۱۳۹۷ اسفند ۴, شنبه

اقتصاد آخوندی، جنازه‌ای که حتی نمی‌توان دفنش کرد!


اقتصاد آخوندی، جنازه‌ای که حتی نمی‌توان دفنش کرد!


بار دیگر نوسانات قیمت دلار حالت پاندولی پیدا کرد و از تعادل موقتی‌ای که پیدا کرده بود، خارج شد به‌نحوی که قیمت دلار، همچنین قیمت طلا در اولین روزهای اسفند مجدداً خیز صعودی گرفت.
بحران ارزی و نوسان مجدد قیمت دلار در شرایطی ادامه دارد که مرکز آمار رژیم اعلام کرده است نرخ تورم در ۱۲ماه منتهی به بهمن‌ماه امسال به ۹/۲۳درصد رسید. آماری که نسبت به دیماه (یک‌ ماه قبل) ۹/۲درصد افزایش نشان می‌دهد.
در همین حال، بر اساس گزارشهای منتشر شده، از صبح تا عصر پنجشنبه ۲اسفند در بازار تهران دلار بین ۱۳هزار و ۹۰۰تومان و ۱۳هزار ۵۵۰تومان خرید و فروش شد.
قیمت یورو نیز به ۱۵هزار و ۷۵۰تومان رسید.(بن‌بست دات‌کام اول اسفند ۹۷)

نوسان ارزی و نوسان شایعات

رسانه‌های رژیم، علت این افزایش ناگهانی را طولانی شدن فرآیند تصویب لوایح مربوط به اف.ای.تی.اف اعلام کردند و نوشتند: «جمهوری اسلامی ممکن است در لیست سیاه این سازمان قرار گیرد که در آن صورت احتمالاً قیمت دلار باز هم بالاتر خواهد رفت».
یک کارشناس اقتصادی رژیم در مورد چشم‌انداز قیمت دلار گفت: «چنان‌چه گشایشی در روابط سیاسی رخ ندهد انتظار نداریم شرایط به نفع دلار تغییر کند. هر چه پیش می‌رویم تبعات جهش دلار بیشتر نمایان می‌شود و مکانیزم‌هایی که دولت راه‌اندازی کرده، بیشتر مورد انتقاد قرار می‌گیرد.(تجارت نیوز اول اسفند ۹۷)
از سوی دیگر پاسدار محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: دولت برای بیلان ظاهری عمل به شعارهای خود، از ارزش پول می‌کاهد. ناکارآمدی و ثروت‌فروشی باعث شد ارزش پول کلی کم و دلار گران شود.(بورس پرس اول اسفند ۹۷)

فروپاشی اقتصادی و هراس رژ‌یم

با توجه به این واقعیتها و بی‌فرجامی برجام و ناکارآمدی ترفندهای تصنعی رژیم برای مهار بحران ارزی، نگرانی از سرنوشت تیره و تار کل نظام در اثر فوران خشم مردم به ستوه آمده، آن‌چنان شدت یافته است که رئیس‌جمهور ارتجاع را در بندرعباس به آه و ناله کشاند.

روحانی چه گفت؟

آخوند روحانی در تنگنای تحریم‌ها و فشارهای خردکننده علیه جنگ‌افروزی و تروریسم صادراتی رژیم، درباره «تشیع جنازه اقتصاد فروپاشیده حکومتی» و درماندگی نظام گفت:
«جنگ اقتصادی از یک دیدگاه از جنگ نظامی هم سخت‌تر است چون جنگ نظامی را همه با چشم می‌بینند هواپیما دارد می‌آید بمب اش را می‌زند شهید را می‌آورند تشییع می‌کنند می‌بینند همه، اما در جنگ اقتصادی که چه حوادثی دارد رخ می‌دهد چه جور حمل‌ و نقل دریایی باید صورت بگیرد؟ چه جور نفت باید به فروش برسد چه جور مشتری را ما باید جذب بکنیم؟ چه جور نقل و انتقال مالی و بانکی را انجام بدهیم اینها همه عملیات است مثل عملیات جنگی است و خود عملیات جنگ اقتصادی است».(تلویزیون شبکه خبر رژیم ۲۹بهمن ۹۷)

جهانگیری چه گفت؟

روز اول اسفند هم اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور ارتجاع گفت رژیم در وضعیت دشوار و خطیری قرار گرفته است:
وی اضافه کرد: «بودجه، نظام بانکی، صندوقهای بازنشستگی آب و محیط‌زیست به مسائل جدی کشور تبدیل شده و مجموعه چالشها و ابرچالشهایی وجود دارد که باید به آنها پرداخته شود». جهانگیری افزود برای اداره کشور در مقطع کنونی که در شرایط دشوار و خطیری قرار گرفته‌ایم دستمان را به‌سوی همهٔ دلسوزان دست دراز می‌کنیم.(تلویزیون رژیم اول اسفند ۹۷)
اذعان جهانگیری به ابرچالشها در کنار اعتراف یک کارگزار حکومتی از باند خامنه‌ای در تلویزیون رژیم، عمق ورشکستگی نظام را به نمایش می‌گذارد:

نظر کارشناس‌ باند خامنه‌ای

یک کارشناس حکومتی که سخنانش روز اول اسفند ۹۷ از تلویزیون رژیم پخش می‌شد، گفت:‌ «اقتصاد ایران یک اقتصاد رانت است. و اقتصاد رانتی بازیگرانی داره که در حوزهٔ رانت فعالیت می‌کنند. این بازیگران منفی اقتصاد دارند اقتصاد ایران را به نفع خودشون به مسیر خودشون سوق میدن. آنچه که این مطلب را ایجاب می‌کنه اینه که ما عمق حکمرانی‌مون در حوزهٔ اقتصاد چقدره؟... در عرصه اقتصاد ما عمق حکمرانی نداریم شما می‌بینید سال‌ها بانک مرکزی ما می‌گوید که اساساً مؤسسات اعتباری را من نمی‌دانم چند تاست فقط... یا دولت می‌گوید سالهاست من شرکتهای دولتی را من نمی‌دانم چند تاست... مجلس ما بودجه‌ای را که تصویب می‌کنه نمیدونه چه عددی را داره تصویب می‌کنه. مثلاً ۴۵۰هزار میلیارد یا ۶۰۰هزار میلیارد یا چه عددی؟ این نشون دهندهٔ اینه که ما عمق حاکمیتمون در عرصهٔ اقتصاد بسیار پایینه».
در چنین شرایطی در مجلس ارتجاع روشن می‌شود که عمق حاکمیت در عرصهٔ اقتصاد به زیر صفر میل کرده:
چرا که به‌عنوان نمونه آخوند لارگانی روز ۳۰بهمن ۹۷ گفت: «در دولت یازدهم آقای طیب‌نیا اعلام کردند دولت ۷۰۰هزار میلیارد تومان بدهی داره خب این بدهیها از کجاست»؟
و این البته عمق اقتصادی است که اکنون جنازه آن روی دست آخوندها مانده است و نه توان دفن آن را دارند و نه امکان ادامه دادن بقیه مسیر را با آن میسر می‌دانند! شاکله‌ای فاسد و متعفن که بوی آن پیشاپیش نظام می‌دود و همه را از حضور یک جرثومه آلوده با خبر می‌کند!

پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  
   مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange  

مطالب ما را در وبلاک خط سرخ مقاومت ودر توئیتر @bahareazady دنبال کنید