۱۳۹۷ اسفند ۲, پنجشنبه

مروری بر رسانه‌های حکومتی – پنجشنبه دوم اسفند ۹۷




مروری بر رسانه‌های حکومتی – پنجشنبه دوم اسفند ۹۷


در روزنامه‌های حکومتی امروز پنجشنبه دوم اسفندماه مهم‌ترین عنوانها و مطالب به دعواهای باندی حول استیضاح روحانی و جدال بر سر رد یا قبول FATF اختصاص یافته است. سایر بحرانهای اقتصادی اجتماعی هم در کنار آن دیده می‌شود. برخی از روزنامه‌های حکومتی هم خبرهای صفحات اول خود را به تحولات ونزوئلا، تهدیدات موشکی پوتین و نصف شدن جیره مردم کره شمالی اختصاص داده‌اند.

بحران درونی رژیم که در دعوای استیضاح روحانی بارز شده موضوع مطالب روزنامه‌های هر دو باند حاکم است.
آرمان نوشته است: مشکلات قم را رها کرده اید؛ دنبال استیضاح رئیس جمهورید! – محمود واعظی: طرح استیضاح رئیس جمهوری تبلیغاتی است.
اعتماد: حضرتی به ذوالنوری: با استیضاح روحانی حتی رفقای تا هم مخالف بودند. ذوالنوری: چرا نمی‌گویی رفقایت موافق بودند؟
ایران: هشدار اکبر ترکان: بی‌اعتبار کردن انتخابات؛ گلوله برفی که بهمنی هولناک می‌شود
آرمان هم در سرمقاله‌اش دلواپسان را در صورت استیضاح روحانی نسبت به افشای میزان چپاولشان تهدید کرده نوشته است:« روحانی چاره‌ای ندارد جز این‌که مجبور شود در دفاع از خود مقداری شفاف‌تر و حقیقی‌تر صحبت کند و واقعیتها را بگوید. ظرف این ۱۹ماهی که دولت دوازدهم تشکیل شد مکرر از آقای روحانی خواستیم به مردم بگوید که اگر درآمد کل کشور را برای یک سال به فرض ۱۰۰تومان بگیریم چه میزان از آن به قوه مجریه می‌رسد... و چه میزان اساساً ارتباطی به دولت پیدا نمی‌کند و به سمت نهادهای دیگر می‌رود». و سپس افزوده است:« این اگر رئیس‌جمهور برخی مسائل را مطرح کند مثل شمشیر دو دم است و نوک تیز آن به سمت دلواپسان می‌ر‌ود».

در روزنامه‌های هر دو باند گوشه‌هایی از تشدید محاصرهٔ رژیم دیده می‌شود:
کیهان نوشته است: FATF در گزارشی،اجرای مؤثر تحریم‌های مالی هدفمند و شناسایی مسیرهای ایران برای دور زدن تحریم را ذیل رسالت مقابله با‌ اشاعه تسلیحات کشتار جمعی خود تعریف کرده و با جدیت تمام در پی اجرای آن است.
جهان صنعت هم نوشته است: «سفیر آلمان در تهران تأکید کرد: اینس‌تکس علیه هیچ کشوری و برای دور زدن تحریم‌ها نیست‌. او پذیرش استانداردهای FATF را برای اجرای اینس‌تکس ضروری دانسته است... سفیر آلمان در این‌باره که آیا شرط اروپا برای اینس‌تکس، تصویب و تأیید نهایی FATF در ایران است گفت: واقعیت این است که بانک‌های طرف قرارداد با شرکت‌های اروپایی که ایران روی همکاری‌شان حساب کرده است خود را متعهد به توصیه‌های گروه ویژه اقدام مالی (FATF) در زمینه مبارزه و ممانعت از پولشویی و تأمین مالی تروریسم کرده‌اند‌»‌.

روزنامه‌های شرکای باند روحانی برای تصویب FATF حملاتشان را ادامه داده‌اند:
آرمان: محمد مهاجری: بین مخالفان FATF نفوذی وجود دارد. بخشی از اصول‌گرایان به دلواپسان باج می‌دهند.
روزنامه جمهوری اسلامی هم در مورد تأخیر در تصویب لوایح به باند رقیب گوشزد کرده است: « قطعاً قرار دادن نظام مدیریتی در وضعیت برزخی و مواجه شدن با موانع روزافزون، بهره‌ای برای هیچکس به‌ویژه کشتی نشینان ندارد. در این میان پیشه کردن سیاست بی‌تصمیمی و استمرار بلاتکلیفی، برازنده هیچیک از نمایندگان مجمع نبوده و لازم است با تشکیل جلسات پی‌درپی و بررسی‌های دقیق و فشرده، هر چه سریع‌تر به مسئولیت خود عمل کنند».

بحرانهای اقتصادی در روزنامه‌های هر دو باند حاکم دیده می‌شود:
ابتکار: موسوی لارگانی: در بودجه سال ۹۸ آن نگاه ویژه‌یی که باید برای معیشت مردم، اشتغال و تولید، نشده است.
مردم‌سالاری: مرکز آمار ایران در گزارش خود اعلام کرد که تورم بهمن‌ماه به ۴۲.۳درصد رسید. در آمارهای رسمی مرکز آمار، این نخستین بار است که در سال جاری، تورم نقطه به نقطه آستانه حساس ۴۰درصدی را پشت سر می‌گذارد.
کیهان: صف گوشت حاصل بی‌برنامگی دولت: گوشت قرمز بالای ۱۰۰هزار تومانی و گوشت مرغ ۱۴هزار تومانی، این مواد پروتئینی را به کالایی لوکس و دست ‌نیافتنی برای اقشار ضعیف و متوسط اقتصادی تبدیل کرده است

پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  
   مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange  

مطالب ما را در وبلاک خط سرخ مقاومت ودر توئیتر @bahareazady دنبال کنید