۱۳۹۷ آذر ۲۱, چهارشنبه

اعتراضات جلیقه زردها در پاریس و تبلیغات مضحک رژیم ایران برای دفاع از معترضان



اعتراضات جلیقه زردها در پاریس و تبلیغات مضحک رژیم ایران برای دفاع از معترضان



درپی اعتراضات گسترده در فرانسه، امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه، دوشنبه شب ۱۹آذر،دریک پیام تلویزیونی، به بخش بزرگی از مطالبات مردم این کشور پاسخ گفت.

تلویزیون کانال یک فرانسه درباره این پیام تلویزیونی گفت: قطعاً ماکرون صدای اعتراض مردم را شنیده است. امروز یک روز تعیین‌کننده بود. از صبح امروز در حال مذاکره با سندیکاها و منتخبان بود. این یک چرخش در دوران زمامداری ماکرون است.این پیام رئیس‌جمهور است که در الیزه ضبط شده است او می‌گوید: من فراموش نمی‌کنم که یک خشم وجود دارد که بسیاری از فرانسویها آن را درک می‌کنند. ابتدا اعتراض به مالیات جدید(برسوخت) که آن را نخست‌وزیر لغو کرده است.این خشم ناشی از بی‌عدالتی ۴۰سال گذشته است که فوران کرده است، من مسئولیت خودم را درک می‌کنم و می‌دانم که مشروعیت من از شما ناشی می‌شود و مطمئنم که با هم می‌توانیم راه خروجی را پیدا کنیم.

رئیس‌جمهور فرانسه با اعلام وضعیت ویژه اقتصادی – اجتماعی، در پیامش خطاب به مردم این کشور گفت: حداقل دستمزد از آغاز سال ۲۰۱۹هر ماه ۱۰۰یورو اضافه می‌شود. حقوق ساعت اضافی کاری بدون مالیات، باید پرداخت شود و من از همه روسا می‌خواهم که پاداش آخر سال را بدون کسر مالیات به همه بدهند.وی افزایش مالیات بر بازنشستگان را طبق خواست معترضان منتفی اعلام کرد و با تأکید براصلاح تدابیر مالیاتی به سود اقشار کم درآمد، افزود: ما اینجا متوقف نمی‌شویم و تدابیر ساده و روشنی را اتخاذ خواهیم کرد که همه به تعهدشان بتوانند عمل کنند.برای این‌که موفق شویم باید با همبستگی عمل کنیم.
ماکرون خطاب به مردم فرانسه گفت: ما روی همه موضوعات به‌طور عمیق باید بحث کنیم و راه‌های جدید و عملی پیدا کنیم. من دوباره برای حسابرسی و پاسخگویی به شما آماده خواهم بود.

رژیم ایران سنگ حقوق معترضان فرانسوی را به سینه میزند

اما از طرفه‌های روزگار این است که خامنه‌ای و روحانی و سرکرده قضاییه ولایت فقیه، که هیچ پاسخی به کشتار دستگیر ‌شدگان قیام و سربه نیست کردن بسیاری از جوانان در زیرشکنجه تحت عنوان خودکشی نداده‌اند و اعتراضات کارگران و زحمتکشانی که حقوقهای عقب‌افتاده چندماهه خود را مطالبه می‌کنند را با سرکوب و زندان پاسخ می‌دهند و حتی سپرده‌های بانکی مردم را غارت می‌کنند، سنگ حقوق معترضان فرانسوی و رعایت حقوق‌بشر در این کشور را به سینه می‌زنند.
در این رابطه خبرگزاری نیروی تروریستی قدس با درج اظهارات سردژخیم قضاییه خامنه‌ای می‌نویسد: رئیس قوه‌قضاییه با اشاره به اعتراضات گسترده ضد سرمایه‌داری در فرانسه گفت: رهبر(ما) سالها قبل پیش‌بینی کرده بودند که موج بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی ساکن نخواهد ماند و به اروپا نیز سرایت خواهد کرد.

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس به‌نقل از سخنگوی وزارت‌خارجه کابینه روحانی نیز نوشت:«بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت‌خارجه در واکنش به اعتراضات هفته‌های اخیر در فرانسه گفت: دولت فرانسه باید بیشتر خویشتن‌داری کند و از اعمال زور و برخورد خشن با مردمی که برای خواسته‌هایشان اعتراض کرده‌اند، خودداری کند».

دعاوی شعبه توجیه شکنجه و سنگسار در قضاییه آخوندی

از همه مضحک‌تر دعاوی شعبه توجیه شکنجه و سنگسار در قضاییه ولایت فقیه است که تحت عنوان«ستاد حقوق‌بشر قوه قضاییه» اعلام کرده: «حوادث اخیر پاریس و شهرهای دیگر فرانسه از جهت مقابله خشونت‌بار پلیس و نیروهای امنیتی این کشور با مردمی که در مواجهه با بی‌عدالتی‌ها و تبعیض‌های غیرقابل تحملبه‌پا خاسته‌اند؛ تأسفبار، خطرناک و نگران‌کننده است. ما از شورای حقوق‌بشر سازمان ملل انتظار داریم، مقدمات تعیین گزارشگر ویژه برای اتفاقات اخیر فرانسه را در دستور کار فوری خود قرار دهد».

این در حالیست که حکومت آخوندی نه تنها به گزارشگر ویژه تعیین شده ملل ‌متحد برای نقض حقوق‌بشر در ایران اجازه ورود به ایران نمی‌دهد، بلکه پیوسته به فحاشی علیه گزارشگران می‌پردازد. همچنین دعاوی حکومت آخوندی در حالیست که جنبش دادخواهی با انتشار گزارش ۲۰۰صفحه‌ای عفو بین‌الملل به‌ مناسبت سی‌امین سالگرد قتل‌عام زندانیان سیاسی، اوج تازه‌یی گرفت. گزارش عفو تحت عنوان «اسرارآغشته به خون-چرا قتل‌عام زندانیان ۱۳۶۷در ایران یک جنایت ادامه‌دار علیه بشریت است»، تصریح می‌کند رژیم آخوندی در قتل‌عام زندانیان سیاسی و در تلاش برای انکار و تحریف حقیقت در این رابطه، مرتکب جنایت علیه بشریت شده و ایجاد یک سازو کار بین‌المللی از سوی سازمان ملل برای مجازات مسئولان این جنایت، اهمیت حیاتی‌ دارد.


مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت   ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات

سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange