۱۳۹۷ اسفند ۲۳, پنجشنبه

مروری بر رسانه‌های حکومتی – پنجشنبه ۲۳اسفند ۹۷


مروری بر رسانه‌های حکومتی – پنجشنبه ۲۳اسفند ۹۷


روزنامه‌های رژیم در روز پنجشنبه ۲۳اسفند مهم‌ترین عنوانها و مطالب خود را به بزرگنمایی سفر روحانی به عراق اختصاص داده‌اند. در کنار آن دعوای FATF و حمله به مجمع تشخیص دیده می‌شود. حملات باندی در عرصه‌های مختلف به باند رقیب موضوع مشترک روزنامه‌های هر دو باند حاکم است. بحرانهای اقتصادی اجتماعی هم در تیتر روزنامه‌های هر دو باند حاکم دیده می‌شود.
در روزنامه‌های حکومتی ابراز هراس و نگرانی از گزارش گزارشگر ویژه و مقاومت ایران ادامه دارد. از جمله روزنامهٔ حکومتی سیاست روز نوشته است:« چهلمین نشست شورای حقوق‌بشر سازمان ملل در ژنو سوئیس در حالی برگزار شد که گزارشگر ویژه حقوق‌بشر این سازمان با استناد به اطلاعات (مجاهدین)، علیه نظام ادعاهایی را مطرح کرد». این روزنامه افزوده است:« حضور اعضای رده بالای سازمان (مجاهدین) در پنل تخصصی شورای حقوق‌بشر سازمان ملل نکته جالب توجه این دوره از نشست‌های ژنو بود».
روزنامه‌های حکومتی مدعی «استراتژیک» بودن دیدار روحانی و «پر ثمر» بودن و «تحریم شکن» آن شده‌اند، اما در کنار این ادعاها فقط تشدید دعوای باندی بر سر این سفر دیده می‌شود:
کیهان خامنه‌ای در یادداشت روزش در شرح علت رویکرد نظام به عراق در سفر روحانی نوشته است« چندین سال کشور معطل و در واقع مچل‌سرابی به نام برجام بود. برجامی که قرار بود کشور را گلستان کند و اکنون چیزی از آن نمانده است جز تعهدات یک‌طرفه ایران که به‌دلیل برخی محاسبات غلط داخلی، هم‌چنان در حال اجراست. پس از پوچ درآمدن وعده‌های آمریکا نیز، عده‌یی خوش‌خیال به اروپا دل بسته‌اند. اروپایی که به‌قول یکی از اساتید معروف روابط بین‌الملل، از منظر آمریکا چیزی بیش از یک پادری نیست».
کیهان خامنه‌ای در مطلب دیگری با اشاره به کلیپ منتشر شده توسط پایگاه اطلاع‌رسانی دولت نوشته است:« در این کلیپ ادعا شده بود که سفر روحانی حاوی این پیام است که روحانی از قدرت قابل توجهی برخوردار است و رهبران عراق لازم نیست با سایر نهادها یا چهره‌های نظامی درباره مصالحه تاکتیکی گفتگو کنند! » و همچنین:« دیدار (آقای سیستانی) حاوی پیام به مسئولان ارشد نظام است! که روحانی از سوی یکی از بلندپایه‌ترین و پر نفوذ ترین مراجع تقلید مورد استقبال قرار گرفته».کیهان افزوده است:« هر چند پایگاه اطلاع‌رسانی دولت بابت انتشار این کلیپ عذرخواهی نموده و آن را اشتباه سهوی اعلام کرده است اما قطعاً چنین عذری آن‌هم از یک نهاد رسمی پذیرفتنی نیست و نیاز است تا علاوه بر برخورد با عوامل تهیه و انتشار این کلیپ، این موضوع توسط نهادهای امنیتی اطلاعاتی مورد بررسی جدی قرار بگیرد تا نفوذی‌ها در مجموعه‌ رسانه‌یی حول دومین مقام کشور که به‌دنبال تضعیف حافظان امنیت و اقتدار کشورند مورد شناسایی قرار بگیرند!»
بحران رد یا قبول FATF در روزنامه‌های هر دو باند حاکم دیده می‌شود:
آرمان: علاوه بر مواردی که اختلاف بین مجلس و شورای نگهبان بررسی می‌شود، موضوعاتی که توسط مقام معظم به مجمع ارجاع می‌گردد نیز مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. باید دید که عملکرد مجمع در بحث لوایح ۴گانه FATF در این مجموعه قرار داشته یا نه و آیا اساساً در چارچوب آن می‌گنجد؟
روزنامهٔ جمهوری اسلامی با حمله به آخوند آملی لاریجانی در مطلبی با عنوان «این خجالت را انسان کجا ببرد؟» از جمله نوشته است:« کینه‌توزی و کینه‌ورزی از شاخصه‌های اصلی بعضی مدیران امروز شده است. بیش از ده سال از جریانهای سال ۸۸گذشته ولی هنوز بر آتش کینه و اختلاف می‌دمیم. روز دوشنبه ۲۰ اسفند ۹۷ در مجلس شورای اسلامی، دو نماینده در صحن مجلس در آتش کینه ده ساله می‌دمند و رئیس سابق دستگاه قضایی کشور که خودش باید مظهر رافت و عفو و گذشت باشد، در مراسم تودیع خود می‌گوید: من با خودم عهد بسته‌ام کسانی که به من تهمت زده‌اند را نبخشم. تازه به این هم اکتفا نکرده و در ادامه می‌گوید: کسانی را نیز که در مجلسی باشند که به من تهمت می‌زنند و از من دفاع نکنند را هم نمی‌بخشم.
آیا این است دستور اسلام و کسی که ردای دین برتن پوشیده و خود را نشانه خدا بر زمینیان می‌داند، باید این‌گونه سخن بگوید؟».
روزنامهٔ جهان صنعت از باند روحانی «جنگ اقتصادی» ادعایی نظام را به چالش کشیده و از جمله نوشته است:« وقتی رئیس دولت دوازدهم از جنگ اقتصادی در کشور حرف می‌زند یعنی مردم هیچ نگویند‌، هیچ نخواهند و با صبوری به هر قضایی که بر سر آنها می‌آید رضا دهند» و در ادامه افزوده« در واقع مدیران‌، مسئولان و سکانداران اقتصاد کشور وقتی به این نتیجه رسیدند که قدرت و توان و دانش اداره اقتصاد کشور و نجات کشور از دزدی و رانت و اختلاس را ندارند‌ یا دارند اما مصلحت انجام آن را نمی‌بینند‌، صورت مسأله را از روی تخته سیاه زندگی مردم پاک کرده و موضوع جدیدی را بر آن نوشتند تحت عنوان جنگ اقتصادی‌». این روزنامه در ادامه به چپاولهای جاری در دولت و نظام اشاره کرده و نوشته است:« مردم همه چیز را خوب می‌دانند، می‌دانند که مبلغ ۶/۶میلیارد یورو دفعتاً و‌ یکباره در حساب‌های شخصی مدیران شرکت بازرگانی پتروشیمی ریخته نشده که مدیران رده‌های بالاتر غافلگیر شده و در مقابل عمل انجام شده قرار گرفته و نتوانند چاره‌ای برایش بیندیشند! مردم می‌دانند دلار ۴۲۰۰تومانی را بانک مرکزی به غریبه‌ها یا تجار و بازرگانان عادی و درستکار نمی‌دهد که مایحتاج زندگی مردم را تأمین و در اختیار آنها قرار دهد بلکه به واسطه دوستی‌ها و روابط سببی و نسبی به آنهایی می‌دهد که هر طور منافع و مصالح‌شان ایجاب کند از آن استفاده کنند و به هیچ فرد و دستگاهی پاسخگو نباشند! مردم به چگونگی سیلاب ثروت کشور که هرز می‌رود و بنیانهای اقتصادی کشور را ویران می‌کند آگاهاند».

ایران: طولانی شدن روند بررسی لوایح FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام، بحثهای پیرامون این موضوع را نیز عمیق‌تر کرده است.
رسالت: میرسلیم: پیوستن به FATF غیرعقلایی است: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولت غیرعقلایی بودن پیوستن ایران به لوایح FATF را در مجامع بین‌المللی به کرسی بنشاند.
کیهان خامنه‌ای هم بیانیهٔ خبرگان ارتجاع را انعکاس داده که با لحنی دو پهلو نوشته است:« پیوستن جمهوری اسلامی به کنوانسیونهای بین‌المللی مانند پالرمو، CFTو غیره اگر به قصد گرفتن بهانه از دشمن باشد، خطای استراتژیک محسوب می‌شود».

برخی از سایر بحرانها رژیم در عنوانهای صفحات اول روزنامه‌ها دیده می‌شود؛
کسب و کار: بحران نقدینگی در صنعت خودرو
ابرار: پمپئو: قصد داریم صادرات نفتی ایران را هر چه سریع‌تر به صفر برسانیم
رسالت: نوری همدانی: بعد از ۴۰سال هنوز بانکها اصلاح نشده‌اند
عصر ایرانیان: شمخانی: اینس‌تکس جویی باریک و کم ثمر است


پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  
   مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange  
مطالب ما را در وبلاک انجمن نجات ایران  ودر توئیتر @bahareazady دنبال کنید