۱۳۹۷ اسفند ۱, چهارشنبه

مروری بر رسانه‌های حکومتی – چهارشنبه یکم اسفند۹۷




مروری بر رسانه‌های حکومتی – چهارشنبه یکم اسفند۹۷


روزنامه‌های حکومتی امروز چهارشنبه اول اسفند مهم‌ترین عنوانهای خود را به بحران روز رژیم یعنی موضوع رد یا قبول ‌FATF اختصاص داده‌اند در کنار آن تنگنای رژیم در رابطه با بستهٔ اروپا یا اینس‌تکس هست و در کنار اینها دعواهای باندی حول تقسیم قدرت تحت عنوان اصلاح ساختاری مطالبی را به خودش اختصاص داده. طبق معمول ابراز وحشت و نگرانی از پیامدهای بحرانهای اقتصادی اجتماعی در روزنامه‌های هر دو باند دیده می‌شود.
مجموعهٔ این بحرانها در تیترهای صفحات اول دیده می‌شوند:
آرمان: نظام یارانه‌ای اصلاح نشود، شکاف طبقاتی افزایش می‌یابد/ باز توزیع درآمد با وضع مالیات تصاعدی بر مصرف سوخت/ سقوط آزاد فقرا بسیار خطرناک است
آفتاب یزد: عواقب نپذیرفتن FATF، قوانین اقتصاد جهانی را سیاسی نکنیم
ابرار: سخنگوی وزارت‌خارجه روسیه: هدف نشست ورشو تقابل کامل با تهران بود
ابرار اقتصادی: افزایش بدهی بانکها به بانک مرکزی
افکار: عضو علمی دانشگاه امام صادق: نپیوستن به FATF منجر به افزایش هزینه‌ها خواهد شد
بشارت: سیاست خارجی دوباره در سیبل حمله افراطیها قرار گرفت، دلواپسان علیه دیپلماسی
رویش ملت: حداد عادل: معیشت مردم به پالرمو و اف‌.ای‌.تی‌اف ارتباط ندارد
صدای اصلاحات: بررسی جزییات بودجه ۹۸: آب گران می‌شود
عصر ایرانیان: با پدیده آمریکای داخلی مواجه هستم، آدرس غلط دولت با گره زدن اف.ای.تی.اف به معیشت مردم
کیهان خامنه‌ای در مورد بستهٔ اروپا بی‌راه‌حلی نظام را به نمایش گذاشته و نوشته است:
« اینس‌تکس ابزار مکمل برجام و همان سیاست چماق و هویج برای محدود کردن بیشتر ایران است... هر چند آقای ظریف و دوستانش ادعا می‌کنند اروپایی‌ها «نمی‌توانند»‌، اما به هزار و یک دلیل واقعیت این است که«نمی‌خواهند!». کیهان افزوده است: « البته«تهدیدنمایی دست‌آوردهای دفاعی» در مقابل «کارآمدنمایی اینس‌تکس» در برخی رسانه‌ها و محافل سیاسی داخلی از سوی جریان نفوذی همزمان با رسانه‌های غربی نیز بسیار تعجب‌برانگیز است و در حقیقت تلاشی برای فرار به جلو است تا در آینده شکست اینس‌تکس را هم هم‌چون شکست برجام به گردن نظام بیندازند!‌»
بحت FATF در روزنامه‌های باند خامنه‌ای با ضدو نقیض گویی همراه است.
رسالت در مطلبی نوشته است: «مجمع تشخیص مصلحت می‌تواند این مصوبات را بر اساس تشخیص خود برای مدت معینی برای مصلحت تصویب کند».
و همین رسالت در مطلب دیگری نوشته است: « سرتیپ پاسدار احمد وحیدی درباره FATF و ساختار آن اظهار کرد: این سیستم بخشی از نظام سلطه جهانی آمریکا و برخی کشور‌های غربی است. هدف از ایجاد این سیستم، کنترل مستقل بر کشور‌ها خارج از چارچوب سازمان ملل است؛ FATF در واقع یک نظام امنیتی، سیاسی و اطلاعاتی است و در پوشش سیستمی اقتصادی عمل می‌کند».
وطن امروز روزنامه دیگر همین باند به‌ نقل از مهرهٔ خامنه‌ای حداد عادل نوشته است: « غلامعلی حداد عادل، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مرتبط کردن موضوع معیشت مردم با لوایح FATF را یک نوع فرافکنی می‌داند. او می‌گوید هنوز مجمع تشخیص درباره لوایح پالرمو و CFT تصمیم نگرفته است، با این حال آیا اکنون وضعیت معیشت مردم خوب است؟»
ایران ارگان دولت روحانی هم نوشته است: « اگر مجمع تشخیص مصلحت نظام دومین بَله را به این لایحه بدهد، گره از مشکلات بخش خصوصی باز می‌شود و آنها می‌توانند در مسیر شفافی جابه‌جایی پولی را انجام دهند. آنها معتقدند برخلاف نظر مخالفان با قاطعیت می‌گویم FATF باعث تحریم جدیدی نمی‌شود و البته بخشی از تحریم‌ها را بی‌اثر می‌کند. آنها هر گونه مخالفت با FATF را جدا از جنبه‌های سیاسی نشانه‌ای سد بزرگ و حتی سنگ جلوی پای دولت گذاشتن تعبیر می‌کنند.نمایندگان بخش خصوصی بهانه‌هایی که این روزها برای نه گفتن به FATF آورده می‌شود را در اطلاع نداشتن از ماهیت این مهم می‌دانند».

پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  
   مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange  

مطالب ما را در وبلاک خط سرخ مقاومت ودر توئیتر @bahareazady دنبال کنید