۱۳۹۷ آذر ۱۷, شنبه

تجمع دانشجویان مقابل دانشگاه تهران - دانشجویان تبریز مانع سخنرانی نائب رئیس مجلس ارتجا ع شدند - تجمع و حرکات دانشجویی در دانشگاه‌ها+ فیلم



تجمع دانشجویان مقابل دانشگاه تهران - دانشجویان تبریز مانع سخنرانی نائب رئیس مجلس ارتجا ع شدند - تجمع و حرکات دانشجویی در دانشگاه‌ها+ فیلم



صبح امروز شنبه ۱۷آذرماه، به‌ مناسبت روز دانشجو، جمعی از دانشجویان در برابر ورودی دانشگاه تهران دست به تجمع و اعتراض زدند.
دانشجویان شعار می‌دادند: دانشجوی باغیرت حمایت حمایت.
تجمع دانشجویان مقابل دانشگاه تهران با ممانعت  نیروی سرکوبگر انتظامی  مواجه شد.   دانشجویان با شعار دانشجوی باغیرت حمایت حمایت به رویارویی با نیروهای سرکوب رژیم پرداختند. 

همچنین دانشجویان دانشگاه تربیت معلم تهران به مناسبت روز دانشجو اقدام به برپایی یک تجمع اعتراضی کردند.

گزارشی از تجمع اولیه دانشجویان بمناسبت روز  دانشجو، مقابل دانشگاه تهران
دانشجویان دانشگاه هنر و معماری دانشگاه آزاد در تهر ان نیز یک تجمع اعتراضی برگزار کردند. دانشجویان به نشانه حمایت از دانشجویان پلی تکنیک که روز ۱۳ آذر در تجمع اعتراضی خود با مزدوران رژیم در دانشگاه درگیر شده بودند دست نوشته هایی ر ا با خود حمل می کردند که روی آن نوشته شده بود «پلی تکنیک تنها نیست». در این تجمع اعتراضی دانشجویان حمایت خود را از کارگران هفت تپه و فولاد  اهواز اعلام کردند و  علیه غارتگریهای رژیم و سردمداران آن در دانشگاه آزاد سخنرانی کردند.
دانشجویان دانشگاه تبریز نیز با سر دادن شعار، مانع سخنرانی نائب رئیس مجلس ارتجاع شدند.  خبرگزاری نیروی تروریستی قدس موسوم به تسنیم نوشت: «در اواسط  سخنان پزشکیان تعدادی از دانشجویان به شعار دادن پرداختند. پزشکیان ناچار شد سخنان خود را ناتمام رها کرد و از تالار وحدت خارج  شد و بدون پاسخ به سؤالات دانشجویان دانشگاه تبریز را ترک کرد».
در یک حرکت دانشجویی دیگر در  تبریز ظهر شنبه ۱۷ آذر ماه، دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای تبریز واقع در انتهای خیابان منظریه کنار پادگان عاشورا  دست به اعتراض زده و سینی های غذای خود را در سالن غذاخوری این دانشگاه روی زمین پرتاب کردند. 
سالن دانشگاه فنی شماره یک تبریز
سالن دانشگاه فنی شماره یک تبریز
جمعی از دانشجویان دانشکده برق و کامپیوتر در دانشگاه نوشیروانی بابل، شنبه ۱۷ آذر ماه، با تجمع و در دست گرفتن تصاویری از شهدای ۱۶ آذر سال ۳۲ و سایر دانشجویان شهید و زندانیان سیاسی و معلمانی  که در حال حاضر در زندانها محبوس هستند، روز دانشجو را گرامی داشتند. بر روی دست نوشته های دانشجویان نوشته شده بود «دانشگاه زنده است».
بابل.تجمع دانشجویان نوشیروانی
بابل.تجمع دانشجویان نوشیروانی
در دانشکده مهندسی و کامپیوتر سمنان، دانشجویان روز شنبه ۱۷ آذر برای گرامیداشت روز دانشجو اقدام به برپایی تریبون آزاد کردند. در این حرکت دانشجویان از اعتراض کارگران حمایت کرده و شعار می‌دادند «کارگر زندانی آزاد باید گردد».

این خبر تکمیل می‌شود.

مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت   ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات

سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange