۱۳۹۷ دی ۲۹, شنبه

آخوند موحدی کرمانی: لایحه مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم بهانه و دروغ است



آخوند موحدی کرمانی: لایحه مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم بهانه و دروغ است

امام جمعه موقت تهران در نماز جمعه این هفته لایحه مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم را بهانه و دروغ دانست و آمریکا، اروپا و اسرائیل را به پولشویی و تروریسم متهم کرد.
بر اساس گزارش خبرگزاری تسنیم، «محمدعلی موحدی کرمانی» جمعه ۱۸ ژانویه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، در خصوص FATF گفت: «گروه اقدام مالی یا FATF 30 سال قبل در پاریس توسط برخی کشورها همچون آمریکا و انگلیس تاسیس شد. این گروه هدف خود را شفافیت مالی و مبارزه با پولشویی اعلام کردند و بعد از ۱۱ سپتامبر مبارزه با حمایت مالی از تروریسم را به اهداف خود افزودند؛ گرچه در ظاهر همین اهداف را دارند اما در حقیقت ساز و کاری برای اشراف اطلاعاتی بر منابع و سیستم‌های مالی سایر کشورهاست. همچنین FATF بازوی خزانه‌داری آمریکا برای اعمال هر چه موثرتر تحریم علیه ایران و جریان مقاومت است. این اعتراف صریح یکی از مسئولان خزانه‌داری آمریکاست که می‌گوید برای قرار دادن ایران در تنگنا و سخت‌تر کردن شرایط برای ایران، به FATF نیاز است».
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: «مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم بهانه و دروغ است».
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با استعماری خواندن لایحه FATF اظهار کرد: «ما قانون مبارزه با پولشویی و تروریسم را داریم که در مجمع نیز به تصویب رسیده است؛ اما در مواجهه با نسخه‌های استعماری باید با هوشمندی و تدبیر عمل کرد. البته نقش وزارت خارجه در این زمینه بسیار مهم است و باید با دیپلماسی فعال و هوشمند به تبیین سیاست‌های ایران بپردازد».

اختلاس‌های بزرگ در ایران

وی در ادامه با اشاره به اختلاس‌هایی که در ایران پیش آمده گفت: «ما در کشور ضعف‌ها و نارسایی‌های زیادی داریم که مهمترین ‌آن‌ها اقتصادی و معیشتی است که بخشی از آن‌ ناشی از تحریم‌هاست».
موحدی کرمانی تقویت پول ملی و کاهش فشار بر مردم و طبقه ضعیف، تقویت اقتصاد دانش بنیان، برطرف ساختن موانع کسب و کار، تامین مواد اولیه کارخانجات، الزام شبکه‌های بانکی برای اعطای تسهیلات بانکی به تولیدکنندگان و امر ازدواج جوانان، برخورد جدی با مفسدان و اخلالگران اقتصادی و پایش مستمر بر نحوه قیمت‌گذاری، نظارت دقیق بر عملکرد گمرکات و ترخیص کالاها، مبارزه بی‌امان با قاچاق را خواستار شد و از وزارت ارتباطات و شورای عالی فضای مجازی درخواست کرد برای مقابله با ابتذال اخلاقی و جنگ روانی علیه ایران اقدامی انجام دهند و برای بومی‌سازی، تقویت شبکه ملی اطلاعات، رصد و مقابله با شبکه‌های ماهواره‌ای و حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی اقدام کنند.
گفتنی است لایحه مبارزه با پولشویی به دلیل موافقان و مخالفان زیادی که در ایران داشت محل اختلاف میان مقامات این کشور شد.
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در یک اظهارنظر جنجالی درباره این لایحه، مخالفان تصویب آن را تلویحا عاملان پولشویی در این کشور دانست.
عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان نیز در این باره گفت: «اصلاح قانون مبارزه با پولشویی» از سوی شورای نگهبان در چهار بند مغایر با موازین شرع مقدس و قانون اساسی شناخته شد و جهت اصلاح به مجلس اعاده شد.
اما در نهایت یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به تازگی خبر داد که لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی به تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام رسید.
«مجید انصاری» در گفت‌و گو با ایسنا، اظهار کرد: لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسید.
وی ادامه داد: «این لایحه با اصلاحات جزیی در دو سه مورد به تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام رسید».
پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات

 سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange