبه‌نظامیان حشدالشعبی در داخل عراق این مواد را کشت می‌کنند. کسانی که شبه‌نظامیان حشدالشعبی‌ خانه هایشان را در روستای ساده در کوههای حمرین واقع در استان دیالی تصرف کرده‌اند گفتند که یک هفته پیش این شبه‌نظامیان در زمینهایشان مواد مخدر کاشته‌اند. آنها اجازه نمی‌دهند کسی وارد این روستا شود.
مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت   ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات

سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange