۱۳۹۷ بهمن ۵, جمعه

گفتگوهای وزیران خارجه آمریکا و انگلستان درباره مقابله با رفتار شریرانه رژیم ایران


گفتگوهای وزیران خارجه آمریکا و انگلستان درباره مقابله با رفتار شریرانه رژیم ایران



وزیران خارجه آمریکا و انگلستان روز پنجشنبه ۴بهمن ۹۷ در مورد مقابله با رفتار شریرانه رژیم ایران گفتگو کردند.
رابرت پالادینو از سخنگویان وزارت‌خارجه آمریکا گفت:‌« وزیر خارجه مایک پمپئو با جرمی‌ هانت وزیر خارجه انگلستان ملاقات کرد تا در مورد اولویتهای کلیدی جهانی گفتگو کند از جمله: مقابله با رفتار شریرانه رژیم ایران».

روز گذشته مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا درباره تحریمهای رژیم ایران طی مصاحبه‌یی گفت: بزرگترین مجموعه تحریمها در تاریخ علیه رژیم ایران برقرار شده است. احتمالاً در بهار امسال رژیم ایران دچار رکود اقتصادی خواهد شد..
وی درباره اجلاس لهستان برای مقابله با جنگ‌افروزی رژیم ایران در منطقه گفت:‌ این ائتلاف جهانی است که در ماه فوریه در ورشو برای ثبات خاورمیانه تشکیل خواهد شد و کشورها به ما ملحق خواهند شد.
از سوی دیگر سفیر آمریکا در آلمان، بستن ماهان ایر را یک گام عمده علیه تروریسم عنوان کرد.
ریچارد گرینل سفیر آمریکا در آلمان بستن ماهان ایر را یک گام عمده علیه تروریسم دانست. وی که با فاکس‌ نیوز مصاحبه می‌کرد گفت: آلمان برای حفظ امنیت ملی خود تصمیمی قاطع گرفت تا در آینده دیگر به هواپیمایی ماهان ایر اجازه فرود به آلمان را ندهد. با این تصمیم، حمایت از رژیم اسد متوقف می‌شود و ضربه‌یی به حمایت رژیم ایران از سازمانهای تروریستی منطقه شامل حزب‌الله است
وی افزود: دولت آلمان این پیام واضح را می‌دهد که رژیم ایران باید به حمایت از ترور و رفتار بی‌ثبات کننده در خاورمیانه و اروپا و سراسر جهان خاتمه بدهد.

 
در بریفینگ مطبوعاتی وزارت‌خارجه فرانسه روز چهارشنبه ۳بهمن ۹۷در پاسخ به این‌که آیا شما از هدف قرار گرفتن اهداف رژیم ایران در سوریه حمایت می‌کنید، گفته شد که فرانسه مکرراًً از فعالیتهای بی‌ثبات کننده رژیم ایران در سوریه ابراز نگرانی کرده است.
موشکی که در ۲۰ژانویه رژیم ایران پرتاب کرد آخرین نمونه چنین کارهایی است. این اقدام رژیم ایران بار دیگر ضرورت این‌که این رژیم بایستی از قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متابعت کند و ضرورت فوری این‌که پروسه سیاسی در سوریه از سر گرفته شود را تأیید می‌نماید.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه ۲۵دیماه در واکنش به پرتاب موشک رژیم آخوندی و شکست فضاحت‌بار آن گفت:‌ رژیم ایران امروز در سرپیچی از جامعه بین‌المللی و قطعنامه ۲۲۳۱شورای امنیت ملل ‌متحد یک موشک فضا پیما پرتاب کرد.
این پرتاب موشک بار دیگر نشان می‌دهد رژیم ایران در حال پیشبرد قابلیتهای پیشرفته موشکی است که اروپا و خاورمیانه را در معرض تهدید قرار می‌دهد.
همچنین مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه ۲۳دیماه در مصاحبه با سی.بی.اس نیوز گفت:‌ تلاشهای ما برای مقابله با تروریسمی است که منشأ آن رژیم ایران است.
وی افزود: اینها گروهی هستند که در میان بدترین تروریستها در دنیا هستند. آنها کمترین احترامی برای حقوق‌بشر قائل نیستند. به همین دلیل است که این دولت سیاست بسیار سختی علیه رژیم ایران اتخاذ کرده است.
وزیر خارجه آمریکا همچنین شنبه شب ۲۲دیماه در یک کنفرانس خبری در امارات در پاسخ به «واشنگتن فری بیکن» درباره پرتاب ماهواره رژیم به فضا گفت: رژیم ایران قصد دارد چندین ماهواره به فضا ارسال کند و از این آزمایش به‌عنوان آزمایش موشک بالستیک بین‌قاره‌یی استفاده کند. همه جهان باید در کنار یکدیگر با این اقدام مخالفت کنند.
مایک پمپئو گفت: آمریکا همواره هشدار داده که فعالیتهای موشکی بالستیک و موشک حامل پرتاب فضایی از سوی رژیم ایران، برهم زننده ثبات منطقه و فراتر از آن دارد. فرانسه، آلمان و انگلستان و بسیاری کشورهای دیگر در جهان هم نگرانی عمیق خود را ابراز کرده‌اند.

یش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  
   مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange  مطالب ما را در وبلاک خط سرخ مقاومت 

ودر توئیتر @bahareazady دنبال کنید