۱۳۹۷ دی ۲۶, چهارشنبه

بازداشت مترجم افغانستانی ارتش آلمان به اتهام جاسوسی برای ایران



بازداشت مترجم افغانستانی ارتش آلمان به اتهام جاسوسی برای ایران



ایران بریفینگ / رسانه‌ها از بازداشت یکی از مترجمان ارتش آلمان به اتهام جاسوسی برای ایران خبر می‌دهند.
یکی از کارکنان ارتش آلمان که به اطلاعات مهمی دسترسی داشته است به دلیل احتمال جاسوسی برای جمهوری اسلامی ایران بازداشت شد. به گزارش “اشپیگل آنلاین” گمان می‌رود که این فرد اطلاعات خود را در اختیار وزارت اطلاعات و شاخه برون مرزی سپاه پاسداران (نیروی قدس سپاه پاسداران )  ایران قرار داده باشد.
اشپیگل در خبر خود مدعی شده است: جاسوس وزارت اطلاعات ایران در ارتش آلمان کە سال‌ها اطلاعات حساس این نهاد نظامی را بە جمهوری اسلامی می‌داد، توسط ادارە جنایی آلمان دستگیر شد.
در همین رابطه دادستانی کل آلمان اعلام کرد: «عبدالحمید» ۵۰ سالە کە اصلیت افغانستانی دارد و به‌عنوان مترجم و مشاور ارتش آلمان در امور افغانستان همکاری می‌کردە اکنون بە جاسوسی برای وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران  و سپاه پاسداران متهم شدە است.
احتمال می‌رود که ارتش آلمان با یک رسوایی جاسوسی روبرو باشد. بنا به گزارش سایت اینترنتی «اشپیگل آنلاین» صبح سه‌شنبه ۲۵ دی (۱۵ ژانویه) پلیس جنایی فدرال آلمان یکی از کارمندان ارتش این کشور را به ظن جاسوسی برای جمهوری اسلامی ایران بازداشت کرد.
گفته می‌شود که فرد بازداشت‌شده اطلاعات محرمانه و مهمی درباره ارتش آلمان را در اختیار وزارت اطلاعات و نهادهای امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی ایران قرار داده است.
پتر فرانک، دادستان کل آلمان اتهام جاسوسی به این مرد ۵۰ ساله که عبدالحمید س. نام دارد را بررسی می‌کند. عبدالحمید س. در افغانستان متولدشده است.
عبدالحمید س. در بخش ارزیابی زبان و مشاور امور فرهنگ و مردم با ارتش آلمان همکاری داشته و گفته می‌شود که او از چند سال پیش با سرویس‌های اطلاعاتی ایران همکاری می‌کرده است.
عبدالحمید س. به دلیل نوع کارش در ارتش آلمان به اطلاعات مهمی ازجمله استقرار نیروهای آلمانی در افغانستان و احتمالاً در دیگر مناطق مورد اهمیت برای سرویس‌های امنیتی آلمان دسترسی داشته است.
این مسئله که یک کارمند سرویس اطلاعات خارجی در آلمان به چنین اطلاعاتی در دستگاه امنیتی این کشور دسترسی داشته است برای ارتش آلمان یک رسوایی بزرگ را به همراه خواهد داشت.
به نوشته سایت اشپیگل، ظن آن می‌رود که مشاور یادشده سال‌ها برای سرویس امنیتی جمهوری اسلامی کار می‌کرده است.
این گزارش می‌افزاید که وی در زمان خدمت خود در ارتش آلمان به اطلاعات فوق‌العاده حساس ازجمله درباره اعزام سربازان این کشور به افغانستان دسترسی داشته است.
ارتش آلمان معمولاً همراه گشتی‌های خود در مأموریت افغانستان، مترجمان بومی می‌فرستد.
مقام‌های اطلاعاتی آلمان و اتحادیه اروپا اخیراً از افزایش فعالیت‌های جاسوسی ایران ازجمله حملات سایبری ابراز نگرانی کرده‌اند.
اعلام این خبر هم‌زمان‌شده است با درگیر بودن ایران در یک پرونده دیگر در آلمان و بازداشت دیپلمات خود به نام اسدالله اسدی.
آقای اسدی اول ژوئیه امسال (۱۰ تیرماه) در پیوند با تحقیقات مشترک در آلمان، بلژیک و فرانسه درباره پرونده توطئه برای «بمب‌گذاری» در نشست سازمان مجاهدین خلق در پاریس، در ایالت بایرن آلمان بازداشت شد.
ایران دست داشتن دیپلماتش در این توطئه را رد کرده و خواستار استرداد آقای اسدی شد ولی برلین نه‌تنها با این تقاضا مخالفت کرد بلکه وی را به بلژیک تحویل داد تا در آنجا محاکمه شود.
اتحادیه اروپا با نشانه رفتن انگشت اتهام به‌سوی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی و متهم کردن آن به تلاش برای ترور مخالفان تهران در دانمارک و هلند، تحریم‌هایی علیه ایران وضع کرده است.
موارد قبلی جاسوسی یک سرویس امنیتی خارجی در آلمان، باعث بهت و خشم مردم این کشور شده بود

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات





 سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange