۱۳۹۷ دی ۱۸, سه‌شنبه

دونالد ترامپ: اقتصاد ایران به دلیل بازگشت تحریم‌ها به شدت ضربه خورده است



دونالد ترامپ: اقتصاد ایران به دلیل بازگشت تحریم‌ها به شدت ضربه خورده است



دونالد ترامپ روز یکشنبه ۱۶ دی (۶ دسامبر – به وقت محلی) پیش از عزیمت به کمپ دیوید، در جمع خبرنگاران در کاخ سفید گفت که اقتصاد ایران تحت تأثیر خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌ها به شدت ضربه خورده است: «شرایط‌شان خوب نیست. آنها خواستار مذاکره [با آمریکا] هستند.»
آمریکا در ماه مه به صورت یکجانبه از توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی موسوم به “برنامه جامع اقدام مشترک” (برجام) خارج شد و طی ماه‌های اخیر و در دو مرحله تحریم‌های تجاری و نفتی خود علیه جمهوری اسلامی ایران را که با امضای برجام لغو شده بودند، بار دیگر برقرار کرد.
رئیس جمهوری آمریکا در سخنان خود درباره “فشار بر اقتصاد ایران” یا واکنش کشورش به “درخواست مذاکره تهران” به جزئیات بیشتری اشاره نکرده است.
ترامپ برجام را از جمله “احمقانه” یا “بدترین توافق” تاریخ آمریکا توصیف می‌کند. به گفته او این توافق نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه را تسهیل می‌کرد؛ موضوعی که روز گذشته مشاور امنیت ملی او هم به آن اشاره کرد.
جان بولتون دیروز یکشنبه پس از دیدار با نخست‌وزیر اسرائیل در اورشلیم (بیت‌المقدس) از جمله درباره شرایط خروج نیروهای کشورش از سوریه سخن گفت. او در بخشی از سخنانش گفت که ممکن است دو هزار نیروهای آمریکایی مستقر در سوریه به صورت کامل از این کشور خارج نشوند، بلکه نیروها شمال سوریه را ترک کنند، اما برای جلوگیری از نفوذ ایران در جنوب سوریه مستقر بمانند.َ
مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت     ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید
پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات
سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور