۱۳۹۷ دی ۳۰, یکشنبه

سازمان ملل: حوثی‌ها برای تامین مخارج‌شان سوخت ایرانی می‌فروشند



سازمان ملل: حوثی‌ها برای تامین مخارج‌شان سوخت ایرانی می‌فروشند


کمیته کارشناسان سازمان گزارش کرد درآمدهای ناشی از فروش سوختی که ایران برای حوثی‌ها می‌فرستد، آنها را برای تامین هزینه‌های شورش علیه دولت قانونی یمن کمک می‌کند.
به گزارش فرانس‌پرس نتایج این گزارش کمیته کارشناسان سازمان ملل بار دیگری سوالاتی درباره حمایت ایران از پیکارجویان حوثی در جنگی که یمن را به سمت یک فاجعه انسانی برد، مطرح می‌کند.
این کمیته در گزارش سال ۲۰۱۸ خود آورده است: «تعداد اندکی از شرکت‌ها در داخل و خارج از یمن به عنوان پوشش استفاده می‌شوند» که از طریق جعل اسناد، درآمدهای نفتی را پنهان می‌کنند. این سوخت در بنادر جمهوری اسلامی ایران با استفاده از اسناد جعلی بارگیری شده تا از بازرسی‌های سازمان ملل دور نگاه داشته شود.
براساس این گزارش ۸۵ صفحه‌ای که نسخه‌ای از آن به شورای امنیت ارسال شده، درآمدهای نفتی به فردی می‌رسد که نامش در فهرست تحریم‌های سازمان ملل درج شده است.
کارشناسان سازمان ملل همچنین پس از سفر به ریاض برای بررسی بقایای موشک‌های بالستیک شلیک شده از سوی حوثی، احتمال دادند که ایران در این زمینه دست داشته باشد.
در گزارش پیشین این کمیته آمده بود که حوثی‌ها از طریق فروش سوخت ایرانی، ماهیانه ۳۰ میلیون دلار درآمد دارند. با این حال ایران بارها حمایت نظامی خود از حوثی‌ها را انکار کرده است. حوثی‌ها در سال ۲۰۱۴ صنعاء، پایتخت یمن را اشغال کردند؛ موضوعی که حمایت ائتلاف نظامی عربی از دولت قانونی یمن را در پی داشت.
پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات

 سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange