۱۳۹۷ آذر ۲۲, پنجشنبه

مروری بر رسانه‌های حکومتی – پنجشنبه ۲۲آذر ۹۷




مروری بر رسانه‌های حکومتی – پنجشنبه ۲۲آذر ۹۷



تیتر اول اغلب روزنامه‌های حکومتی امروز پنجشنبه ۲۲آذر به تناقض گویی‌های خامنه‌ای اختصاص یافته است. برخی دود و دمهای او نسبت به جامعهٔ جهانی را تیتر کرده‌اند و بعضی ابراز وحشتش از قیام مردم در سال ۹۸را.
در حالی که کیهان تیتر زده است: «نقشه دشمن لو رفته است، مسولان فریب زبان بازی دشمن را نخورند» یا فرهیختگان نوشته است« به آمریکا میدان ندهید» سایر روزنامه وجه وحشت ولی‌فقیه را برجسته کرده‌اند:
کسب و کار: ممکن است دشمن برای سال ۹۸نقشه کشیده باشد
قدس: جنجال ۹۷دشمن، شاید عملیات فریب نقشه ۹۸باشد
قانون: فرمانده کل قوا با توجه به نقشه احتمالی دشمن برای سالی آینده هشدار دادند: آماده‌باش برای ۹۸

عقب‌نشینی روحانی از «امید درمانی» با تیتر «نمی‌توانیم بگوییم شرایط عادی است» در روزنامه مردم‌سالاری و سایر روزنامه‌ها مختلف دیده می‌شود.
برجام و FATF، بسته اروپا، فساد در دولت روحانی در کنار خبرهای انزوای رژیم و هشدار نسبت به انفجار اجتماعی در روزنامه‌های هر دو باند حاکم دیده می‌شود.
جوان وابسته به سپاه پاسداران در مورد سیل مهاجرت روستاییان به شهر هشدار داده است« اگر برنامه‌ریزی و فعالیتها به سمت و سویی حرکت نکند که برابری و برخورداری همگانی از امکانات و خدمات محقق شود، حتماً موج سوم حاشیه نشینی اجتناب‌ناپذیر است. موجی که شهرنشینان را هم با خود خواهد برد!».
و آرمان همسو با باند روحانی با اشاره به فساد فراگیر در سیستم‌های اداری و اجرایی حکومتی و ناکارآمدی مدیران در مورد آستانهٔ تحمل جامعه هشدار داده و نوشته است« این موضوع تا کنون مغفول مانده و مشخص نیست که تا چه زمانی قرار است به این موضوع بی‌توجهی شود. باید هوشیار بود که تحمل مردم حدی دارد».

در حالی که روزنامه‌های باند روحانی در مورد اجرایی شدن بستهٔ اروپا وعده دو هفته‌یی داده‌اند، سیاست روز از باند روحانی و به‌نقل امیر عبداللهیان نوشته است «کندی اروپا در اقدامات عملی قابل‌قبول نیست و زمان در این پرونده حائز اهمیت و رو به پایان است. وعده‌های مثبت اروپا مبنی بر این‌که در هفته‌های آینده SPV اجرایی خواهد شد، نیازمند گام‌های عملی است».
سیاست روز در مطلب دیگری با عنوان «گروگان گیری به سبک اروپا» نوشته است «اظهر من الشمس است که اروپا با گرو نگه‌داشتن برجام در یک محفظه شیشه‌ای سعی دارد ایران را وادار کند تا تن به دیگر خواسته‌های مشترک اروپا و آمریکا بدهد». این روزنامه در ادامه افزوده است« بر اساس آنچه که از سوی اروپایی‌ها پیش‌بینی شده این کانال مالی ویژه، تنها قرار است بخشی از نیازهای دارویی و غذایی ایران را تأمین کند آن هم نفت در برابر آن، که اگر این رویه اجرا شود، دست جمهوری اسلامی زیر ساطور اروپا قرار خواهد گرفت و هر زمان که اروپایی‌ها بخواهند می‌توانند آن را قطع کنند».
رسالت هم خبر از صف‌بندی برخی آخوندهای قم در برابر دولت روحانی داده و نوشته است «نوری همدانی با اشاره به طرح «FATF» و «CFT» در مجلس و پیگیری آن از سوی نمایندگان تصریح کرد:...«FATF» و «CFT» پروژه‌یی برای نفوذ غرب به ایران است، از این‌ رو علما و حوزه علمیه در برابر تصویب این‌گونه طرح‌های نفوذی سکوت نخواهند کرد. ما نیز در برابر این طرح سکوت نمی‌کنیم».

بر ملا کردن رانتها در دولت روحانی در روزنامه‌های باند دلواپسان در روز پنجشنبه هم ادامه یافته است. رسالت به‌نقل حسن نژاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تیتر زده: «۲۰۰هزار میلیارد تومان در آمد اضافی نفتی کجاست؟»
وطن امروز هم پاسخ مال غارت‌شدگان به پروانه سلحشوری عضو مجلس ارتجاع را درج کرده که از جمله نوشته‌اند:‌ «آیا غارت ۱۶۰۰۰میلیارد تومان پول مردم در بانک «س» و صندوق فرهنگیان وجدان شما را به درد نمی‌آورد. آیا مفاسد اقتصادی رخ داده در توزیع ارز دولتی طی ماه‌های گذشته و واردات خودروهای لوکس در وزارت صمت و عدم عرضه بالغ بر۲۰میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات در سامانه نیما مربوط به بیت‌المال نیست؟!
کجا و کی شما بر علیه جنایات اقتصادی برعلیه مردم به وظیفه نمایندگی خود عمل کردید؟ آیا کارگران نیشکر هفت‌تپه و فولاد خوزستان و کارخانجات تعطیل‌شده قزوین و اراک و... نیز طماع بوده و هستند که شما کوچک‌ترین اقدامی درباره حل مشکلات آنان معمول نکردید؟».

تنگ‌تر شدن حلقهٔ انزوای جهانی رژیم را در تیترهای مختلف روزنامه‌های امروز می‌توان دید:
کیهان: برایان هوک: واشنگتن فرزندان مقامات ایرانی را از آمریکا اخراج می‌کند
کیهان: دستیار وزیر خارجه آمریکا با متهم کردن ایران به نقض قطعنامه‌های شورای امنیت، گفت ایران نباید در آینده از توان غنی‌سازی اورانیوم برخوردار باشد.
وطن امروز: سفیر تفلیس در تهران توصیه‌های وزارت امور خارجه را نشنیده گرفت


مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت   ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات

سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange