۱۳۹۷ آذر ۱۷, شنبه

دونالد ترامپ: ما نمی‌توانیم اجازه دهیم رژیم ایران، مرگبارترین سلاح روی زمین را تصاحب کند



دونالد ترامپ: ما نمی‌توانیم اجازه دهیم رژیم ایران، مرگبارترین سلاح روی زمین را تصاحب کند


دونالد ترامپ در مراسمی گفت: ما توافق وحشتناک اتمی رژیم ایران را ترک کردیم توافق بسیار بسیار وحشتناکی بود که هیچ وقت نباید انجام می‌شد و سخت‌ترین تحریمهایی را که تا کنون بوده است را اعمال کرده‌ایم.
رئیس‌جمهور آمریکا گفت ما رژیم ایران را چنان تحریم کرده‌ایم که حدس می‌زنم تعداد معدودی این چنین تا کنون تحریم شده باشند. ما هرگز نباید به رژیم ایران اجازه دهیم به سلاح اتمی یا بمب اتمی دست یابد. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که اصلی‌ترین رژیم حامی تروریسم در جهان، مرگبارترین سلاح روی زمین را تصاحب کند. ما اجازه وقوع آن‌را نخواهیم داد.
آمریکا ۱۸اردیبهشت از برجام خارج شد و تحریم‌هایی که پیش از آن لغو شده بودند، پس از ۹۰و ۱۸۰روز مجدداً بازگشتند.

به‌دنبال اعلام این تصمیم، وزیر خارجه آمریکا ۱۲شرط را برای تغییر رفتار رژیم ایران و مذاکره برای رسیدن به توافق جدید اعلام کرد. توقف حمایت تهران از تروریسم، پایان دخالت نظامی در سوریه، و توقف برنامه موشکی بالستیک ایران، از جمله مهم‌ترین خواسته‌های آمریکاست.
روز جمعه ۱۱آبان دولت آمریکا دور دوم تحریم‌های خود علیه رژیم ایران، که پس از اجرای برجام در دولت پیشین لغو شده بود را اعلام کرد.
دور دوم تحریم‌های آمریکا که ۱۴آبان اجرایی شدند، صنعت نفت و گاز و پتروشیمی، کشتیرانی، و نظام بانکی ایران را هدف می‌دهد.
مایک پمپئو وزیر خارجه و استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا در نشستی مشترک در واشنگتن گفتند، تحریم‌ها تا وقتی تهران به خواسته‌های واشنگتن تن در ندهد، باقی می‌مانند.
قابل ذکر است که آمریکا تحریم‌ها را روی بخش‌های نفتی، بانکی و حمل‌ و نقل ایران اعمال خواهد کرد. همچنین وزارت خزانه‌داری آمریکا بیش از ۷۰۰نام را به لیست تحریم‌های آمریکا اضافه کرد.

برایان هوک هماهنگ‌کننده اقدامات علیه رژیم آخوندی در وزارت‌خارجه آمریکا روز ۱۲آذر۹۷در رابطه با آزمایش موشکی رژیم ایران گفت ادامه توسعه برنامه موشکی رژیم ایران تهدیدی برای این منطقه و فراتر از آن و در مغایرت با خواستهای شورای امنیت سازمان ملل است.
به گزارش آسوشیتدپرس برایان هوک، اصرار رژیم ایران بر این‌که برنامه موشکی‌اش تدافعی است را رد کرد.
وی گفت:‌ گفتگوهای آمریکا با اروپایی‌ها حول تحریمهای موشکی از کشش بیشتری برخوردار شده است. این گفتگوها روی اعمال مجازاتهایی علیه شرکتها و کسانی متمرکز است که در برنامه رژیم ایران شریک هستند.
هوک گفت این یک تهدید بزرگ و فزاینده است و نه تنها اروپا بلکه کشورها در سراسر جهان لازم است هر کاری می‌توانند بکنند تا برنامه موشکی ایران را هدف قرار بدهند.
همچنین جکی ولکات نماینده آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز پنجشنبه ۱آبان در واکنش به گزارش آژانس که رژیم ایران به تعهدات خود پایبند بوده است در بیانیه‌یی گفت برجام در این مدت نتوانسته به رفتار خصمانه رژیم ایران پایان دهد. او گفت با تأسف، برجام ما را در مسیری قرار نداده که به رفتار بدخیم رژیم ایران رسیدگی کنیم، یا توانایی تسلیحات هسته‌یی را برای همیشه از دسترس این رژیم نگاه داریم




مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت   ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات

سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange