۱۳۹۷ آذر ۲۰, سه‌شنبه

مروری بر رسانه‌های حکومتی – سه‌شنبه ۲۰آذر ۹۷



مروری بر رسانه‌های حکومتی – سه‌شنبه ۲۰آذر ۹۷



اغلب تیترهای روزنامه‌های حکومتی در روز سه‌شنبه بیستم آذر، به اظهارات آخوند روحانی در حمله به مخالفان FATFاختصاص یافته است.
در کنار آن خبرهای انزوای رژیم، بحرانهای اقتصادی اجتماعی و اعتراف به شکست سرکوب در دانشگاهها و مذاکرات رژیم با اتحادیه اروپا دیده می‌شود. موضوع مشترک روزنامه‌های دو باند تقلا برای ادعای تثبیت نظام در قیاس با آشوبهای خیابانی در چند کشور اروپایی است.

روزنامه‌های باند روحانی و همسو با او حملات او به دلواپسان و مخالفان FATF را برجسته کرده‌اند.
آرمان: کاش تو اسلام را می‌فهمیدی!
اخبار صنعت: انتقاد کم‌سابقه روحانی از مخالفان برجام و FATF
کارو کارگر: مخالفان FATF باید هزینه شعارهایشان را پرداخت کنند

روزنامه‌های باند رقیب پاسخ تناقضات روحانی را داده‌اند.
جوان تیتر زده است« وعده ارزانی ۲۰درصدی با FATF، پس از گرانی ۲۰۰درصدی با برجام!» و اضافه کرده:« آیا رئیس‌جمهور می‌خواهد گرانی‌های احتمالی آینده را به فرض نپیوستن به FATF به نفع خود مدیریت کند یا می‌خواهد با این وعده اهرم فشار فراقانونی برای پیوستن به گروه ویژه اقدام مالی ایجاد کند؟!». جوان در ادامه روحانی را با آخوندهای قم سرشاخ کرده و افزوده است« روحانی البته منازعه‌ای را هم با برخی مراجع تقلید راه انداخت که پیوستن به FATF را خلاف مصلحت اسلامی کشور اعلام کرده بودند و خطاب به آنان گفت: «شما از اسلام چه می‌دانید؟!» به‌نظر می‌رسد اداره کشور در شرایط حاضر به رویکردی عقلانی‌تر احتیاج دارد تا رویکری عوامانه و حمله به چپ و راست».
کیهان خامنه‌ای در سه مقاله به روحانی حمله کرده. کیهان در یادداشت روزش نوشته است« آنچه عجیب و غیرمنتظره و تأسف‌برانگیز می‌باشد، ادبیات آقایان روحانی، ظریف و عراقچی و مرتبطان آنهاست که با همان ادبیات اروپا حرف می‌زنند و در واقع می‌پذیرند که برنامه هسته‌یی ما غیرصلح‌آمیز بوده است! کما این‌که در موضوعات دیگر نظیر مبارزه با تروریزم و پولشویی نیز از ادبیات آنان پیروی شد».
کیهان در مطلب دیگری با عنوان « برای FATF چک بی‌محل نکشید قرار بود مشکلات بانکی را برجام حل کند» روحانی به جای این‌که پاسخ دهد چرا برجام، حاصل اقتصادی ما را پریشان کرد، شاخه به شاخه می‌دهد و می‌گوید با FATF ۲۰درصد ارزانی و بدون آن ۲۰درصد گرانی خواهیم داشت! و عجیب این‌که دو سال است با پنهان‌کاری و بی‌صداقتی ۳۷مورد از ۴۱مطالبه FATF را اجرا می‌کنند و حتی برخی بانکها را از همکاری با افراد و نهادهایی که در فهرست تحریم خزانه‌داری و وزارت‌خارجه آمریکا قرار دارند، منع کردند اما پیآمد این مسیر غلط، بروز و ظهور تورم ۵۰تا ۱۵۰درصدی در اقلام مختلف بود».
«آقای رئیس جمهور شوخی می‌کنند» موضوع مقاله سوم کیهان است. وطن امروز هم در مطلب مفصلی با عنوان« حمله روحانی به منتقدان خیالی» پاسخ ادعاهای روحانی را داده است.

اذعان وضعیت انفجاری معیشت مردم در روزنامه‌های هر دو باند حاکم دیده می‌شود:
آرمان به‌نقل از مرکز پژوهش‌های مجلس ارتجاع از «رشد ۲۵درصدی خط فقر در سال ۹۷» خبر داده است. و
رسالت از باند خامنه‌ای اذعان کرده است«مضحک‌تر از نخواندن دخل و خرج، قیمتهایی‌ست که انگار برای این مرز و بوم نیست، گویا قیمت ها فضایی‌ست و دخلمان زمینی؛ فرض را هم اگر بر این بگیریم که همه مسئولان از گرانیها آگاهند و سختیهای زندگی کارگری و کارمندی را می‌دانند، رفتار و کردارشان اما نقش دیگری بازی می‌کند».

اذعان به سوختن باندهای حاکم و بن‌بست سرکوب در دانشگاهها و پشت کردن نسل جوان به رژیم در روزنامه جمهوری اسلامی دیده می‌شود:« مهم نیست که اصول گرایان یا اصلاح‌طلبان به‌معنای سنتی آن دیگر چه می‌گویند و چه می‌خواهند. آنها همه بارها امتحان خود را پس داده‌اند و ثابت کرده‌اند که در اصل قدرت طلبی و رانت‌های ناشی از آن، هم دل و هم جهت هستند». این روزنامه در ادامه افزوده است«یک بار برای همیشه باید درک کرد که از یک جوان ۱۸ساله امروز نباید انتظار داشت در مورد انقلاب و جنگ و ارزش‌های نظام اسلامی همان برداشت و باوری را داشته باشد که جوان ۴۰سال قبل داشت، هرگز نباید او را با تهدید و یا تطمیع به‌سر فرود آوردن در برابر آنچه به گمان ما آرمان خواهی است وادار کرد...زمان حصار کشیدن به دور دانشگاهها خیلی وقت است سپری شده».

مذاکرات پنهانی با اتحادیه اروپا در لابلای سطور خبرهای مربوط به بسته اروپا در روزنامه‌های حکومتی دیده می‌شود.
جمهوری اسلامی به‌نقل از هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان نوشته است« لازم است که اتحادیه اروپا درباره اقدامات ایران در سوریه و منطقه، برنامه موشکی این کشور یا مسائل مربوط به حقوق‌بشر در زمان مناسب و حتی با اعمال فشار بر ایران تاثیر‌گذار باشد».
ایران ارگان دولت روحانی هم به‌نقل از فدریکا موگرینی نوشته است« اجرای برجام زمینه گفتگوهای منطقه‌یی با ایران را فراهم کرده و در این رابطه به گفتگوهای سطح بالا با مقامهای ایرانی اشاره کرد. او در این رابطه به حمایت ایران از تلاش‌های فرستاده ویژه سازمان ملل ‌متحد در امور یمن اشاره کرد و گفت: این نتیجه گفتگوهای ما با ایران درباره مسائل منطقه‌یی بوده است و ایران از نفوذش بر حوثی‌ها استفاده کرد تا در مذاکرات صلح یمن در سوئد شرکت کنند».



مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت   ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات

سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange