۱۳۹۷ آذر ۱۵, پنجشنبه

اوج گیری جنگ جناح های رژیم -18نماینده مجلس از اصفهان برای اعتراض به بودجۀ آب استعفا دادند



 اوج گیری جنگ جناح های رژیم -18نماینده مجلس از اصفهان برای اعتراض به بودجۀ آب استعفا دادند

نمایندۀ استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی به دلیل “حذف پروژه‌های آب‌رسانی این استان اصفهان از بودجۀ سال آینده”، استعفای جمعی خود را اعلام کردند.
١٨ نمایندۀ استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی به دلیل “حذف پروژه‌های آب‌رسانی این استان اصفهان از بودجۀ سال آینده”، استعفای جمعی خود را اعلام کردند. استان اصفهان دچار بحران شدید بی‌آبی است و نحوۀ استفاده از آب زاینده‌رود نیز تاکنون بارها موضوع اعتراض بوده است.
روز چهارشنبه ١۴ آذر/۵ دسامبر، عباسعلی پوربافرانی نمایندۀ نایین و خور و بیابانک در توضیح استعفای جمعی نمایندگان گفت: “آب در استان اصفهان از وضعیت نامناسبی برخوردار است و متاسفانه در طول چند سال گذشته هیچ یک از مسئولان به قول‌هایی که در این مورد دادند عمل نکردند و هر روز شاهد کاهش ذخیره آبی در استان هستیم”.
وی افزود: “امروز اصفهان با بحران بی‌آبی مواجه است و نمایندگان استان منتظر بودند تا در بودجه سال ١٣٩٨، وزارت نیرو برای انجام طرح آب‌رسانی استان اصفهان اعتبار اختصاص دهد اما در کمال ناباوری پس از تصویب دیدیم که هیچ گونه اعتباری برای آب رسانی به استان و زاینده رود دیده نشده است”.
در نامۀ استعفای نمایندگان اصفهان خطاب به رئیس مجلس گوشزد شده که حسن روحانی در برنامۀ انتخاباتی خود قول “احیای زاینده رود” را داده بود اما “احیای زاینده رود که هیچ، سازمان برنامه و بودجه حتی از گذاشتن اعتبار و ردیف مرتبط با تامین آب شرب خودداری کرد، لذا در صورتی که نتوانیم حداقل حق مردم استان و جمعیت چندین میلیونی را برای تامین آب شرب آنها از طریق این دولت تامین نماییم، دلیلی برای حضور و مسئولیت نمایندگی نمی بینیم”…
عباس مزروعی سبدانی، فعال محیط زیست و وکیل حق‌آبه‌داران شرق اصفهان به خبرگزاری ایلنا گفت: “همه چیز استان اصفهان درگیر آب است. ندیدن این موضوع در بودجه به معنای فراموش کردن اصفهان است چرا که با وجود این مشکل، هیچ فعالیت دیگری نمی‌توان انجام داد”.
او بدون این که از صنایع فولاد مبارکه نام ببرد گفت که آب استان اصفهان برای “صنایع بزرگ” مورد استفاده قرار می‌گیرد و سپس افزود: “مشکل کشاورزان و مردم اصفهان این است که از ابتدا قرار بوده اگر آبی از زاینده‌رود برداشت می‌شود، دولت با تامین بودجه برای احداث یک تونل، آن کسری آب را جبران کند. اما تاکنون یک ریال برای این تونل هزینه نشده یا اگر هم شده، هنوز به بهره‌برداری نرسیده است”.
دو تونل، معروف به تونل‌های کوهرنگ بخشی از آب سرچشمه‌های رود کارون را به طرف زاینده رود می‌آورند. ساخت تونل سوم نیز از بیش از بیست سال قبل شروع شد اما هنوز به پایان نرسیده است. دو تونل نخست در سال‌های ١٣٣٢ و ١٣۶۶ خورشیدی آغاز به کار کردند.


مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت   ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات

سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange