۱۳۹۷ آذر ۱۴, چهارشنبه

پیوند مجاهدین و ریزشی‌های نظام در دانشگاه امیرکبیر



پیوند مجاهدین و ریزشی‌های نظام در دانشگاه امیرکبیر


پیوند مجاهدین و ریزشی‌های نظام در اعتراضات دانشجویان در دانشگاه امیرکبیر، گزاره‌ای ‌ست که از طرف شبه‌نظامیان بسیج مطرح شده است. مفهوم این گزاره یک چیز بیشتر نیست؛ صفوف نیروی برانداز در صحنه‌ی عمل هر روز متحد‌تر و منسجم‌تر می‌شود.
صبح روز سه‌شنبه ۱۳ آذر دانشجویان در دانشگاه امیرکبیر شعار می‌دهند: «کارگر زندانی آزاد باید گردد»، «دانشجوی زندانی آزاد باید گردد». نیروهای بسیج هم علیه دانشجویان شعار می‌دهند: «منافق، فتنه‌گر پیوندتان مبارک»
منظور از «منافق» مجاهد است. یعنی کسی که در عضویت سازمان مجاهدین خلق ایران قرار دارد یا دست‌کم در موضع هواداری آن است؛ چنین کسی در فرهنگ سپاه «منافق» نامیده می‌شود.
اما منظور از «فتنه‌گر» کیست؟ «فتنه‌گر» در فرهنگ سپاه به‌کسانی گفته می‌شود که پیشتر خود را در صف خلافت اسلامی! تعریف می‌کردند اما در قیام سال ۸۸ یا به طور کامل از نظام مقدس! خارج شده‌اند یا اگر باقی مانده‌اند مواضع‌شان به تدریج علیه خامنه‌ای و سپاه شده است.
بسیج با انتخاب شعار «منافق، فتنه‌گر پیوندتان مبارک» اعلام می‌کند که دست‌کم در دانشگاه امیر‌کبیر، نیروهای سازمان مجاهدین خلق ایران و کسانی که پیشتر در صف حکومت قرار داشته‌اند اکنون برای سرنگونی نظام در کنار یکدیگر ایستاده‌اند.
به‌همین خاطر است که دانشجویان خطاب به شبه‌نظامیان بسیج در دانشگاه می‌گویند: «توپ، تانک، مسلسل، دیگر اثر ندارد». [مجاهدین ۱۳ آذر ۹۷]
این شعار به روشنی نشان می‌دهد که بسیج از وحشت آفرینی در صفوف دانشجویان برانداز ناتوان شده است. مفهوم این وضعیت این است که بسیج مهم‌ترین مزیت خود یعنی ایجاد وحشت را دارد از دست می‌دهد؛ امری مبارک که نه‌ تنها به صفوف نیروهای برانداز فرصت جذب نیروی بیشتر و فعال‌تر شدن را می‌دهد بلکه در جبهه مقابل، منجر به ریزش و بریدگی افزون‌تر در صفوف خود بسیج خواهد شد.
این همه وقتی بیشتر معنی پیدا می‌کند که در نظر آوریم تجمع دانشجویان امیرکبیر در ۱۳ آذر در همبستگی با کارگران اعتصابی و زندانی، و دانشجویان و معلمان در بند برگزار شد.
در همین روزهاست که خیابان‌های شوش و اهواز در زیر گام‌های گارگران می‌لرزد. دانشجویان در پیوند با کارگران به‌پا‌خاسته دوباره جایگاه واقعی خود را در جنبش سراسری برای به‌زیر کشیدن خلافت اسلامی! باز می‌یابند؛ اینچنین است که بزرگداشت ۱۶ آذر حتی پیش از آن روز، آغاز می‌شود.


مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت   ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات

سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange