۱۳۹۷ اسفند ۲۱, سه‌شنبه

دونالد ترامپ «وضعیت اضطراری ملی» علیه رژیم ایران را تا ۲۰۲۰ تمدید کرد



دونالد ترامپ «وضعیت اضطراری ملی» علیه رژیم ایران را تا ۲۰۲۰ تمدید کرد


دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه ۲۱اسفند ۹۷، وضعیت اضطراری در رابطه با رژیم ایران را برای یک سال دیگر تمدید کرد.
کاخ سفید در بیانیه‌یی اعلام کرد دونالد ترامپ روز سه‌شنبه، وضعیت اضطراری در رابطه با رژیم ایران را برای یک سال دیگر تمدید کرد و گفت: کردار و سیاست‌های رژیم ایران کماکان تهدیدی نامعمول و فوق‌العاده برای امنیت ملی و سیاست خارجی و اقتصاد آمریکا محسوب می‌شوند. به این خاطر من ضروری دیدم که وضعیت اضطراری ملی، در پاسخ به این تهدید ادامه پیدا کند و تحریم‌های جامع علیه رژیم ایران به قوت خود حفظ شود. کاخ سفید در بیانیه‌یی اعلام کرد دونالد ترامپ وضعیت اضطراری ملی درباره رژیم ایران را که ۲۴ اسفند به پایان می‌رسید، تا سال ۲۰۲۰ تمدید کرد.

رؤسای جمهوری آمریکا فرمان وضعیت اضطراری ملی را علیه کشور یا گروه‌هایی صادر می‌کنند که یک تهدید غیرمعمول یا فوق‌العاده علیه امنیت ملی ایالات متحده محسوب می‌شوند.
این فرمان از دوران ریاست‌جمهوری بیل کلینتون در سال ۱۹۹۵ علیه رژیم ایران صادر شد و رؤسای جمهوری بعدی به‌طور متوالی آن را تمدید کرده‌اند.
در حال حاضر ۳۱فرمان وضعیت اضطراری ملی هم‌چنان فعال هستند که قدیمی‌ترین آنها فرمان جیمی کارتر رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا در مورد ایران است، که ۱۴نوامبر ۱۹۷۹ و پس از اشغال سفارت آمریکا در تهران صادر شد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، خردادماه گذشته، با اعلام خروج واشنگتن از توافق هسته‌یی با ایران، دستور داد تحریم‌های هسته‌یی طی دو دوره ۹۰روزه و ۱۸۰روزه بازگردد.
آمریکا می‌گوید رژیم ایران با برنامه موشکی و همچنین حمایت از گروه‌های شورشی و تروریستی، موجب بی‌ثباتی در خاورمیانه است.

پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  
   مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange  
مطالب ما را در وبلاک خط سرخ مقاومت  ودر توئیتر @bahareazady دنبال کنید