۱۳۹۷ آبان ۱۸, جمعه

انتخابات میاندوره‌ای کنگره آمریکا؛ نقش محوری مجاهدین در تحولات ایران



انتخابات میاندوره‌ای کنگره آمریکا؛ نقش محوری مجاهدین در تحولات ایران


انتخابات میاندوره‌ای کنگره آمریکا برای خلافت اسلامی! جایی برای جشن گرفتن باقی نگذاشت زیرا به گفته یکی از بازوهای رسانه‌ای سپاه به همان اندازه که بولتون جمهوری‌خواه معتقد به سرنگونی نظام است نانسی پلوسی دموکرات نیز بر همین باور است.
انتخابات میاندوره‌ای کنگره آمریکا و قیام ایران
انتخابات میاندوره‌ای کنگره آمریکا با افزایش کرسی‌های حزب جمهوری‌خواه در مجلس سنا و تحکیم موقعیت رئیس جمهور در این مجلس به پایان رسید. این انتخابات برای حزب دموکرات نیز نتیجه‌ی خوبی به همراه آورد زیرا آنها توانستند در مجلس نمایندگان به اکثریت دست یابند.
برخی در نظام ایران بر این باورند که اگر خلافت اسلامی! بتواند دوران ریاست جمهوری ترامپ را دوام بیاورد شاید او در انتخابات بعدی ریاست جمهوری شکست بخورد و در آن صورت نظام ایران در برابر یک دولت از حزب دموکرات وضعیت بهتری خواهد داشت.
این دسته پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات میاندوره‌ای مجلس نمایندگان را به فال نیک می‌گیرند و آنرا به‌عنوان عاملی برای کاسته شدن فشار بر نظام ایران می‌دانند.
اما در یک نگاه واقع‌گرایانه که از درون نظام ایران نیز بر روی آن دست گذاشته می‌شود، اصالت با عوامل ایرانی صحنه سیاست است، و مواضع قدرت‌های جهانی تابعی از آنچه در ایران می‌گذرد می‌باشد.
حسن روحانی پیشتر تصریح کرده بود که تنها پس از قیام دی‌ماه بود که ترامپ اعلام کرد که بدون تحقق شروط مورد نظرش از برجام خارج خواهد شد؛ [مصاحبه تلویزیونی روحانی و موقعیت واقعی «منفورترین گروهک در تاریخ ایران»] قیامی که به توصیف خامنه‌ای نیروی فراخوان‌دهنده و سازمان‌ده و رهبری‌کننده‌ آن، سازمان مجاهدین خلق ایران بود. [روایت یک شکست نظام؛ سخنرانی خامنه‌ای درباره‌ی قیام ایران]
تثبیت آلترناتیو
در این میان، سپاه به‌عنوان نیرویی که خود را یکی از دو طرف جنگ می‌بیند مروج این نگاه واقع‌گرایانه در مورد مختصات سیاست آمریکا علیه نظام ایران است. سپاه به خوبی می‌داند که اگر واقعیت را به نیروهایش نگوید آنها در برابر شرایط غیرمنتظره به‌سرعت وا خواهند رفت.
در همین رابطه باشگاه خبرنگاران جوان به‌مثابه یکی از بازوهای رسانه‌ای سپاه در تحلیلی بر نتایج انتخابات اخیر آمریکا به بررسی تاثیر پیروزی حزب دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا بر رابطه این قدرت جهانی با نظام ایران می‌پردازد.
این رسانه سپاه ضمن یادآوری آنکه جان بولتون، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور، سابقه حضور در گردهمایی‌های سازمان مجاهدین خلق را داشته است، تصریح می‌کند که بالاترین مقام دموکرات که به احتمال زیاد در جایگاه ریاست مجلس نمایندگان قرار خواهد گرفت نیز در اوایل تابستان گذشته پیامی در حمایت از گردهمایی سازمان مجاهدین خلق ایران در پاریس منتشر کرد.
به‌عبارت دیگر باشگاه خبرنگاران جوان تاکید می‌کند که به همان اندازه که جان بولتون جمهوری‌خواه معتقد به براندازی نظام ایران است، نانسی پلوسی دموکرات نیز بر این ضرورت پافشاری می‌کند. اما این همه جایی برای نظام ایجاد نگرانی می‌کند که از پیوند آنها با آلترناتیو شورای ملی مقاومت خبر می‌دهد.
هرچند سپاه با این تحلیل می‌خواهد نیروهایش را در برابر شرایطی که بقای نظام را تهدید می کند هوشیار کند اما این پیام را هم ناخواسته به مردم و به کانون‌های شورشی منتقل می‌کند که آلترناتیو شورای ملی مقاومت در قلب معادلات جهانی جای خود را تثبیت کرده است.


مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت   ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات

سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange