۱۳۹۷ آذر ۱۵, پنجشنبه

مروری بر رسانه‌های حکومتی – پنجشنبه ۱۵آذر ۹۷



مروری بر رسانه‌های حکومتی – پنجشنبه ۱۵آذر ۹۷



روزنامه‌های حکومتی امروز پنجشنبه ۱۵آذر مهم‌ترین عنوانهای خود را به امیددرمانیهای روحانی، دعواهای روز گذشته در مجلس ارتجاع بر سر تصویب CFT، بسته اروپا و وعدة‌ جدید ظریف، و پیامدهای آزمایش موشکی رژیم اختصاص داده‌اند.

حرفهای روحانی موضوع نقد و حتی مضحکة روزنامه‌های هر دو باند حاکم شده است.
کیهان خامنه‌ای به قلم پاسدار شریعتمداری از جمله نوشته است« اظهارات رئیس‌جمهور در سفر اخیرشان به استان سمنان در برخی از موارد با واقعیت‌های موجود فاصله زیادی داشت و در آن از مشکلاتی که توده‌های مردم، این روزها با آن روبه‌رو هستند خبر چندانی نبود». پاسدار شریعتمداری در ادامه افزوده است« بعید است جناب رئیس‌جمهور فراموش کرده باشند که می‌فرمودند «ملاک و معیار تورم، جیب مردم است و نه آمارها» و باید از ایشان پرسید که آیا «جیب مردم» نظر جنابعالی را تأیید می‌کند؟!
به‌عنوان نمونه -و فقط نمونه- متوسط قیمت برخی از اقلام مصرفی خانوارها، از افزایش
۳۵۰درصدی قیمت رب گوجه‌فرنگی، ۸۳درصدی قیمت میوه، ۶۶درصدی قیمت تخم‌مرغ، ۴۵درصدی قیمت گوشت، ۴۴درصدی قیمت برنج، ۴۱درصدی قیمت قند و شکر، ۳۷درصدی قیمت لبنیات و ۲۹درصدی قیمت حبوبات خبر می‌دهد! این اقلام تنها بخشی از سفره خانوارها را شامل می‌شود و از کاهش شدید توان مردم در یک سال اخیر حکایت دارد! آیا این واقعیات با اظهارات آقای رئیس‌جمهور فاصله‌یی پر ناشدنی ندارد؟!».
کیهان در مطلب دیگری با اشاره به تناقض‌گوییهای روحانی نوشته است« استناد رئیس‌جمهور به آمار و ارقام خلاف واقع و نیز یک طرح شکست خورده برای اعلام موفقیت دولت در پنج سال گذشته عجیب و شگفت‌انگیز به‌نظر می‌رسد».
جوان هم ضمن اشاره به رانت ۱۸میلیارد دلاری از فروش ارز در دولت روحانی نوشته است« رانت ۱۸میلیارد دلاری اوایل امسال را هیچ‌کس گردن نمی‌گیرد! رئیس‌جمهور دیروز برای دومین بار در یک هفته اخیر، درباره دلار ۴۲۰۰تومانی عرایضی مطرح نمود و اگر چه چند روز پیش به‌طور ضمنی آن را به «اشتباه بانک مرکزی» و «فرمول‌های غلط اقتصاددانان» نسبت داد، اما دیروز در چرخشی آشکار، ارائه ارز ۴۲۰۰تومانی را تصمیم «همه مسئولان، معاونان و مشاوران اقتصادی کشور» دانست!».
ابتکار از باند روحانی هم در مورد تناقض‌گوییهای روحانی نوشته است« این اظهارنظرها بار دیگر نشان می‌دهد که اقتصاد کشور مانند چند دهه گذشته یک حفره بزرگ دارد و آن نبود یک گفتمان غالب علمی و تئوریک در اجرا است».
در حالی که روزنامه‌های باند روحانی در انعکاس اظهارات ظریف در مورد بستهٔ جدید اتحادیهٔ اروپا ابراز امیدواری کرده‌اند آرمان از همین باند نوشته است: « نباید غافل شد که اروپا هیچ‌گاه آمریکا را در برابر ایران رها نخواهد کرد و ضمنا آمریکا نیز از فشارهای خود بر اروپا نخواهد کاست. آمریکا تمام تلاش خود را بکار می‌برد تا روزنه‌هایی که موجب ایجاد حفره در تحریم‌های اقتصادی علیه ایران باشد را بگیرد و هر گونه همکاری با ایران را از طریق تنبیه جبران کند».
روزنامهٔ ایران ارگان دولت روحانی هم تلویحا آزمایش جدید موشکی رژیم را موجب افزایش فشارهای جهانی بر نظام ارزیابی کرده است:» ادعای فعالیت موشکی ایران موضوعی است که پیش از این هم از جمله ملاحظات و موضوعات ادعایی اروپایی‌ها بوده است. چنان که پیشتر انجام آزمایش‌های مشابه موشکی ایران با ابراز نگرانی از سوی این کشورها مواجه شده بود.
شاید همین دغدغه مشترک میان اروپا و آمریکا فرصتی را برای مقامهای این کشور فراهم کند تا با مورد توجه قرار دادن آزمایش‌های موشکی ایران، بستری را برای فشار دوباره علیه کشور مان فراهم کند».


مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت   ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات

سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange