۱۳۹۷ اسفند ۲۲, چهارشنبه

پرونده تقلب دو ایرانی جهت کمک به فرزندانشان در آمریکا فاش شد



پرونده تقلب دو ایرانی جهت کمک به فرزندانشان در آمریکا فاش شد

مقام‌های فدرال آمریکا روز سه شنبه ۲۱ اسفند از پرونده تقلب جهت کمک به فرزندان ثروتمندان و افراد مشهور برای گرفتن پذیرش در دانشگاه‌های معتبر و برجسته آمریکا خبر داده‌اند.
در میان ۴۰ نفری که در این پرونده نامشان مطرح شده نام فلیسیتی هافمن و لوری لافلین، دو هنرپیشه معروف آمریکایی و همچنین دو ایرانی- آمریکایی نیز به چشم می‌خورد. نام دکتر همایون زاده، استاد دانشگاه و علی خسروشاهیان، مربی سابق تیم فوتبال زنان دانشگاه جنوب کالیفرنیا در این پرونده مطرح شده است.
به گزارش رویترز، این افراد متهم هستند که به برگزارکنندگان امتحانات و مربیان ورزشی رشوه‌ها دادند تا با جعل مدارک دانش آموزان ثروتمند، زمینه ورود آنها را به دانشگاه شاخص آمریکایی فراهم کنند.
اندرو للینگ، دادستان فدرال در ایالت ماساچوست در کنفرانس خبری روز سه شنبه گفت: والدینی (که نامشان در این پرونده مطرح شده ) افراد صاحب ثروت و امتیاز هستند. در مقابل هر دانشجویی که با تقلب پذیرفته شده یک دانشجوی صادق و با استعداد از ورود به این دانشگاه های محروم شده است.
طبق این گزارش ویلیام «ریک» سینگر، ۵۸ ساله، روز سه شنبه در دادگاهی اتهام رهبری این شبکه تقلب و کلاهبرداری را پذیرفت. او متهم است که از ۱۰۰ هزار دلار تا دو میلیون و ۵۰۰ هزار دلار جهت کمک به هر یک از فرزندان این افراد برای گرفتن پذیرش دریافت کرده است. این پولهای از یک طریق یک موسسه خیریه جابه جا شده است.
ویلیام «ریک» سینگر در دادگاه گفته است: من پذیرش برای یک دانشجو را با رشوه یا پرداخت پول می خریدم.
جان واندروم، یک مربی سابق دانشگاه استنفورد که با ویلیام سینگر همکاری می‌کرده، هم در دادگاه اتهامات خود را پذیرفته است.
فلیسیتی هافمن بازیگر سریال محبوب «دسپرت هاوس وایفز» در دادگاه حاضر شده و با وثیقه ۲۵۰ هزار دلاری آزاد شده است.
موسیمو جیانولی همسر لوری لافلین، بازیگر«فول هاوس» نیز با قرار یک میلیون دلاری آزاد شده است.
دادستان ها تاکنون نام ۳۳ پدر و مادر و ۱۳ مربی ورزشی و دستیاران ویلیام سینگر در این پرونده را اعلام کرده‌اند. این در حالی است که رسانه می‌گویند، این پرونده احتمالا در آینده ابعاد بزرگتری پیدا خواهد کرد و نام‌های بیشتری نیز مطرح می‌شوند.
نام دانشگاههایی مانند ییل، استنفورد و جرج تاون در این پرونده مطرح شده است.
پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  
   مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange  
مطالب ما را در وبلاک انجمن نجات ایران  ودر توئیتر @bahareazady دنبال کنید