۱۳۹۷ بهمن ۲, سه‌شنبه

مایک پمپئو در پیامی به داووس: ائتلافی جهانی برای مقابله با رژیم ایران و حمایت از خواسته‌های مردم ایران تشکیل داده‌ایم



مایک پمپئو در پیامی به داووس: ائتلافی جهانی برای مقابله با رژیم ایران و حمایت از خواسته‌های مردم ایران تشکیل داده‌ایم


وزیر خارجه آمریکا بار دیگر رژیم ایران را به ایجاد بی‌ثباتی در منطقه متهم کرد و گفت واشنگتن در تلاش است تا یک ائتلاف جهانی علیه رژیم ایران تشکیل دهد.

سخنان مایک پمپئو که امروز سه‌شنبه ۲بهمن در اجلاس سالانه مجمع اقتصاد جهانی(داووس) از طریق ویدیو کنفرانس پخش می‌شد بار دیگر رژیم ایران را یک «تهدید» توصیف کرد و با اشاره به سفر اخیرش به غرب آسیا، گفت: «هرجا که رفته‌ام گفته‌ام که آمریکا متعهد است به امنیت و ثبات خاورمیانه کمک کند».

مایک پمپئو که از واشنگتن به کنفرانس جهانی داووس پیام می‌داد گفت: همان‌طور که همه شما می‌دانید ما با بسیاری تهدیدات جدید روبه‌رو هستیم. بعضی از آنها آن‌قدر جدید نیستند. طیفی از برنامه هسته‌یی کره شمالی تا ماجراجویی خارجی (رژیم)ایران،.... تروریسم اسلام افراطی هم‌چنان یک تهدید دائمی است که ما با هم به مبارزه با آن ادامه خواهیم داد. در همه این زمینه‌ها ما در حال پیشروی هستیم. ولی هیچ‌کدام از این پیشرویها بدون ائتلافهای زیبایی که آمریکا نقش محوری در آنها داشته نمی‌توانست صورت بگیرد...... ما همچنین یک ائتلاف جهانی برای مقابله با رژیم ایران و حمایت از خواسته‌های مردم ایران تشکیل داده‌ایم.

مایک پمپئو در باره ائتلاف منطقه‌یی علیه رژیم ایران گفت: من به‌تازگی از یک سفر برگشته‌ام. در هر ملاقاتی با رهبران کشورهای منطقه، صحبت من این بود که ایالات متحده متعهد است که کمک کند که خاورمیانه در صلح و امنیت باشد. در واقع ما آنجا خواهیم بود و نیرویی برای خیر هستیم. شما همین الآن چارچوبی از مجموعه تهدیدات دادید. در هر کدام از این موارد که شما به آن اشاره کردید، یک تم مشترک در آنها وجود دارد. اول، این‌که کشورهای زیادی هستند که سهمی در این چالشها دارند. ما این کار را به تنهایی انجام نخواهیم داد. ما نیاز به ائتلافهایی خواهیم داشت که تشکیل شود تا تضمین کنیم که ثبات در خاورمیانه برقرار باشد. تلاشهای ما برای تشکیل مسا (پیمان استراتژیک خاورمیانه) جایی که در آن کشورهای منطقه را داریم که مصمم هستند که با هم با کمک آمریکا به‌عنوان شریک خودشان در این جنگ از خودشان حفاظت کنند. این یک جزء مهمی از نحوه برخورد آمریکا با این مجموعه مشکلات است.

وزیر خارجه آمریکا در رابطه با تهدید رژیم ایران در منطقه و تشکیل اجلاس ورشو گفت: در رابطه با بسیاری از مشکلاتی که شما الآن عنوان کردید، تهدید رژیم ایران بسیار واقعی است. شما به یمن و سوریه اشاره کردید. فکر کنم شما در رابطه با چالش حزب‌الله لبنان در لبنان صحبت کردید. هم‌چنان این مورد صدق می‌کند که رژیم ایران در حال تلاش شدیدی است که آزادی، حق حاکمیت و استقلال عراق را کاهش دهد. این مکانها جایی است که ایران واقعاً نقش آفرین بدطینت است به همین دلیل است که ما خیلی خوشحال هستیم که ائتلافی تشکیل داده‌ایم و ما یک اجلاس وزیران در ورشو در اواسط ماه آینده داریم تا درباره این موضوعات و سایر مسائل خاورمیانه صحبت کنیم. این اجلاس بسیار تعیین‌کننده است تا ثباتی که مردم خاورمیانه به‌شدت استحقاق آن را دارند را ایجاد کنیم. راه‌حلهای دیپلماتیک و سیاسی برای بسیاری از این مشکلات وجود دارد و ما نیاز داریم که همه دیپلماتهایمان از همه جای دنیا با هم کار کنند تا این مشکلات را حل کنند.


پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات

 سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange