۱۳۹۷ دی ۲۱, جمعه

واکنشهای لرزان و فرو‌خورده نسبت موقعیت مجاهدین خلق و مقاومت ایران



واکنشهای لرزان و فرو‌خورده نسبت موقعیت مجاهدین خلق و مقاومت ایران



پس از این‌که اتحادیه اروپا به‌دلیل «طرح‌ریزی ترور در خاک اروپا» دفتر امنیت داخلی وزارت اطلاعات، سعید هاشمی مقدم، معاون وزیر اطلاعات و اسدالله اسدی، دپیلمات تروریست رژیم را مورد تحریم‌ خود قرار دارد، مقامات و رسانه‌های حکومتی به این اقدام اتحادیه اروپا و همچنین نسبت به نقش و جایگاه سازمان مجاهدین خلق واکنش‌های لرزان و فروخورده‌ای از خود نشان دادند.
سعید هاشمی مقدم هم معاون وزیر اطلاعات است که دستور بمب‌گذاری در گردهمایی مقاومت در پاریس را صادر کرده است. اسدالله اسدی، دیپلمات تروریست دستگیر شده و زندانی در بلژیک، کسی است که در تابستان گذشته طرح توطئه نافرجام بمب‌گذاری در گردهمایی سالانه مقاومت در پاریس را پیش برد.

اکنون مقامات رژیم اتحادیه اروپا را متهم به حمایت از سازمان مجاهدین خلق و مقاومت ایران می‌کنند.‌
یکی از این واکنش‌های زبونانه واکنش محمدجواد ظریف، وزیر خارجه، بود که کشورهای اروپایی را متهم به پناه دادن به «گروه‌های تروریستی» کرد. به‌دنبال ظریف، قاسمی، سخنگوی وزارت‌خارجه نیز به صحنه آمد و در حالی که مقابله به‌مثل در برابر ضربه سنگین اتحادیهٔ اروپا را به آینده‌ای نامعلوم حواله می‌داد، به عقده‌گشایی علیه مجاهدین و مخالفان پرداخت. رسانه‌های حکومتی گزارش دادند:‌ «سخنگوی وزارت‌خارجه گفت: تصمیم غیرمنطقی و تعجببرانگیز اتحادیه اروپا... نشانه بی‌صداقتی کشورهای اروپایی در مبارزه با تروریسم است. قاسمی تصریح کرد اتحادیه اروپا از گروه‌های جنایتکاری هم‌چون منافقین و الاحوازیه حمایت می‌کند اما ایران را که پرچمدار مبارزه با تروریسم در منطقه بوده متهم می‌کند. اتحادیه اروپا دیشب ۲شهروند و وزارت اطلاعات ایران را به بهانه‌های واهی در فهرست تحریمهای خود قرار داد. اکنون این فهرست متشکل از ۳۶شخصیت حقیقی و حقوقی است».(تلویزیون شبکه خبر ۱۹دی ۹۷)
کاظم غریب‌آبادی، نماینده و سفیر دائم رژیم در سازمانهای بین‌المللی در وین، در پیامی توئیتری نوشت: «در حالی که اروپا بهشت امنی برای میزبانی از گروهک تروریستی منافقین و سایر تروریستهایی که هزاران شهروند غیرنظامی ایرانی را ترور کرده‌اند، شده است، اتحادیه اروپا ایران را به باد انتقاد گرفته و ایرانیان را تحریم می‌کند».(خبرگزاری ایرنا ۲۰دی ۹۷)
نجفی خوشرودی، سخنگوی کمیسیون امنیت و سیاست خارجه مجلس ارتجاع نیز با بیان این‌که برخی کشورهای اروپایی که امروز این اقدامات را انجام می‌دهند خود مأمن و پناهگاه (مجاهدین) هستند، گفت: «این اقدام مغایر با تلاشی است که اروپایی‌ها برای ارایه سازوکار مالی ویژه انجام می‌دهند».(خبرگزاری ایرنا ۱۹دی ۹۷)
خوشرودی در ادامهٔ اظهارات خود به عقده‌گشایی علیه مجاهدین پرداخته و از این‌که کشورهای اروپایی مأمن و پناهگاه سازمان (مجاهدین) هستند، سوزوگداز کرد.

