۱۳۹۷ آذر ۱۰, شنبه

رویترز: رژیم ایران چطور اطلاعات غلط را به سراسر جهان گسترش می‌دهد


رویترز: رژیم ایران چطور اطلاعات غلط را به سراسر جهان گسترش م
ی‌دهد


رویترز در یک گزارش تحقیقی تحت عنوان «چه‌طور (رژیم) ایران اطلاعات غلط را به سراسر جهان گسترش می‌دهد»، درباره کارزار دروغپراکنی حکومت آخوندی در شبکه‌های اجتماعی و سایتها نوشت: خبرگزاری مستقر در تهران اخبار دروغین را از طریق دست‌کم ۷۰سایت از کشورهای مختلف منتشر می‌کند.

رویترز در گزارشی که ۳۰آبان منتشر کرد نوشت: یکی از این سایتها «نیل نت آنلاین» نام دارد که نقشهٔ محل آن به جای ساختمان، وسط خیابان را نشان می‌دهد و افراد محلی می‌گویند هرگز دربارهٔ این سایت چیزی نشنیده‌اند. علت این است که «نیل نت آنلاین» بخشی از عملیات نفوذی است که در تهران مستقر است... این یکی از بیش از ۷۰وب‌سایتی است که رویترز دریافته، پروپاگاندای (رژیم) ایران را به ۱۵کشور گسترش می‌دهند».

رویترز اضافه می‌کند: «برخی از این سایت‌های عملیات (رژیم) ایران، نخست در ماه اوت توسط شرکتهایی شامل فیس‌بوک، توئیتر و آلفابت شرکت مادر گوگل افشا شد... شرکتهای شبکهٔ اجتماعی صدها حسابی را که این سایتها را تبلیغ می‌کردند یا پیام‌های (رژیم) ایران را به‌پیش می‌بردند، بسته‌اند. فیس‌بوک ماه گذشته (میلادی) گفت که ۸۲صفحه، گروه و حساب مرتبط با کارزار (رژیم) ایران را بسته است... سایتهایی که توسط رویترز کشف شد، ابعاد بسیار گسترده‌تری دارند. آنها (مطالبشان) را به ۱۶زبان مختلف... منتشر کرده‌اند...».

رویترز در بخش دیگری از گزارش خود نوشت که شرکت توئیتر کمی بعد از این‌که این خبرگزاری با آن تماس برقرار کرد، حسابهای دو مورد از این سایتها به نام‌های «نیل نت آنلاین» و «سودان تودی» را بست... گوگل نیز گفت که ۹۹حساب مرتبط با مطبوعات حکومت ایران را پیدا کرده و بسته است.
همچنین سخنگوی فیس‌بوک، گفت: «طی چند ماه اخیر، ما صدها صفحه، گروه و حساب مرتبط با عوامل ایرانی را که رفتار همآهنگ و غیرقابل اعتمادی دارند، حذف کرده‌ایم».


مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت   ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات

سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange