۱۳۹۷ اسفند ۴, شنبه

مایک پمپئو: تحریم‌ها مقامهای فاسد رژیم ایران را مجازات می‌کند نه مردم ایران


مایک پمپئو: تحریم‌ها مقامهای فاسد رژیم ایران را مجازات می‌کند نه مردم ایران


مایک پومپئو، وزیر خارجه ایالات متحده گفت: واشنگتن تلاش می‌کند رهبران رژیم ایران و سازمانهای ناقض حقوق‌بشر در ایران را به‌گونه‌یی تحریم کند که به مردم عادی صدمه‌ای نرسد.

وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به سؤال یکی از ایرانیان که چرا ایالات متحده آن دسته از نهادهای حکومت ایران را که در «نقض حقوق شهروندان» این کشور دست دارند، تحریم نمی‌کند، نهادهایی مانند سپاه پاسداران، وزارت اطلاعات و صدا و سیما گفت:
این باعث ناراحتی او و «صدها میلیون نفر از مردم آمریکاست که رهبران ایران از حقوق مردم خود محافظت نمی‌کنند».

مایک پومپئو تأکید کرد که ایالات متحده «سهم خود» را در این باره با «تحریم بیش از ۱۴۰فرد و نهاد ایرانی ادا کرده است».

مایک پومپئو در ادامه گفت آمریکا می‌خواهد تحریم‌ها به‌گونه‌یی اعمال شود که «به مردم عادی ایران صدمه‌ای نرسد، بلکه صرفاً سران رژیم را مجازات کند که ایران را در طول چهل سال پس از انقلاب به مسیر شکست کشانده‌اند.»

مایک پومپئو خطاب به ایرانیان گفت: «ما هم‌چنان به جست‌وجو و شناسایی متخلفان و سازمانهایی که باعث فساد در کشور تان و وخامت شرایط زندگی‌تان شده‌اند، ادامه می‌دهیم. و زمانی که راهی را برای انجام این کار بیابیم، ایالات متحده آماده است با مردم ایران در رابطه با تحریم‌ها و کلیه مسائل مربوط به حقوق‌بشر در داخل ایران همکاری کند.»

لازم به یادآوری است مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز جمعه ۳۰شهریور۹۷در جلسه‌یی در واشنگتن به موضوع آزادیهای مذهبی در جهان پرداخت و گفت:‌
ما برای‌ شان انسانی مردم ایران می‌جنگیم به این صورت که حقیقت را راجع به این رژیم سرکوبگر و فاسد افشا می‌کنیم که این مردم را کنترل می‌کند. من می‌دانم که این بسیاری از ما را آزار می‌دهد که شاهد اذیت و آزار ادامه‌دار مسیحیان و سایر اقلیتها در کشورهایی مانند جمهوری اسلامی ایران باشیم.
اقلیتهای مذهبی در ایران به‌طور مستمر به زندان فرستاده می‌شوند و حقوقشان نفی می‌شود و از شغلشان محروم می‌شوند و در معرض بدرفتاریهای مختلف قرار می‌گیرند...
من مثالهای زیادی دارم که طی ۴۰سال حکومت این رژیم سرکوبگر و فاسد و دو رو چه بر سر این مردم آمده است.

گزارش سالانه وزارتخارجه آمریکا در امور آزادی مذهبی در سراسر جهان سه‌شنبه ۸خرداد۹۷منتشر شد.
بر اساس این گزارش رژیم ایران در ردیف ناقضان اصلی آزادیهای مذهبی در جهان است. در ایران اقلیتهای مذهبی‌ نظیر سنیها، مسیحیها،‌ کلیمی‌ها و بهاییان سرکوب می‌شوند و حقوق آنان پایمال می‌شود. در این گزارش به قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷با فتوای خمینی اشاره شده و آمده است: در یک سخنرانی ضبط شده آیت‌الله منتظری قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۱۹۸۸را محکوم کرده است.
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا امروز سه‌شنبه ۸خرداد ۹۷این گزارش را اعلام کرد.
وی در مراسم انتشار این گزارش در سخنان کوتاهی گفت: آزادی مذهبی برای همه مردم جهان از اولویتهای اصلی دولت پرزیدنت ترامپ است.
وزیر خارجه آمریکا افزود: آزادی مذهبی یعنی هر کس حق دارد هر دینی بخواهد، داشته باشد. این حق را نمی‌شود از کسی گرفت. آمریکا در این رابطه به‌عنوان تماشاچی نخواهد بود و در همبستگی با هر فرد هستیم که برای حقوق‌بشر بنیادین بایستد.


مطالب مرتبط:
پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  
   مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange  

مطالب ما را در وبلاک خط سرخ مقاومت ودر توئیتر @bahareazady دنبال کنید