کیهان خامنه‌ای در گزارش خود با عنوان «تازه‌ترین میوه باغ برجام، اروپا قرار بود تضمین بیاورد تحریم آورد!» نوشته است: «در سایه سکوت و بی‌عملی دولت و دستگاه دیپلماسی، اروپا روزبه‌روز بر اقدامات خصمانه علیه ملت ایران می‌افزاید». کیهان افزوده است: «به‌عنوان نمونه، فرانسه اکنون میزبان (مجاهدین) است. تابستان ۹۷ نیز فرانسه -میزبان و حامی و پناهگاه (مجاهدین)- در اقدامی غیرقانونی و به دلایل واهی یک دیپلمات ایرانی را اخراج کرد. در روزهای گذشته نیز آلبانی که مدت‌هاست به پایگاه (مجاهدین) مبدل شده، در اقدامی گستاخانه ۲دیپلمات ایرانی را به دلایل واهی از این کشور اخراج کرد. نکته قابل تأمل اینجاست که یکی از دیپلمات‌های اخراج‌شده ایرانی، «غلامحسین محمدنیا» از اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای است!».(کیهان ۱۸دی ۹۷)
واکنش حاکمیت آخوندی به تحریم یک نهاد وزارت اطلاعات و ۲مقام دست‌اندرکار توطئه تروریستی در گردهمایی سالانه مقاومت در ویلپنت پاریس، منحصر به این مقامات بالای وزارت‌خارجه رژیم نیست، بلکه رسانه‌ها و مهره‌های بیشتری از هر دو باند آن نسبت به اقدام اتحادیه اروپا واکنش نشان دادند که به‌دلیل کثرت موارد، از ذکر همه آنها خودداری شد و به بیان اظهارات فوق اکتفا شد.
این واکنش لرزان نسبت به اقدام اتحادیه اروپا و سوزوگداز نسبت به موقعیت مقاومت و فعالیت‌های آن بیانگر ۲نکته حایز اهمیت است.
اول انزوا و ضعف این نظام در صحنه بین‌المللی خصوصاً در اروپا است! آن هم در شرایطی که همین مقامات وزارت خارجه برای کسب حمایت این اتحادیه در مقابل تحریم‌های آمریکا و همچنین برای جلوگیری از فعالیت‌های مقاومت در کشورهای اروپایی، بسیار تلاش و تقلا کرده و در این رابطه کراراً از اروپا منت‌کشی کرده و در باغ سبزهای زیادی هم به آن نشان داده‌اند.
اما با توجه موقعیت لرزان حکومت آخوندی در داخل و انزوای بین‌المللی آن، نه تنها پاسخ مثبت نگرفته است، بلکه این کشورهای اروپایی هستند که هر یک به‌طور جداگانه و یا در اتحادیه اروپا تروریسم آن را محکوم می‌کنند و ۲تن از مقامات وزارت اطلاعات را به‌دلیل دست داشتن در توطئه بمب‌گذاری در گردهمایی تابستان گذشته مقاومت در پاریس در لیست تحریم خود قرار داده‌اند.
دوم شدت هراس حاکمیت از اعتبار بین‌المللی مجاهدین خلق ایران و مقاوت ایران را نشان می‌دهد. آن‌چنان که به فاصله یکی دو روز تمامی مقامات مهم وزارت‌خارجه ناگزیر به موضع‌گیری شده‌اند.

البته وحشت سردمداران حاکمیت نسبت مقاومت ایران و مجاهدین خلق ایران، صرفاً مربوط به جایگاه این مقاومت در صحنه بین‌المللی نیست. آنها نسبت به نقش مجاهدین و مقاومت ایران در داخل آشفته‌حال و هراسان هستند و گسترش پایگاه مقاومت در داخل کشور و در میان اقشار بپاخاسته را مبنای پیشروی مقاومت در عرصه بین‌المللی می‌دانند. هم‌چنان که بلافاصله در جریان قیام دیماه ۹۶علی خامنه‌ای به این نقش تاثیرگذار اذعان کرد و بعد از او هم سردمداران حکومتی به‌خصوص امام‌جمعه‌های خامنه‌ای به‌ مناسبت‌های مختلف نسبت به این نقش اعتراف کرده‌اند.
هراس حکومت آخوندی از نقش مجاهدین و مقاومت ایران در سمت‌دهی رویدادهای داخلی خصوصاً قیام‌ها و اعتراضات مردمی و هراس از نقش تاثیر‌گذار کانونهای شورشی در قیام‌ها و اعتراضات به‌گونه‌ای است که یکی از سایتهای وابسته به باند خامنه‌ای تمامی تعارفات را کنار گذاشت و به‌صراحت نوشت: «منافقین از فردای اغتشاشات دیماه سال گذشته، بر روی گسل‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه سوار شدند تا زمینه مناسبی را برای پیاده کردن اهداف خود پیدا کنند... چنان‌چه به مصادیق بارز این مدعی نگاهی بیاندازیم خواهیم دید که اعتراضات اخیر ادامه همان اغتشاشات ناکام دیماه سال گذشته به سرکردگی منافقین است. لذا این بار به سراغ اقشار مختلف مردم رفته است.
تاکتیک منافقین به این صورت است که ابتدا در رسانه‌های وابسته به خود، با تبلیغات وسیع و کوه ساختن از کاه، زمینه اعتراضات را فراهم می‌کند. سپس توسط برخی از عوامل خود که آنها را «کانونهای شورشی» می‌نامد به تجمعات اعتراضی و برحق مردم نفوذ می‌کند. به‌دنبال آن، یک فراخوان سراسری جهت گسترش تجمعات از سوی منافقین صادر می‌شود.
«کانونهای شورشی» که هر یک شماره‌ای را با خود یدک می‌کشند شروع به کار می‌کنند. روی موج اعتراضات مردم سوار می‌شوند و با موج‌سازی، در فضای مجازی چنان تبلیغاتی به‌راه می‌اندازند که گویی با این تجمع اعتراضی، نظام ۴۰ساله جمهوری اسلامی ـ که برخی چشم دیدن آن را ندارند ـ قریباً که ساقط شود!...
سپس مریم رجوی وارد صحنه می‌شود و برای معترضان پیام همدردی ارسال می‌کند».(سایت قابوس نامه ۱۱آذر ۹۷)



مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت     ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید
پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات#