۱۳۹۷ آبان ۳۰, چهارشنبه

حمایت «کنفدراسیون سراسری ایتالیا برای کار» (CGIL) از کارگران اعتصابی در ایران



حمایت «کنفدراسیون سراسری ایتالیا برای کار» (CGIL) از کارگران اعتصابی در ایران

کنفدارسیون سراسری ایتالیا برای کار» (CGIL) (چی جی ال) با انتشار بیانیه‌ای در صفحه اول سایت این کنفدراسیون حمایت خودش را از کارگران اعتصابی در ایران اعلام کرد.
متن بیانیه در پی می‌آید:
«ما خواهان احترام به حقوق پایه‌ای کارگران ایرانی بوده و همبستگی کامل خودمان را با اعتراضات کامیونداران ایرانی ابراز می‌داریم.
ما همبستگی خودمان را با رانندگان کامیون و سایر کارگران ایرانی که دائماً مورد سیاست‌های سرکوبگرانه رژیم ایران قرار داشته و حقوق و آزادی پایه‌ای آنان را نفی می‌کند،  ابراز می‌داریم. سرکوب کارگران ایرانی، که نقض دائم حقوق‌بشر محسوب می‌شود و موجب اذیت و آزار کارگران شده و حق هرگونه دفاع و تضمین امنیت کسانی‌که دست به اعتراض برای احقاق حقشان می‌زنند را از آنان سلب می‌کند، از مدت زمان مدیدی ادامه داشته است.
از آغاز سال ۲۰۱۸ در ایران ۵۸۰۰ حرکت اعتراضی انجام گرفته است. کامیونداران تا کنون سه بار دست به اعتصاب بزرگ در ماه‌های ژوئن و اوت و اکتبر زده‌اند. اعتصاب آخر آنها، که ۲۱ روز ادامه داشت، در بیش از ۳۰۰ شهر و در تمامی ۳۱ استان کشور انجام گرفته است.
رژیم ایران از تمامی ابزارهای سرکوب علیه کارگران در اعتصاب استفاده می‌کند و تاکنون صدها تن از آنان را دستگیر کرده است. تلویزیون دولتی ایران در تاریخ ۲۸ سپتامبر خبر داد که دادستان کل کشور کارگران در اعتصاب را به مجازات مرگ تهدید کرد. آژانس خبری دولتی ایران ایرنا در روز ۸ اکتبر خبر تقاضای مجازات مرگ از طرف دادستان استان قزوین برای ۱۷ تن از رانندگان کامیون که دستگیر شده‌اند را درج نمود.
کارگران ایرانی فاقد هرگونه قانونی برای حفظ سلامت آنان در محیط کار می باشند و هیچ قانونی که از آنها حفاظت کند وجود ندارد. کارگران ایرانی از حق تشکیل سندیکاهای آزاد و مستقل محروم می‌باشند. سندیکاهای مستقل از طرف دولت به رسمیت شناخته نمی‌شوند.
مهمترین مراکز تولیدی  و اقتصادی کشور در دست‌های سپاه پاسداران می‌باشد. این مراکز ؛ کارگران را مورد استثمار قرار داده و به شدیدترین وجه  اذیت و آزار و سرکوب می‌کنند. بسیاری از کارگران ایرانی ماه‌ها حقوق دریافت نمی‌کنند و کارگرانی که اعتراض می‌کنند اخراج می‌شوند. در ایران کارگرانی هستند که ۶ ماه و یا حتی یک سال و دوسال حقوق دریافت نمی‌کنند. تمام بار گرانی و تورم بر شانه‌های کارگران سنگینی می‌کند.
ما این نقض آشکار اصول و قوانین بین‌المللی را افشا کرده و خواهان اجرا و احترام به تمامی پیمان‌های پایه‌ای کارِ سازمان بین المللی کار (ILO) در مورد کارگران و سندیکاهای ایرانی می‌باشیم.
ما بعلاوه خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط تمامی کارگران که در اعتصابات اخیر دستگیر شده‌اند، هستیم.
رم
۱۶ نوامبر ۲۰۱۸
فائُستو دورانته
مسئول سیاست اروپائی و بین‌المللی  سندیکای چی جی ال»
شایان ذکر است «کنفدارسیون سراسری ایتالیا برای کار» (CGIL) (چی جی ال) تشکلی است که کارگران  ایتالیا را نمایندگی می‌کند. این تشکل با بیش از ۵ میلیون عضو از کارگران و جوانانی که وارد بازار کار می شوند، قدیمی‌ترین و بزرگترین سندیکای ایتالیا می باشد.
این سندیکا در سال ۱۹۰۶ تاسیس شده است ، و تاریخ این سندیکای بزرگ ایتالیا با تاریخ معاصر این کشور عجین است.
در حال حاضر سندیکای چی جی ال ؛  ۱۲ صنف و قشر را در سطح سراسری در ایتالیا نمایندگی می‌کند و دارای ۱۱۵ شعبه «خانه کار» در شهرهای مختلف ایتالیا می‌باشد. سندیکای چی جی ال همچنین جزء کنفدراسیون اروپائی سندیکاها ( سی ای اس ) (CES) و کنفدراسیون بین‌المللی سندیکاها ( آی تی یو سی – سی اس آی ) (ITUC- CSI) می‌باشد.

مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت   ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات

سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange