۱۳۹۷ اسفند ۲۱, سه‌شنبه

مروری بر رسانه‌های حکومتی – سه‌شنبه ۲۱ اسفند ۹۷


مروری بر رسانه‌های حکومتی – سه‌شنبه ۲۱ اسفند ۹۷


مهم‌ترین عنوانهای روزنامه‌های حکومتی در روز سه‌شنبه ۲۱ اسفند به دود و دم حول سفر روحانی به بغداد و گماشته شدن رئیسی جلاد به سرکردگی قضاییه آخوندی است. در کنار آن برخی از بحرانهای اقتصادی، اجتماعی و اشاراتی به سگ‌دعوای روز گذشته در مجلس ارتجاع دیده می‌شود. حملات باندی و هشدار نسبت به انفجار اجتماعی هم کماکان موضوع روز، روزنامه‌های حکومتی است.
روزنامه جمهوری اسلامی بعد از یادآوری ادعاهای رئیسی در مورد عدالت، با اشاره به پرونده اختلاس پتروشیمی نوشته است«این پرونده‌ها که اختلاس هفت میلیاردی در پتروشیمی و پولشویی در یک پرونده فساد و اخلال اقتصادی دیگر مطرح‌ترین آنها هستند، علاوه بر چهره‌های آشکارشان دارای لایه‌های پنهانی هستند که به دلایلی مطرح نشده‌اند. برای دستگاه قضایی نظام جمهوری اسلامی زیبنده نیست که لایه‌هایی از پرونده‌های فساد و اخلال اقتصادی یا هر موضوع دیگر از رسیدگی معاف باشند» و در ادامه با کنایه افزوده است: « نکات زیاد دیگری برای مطرح ساختن با رئیس جدید قوه قضاییه داریم که آنها را به آینده موکول می‌کنیم، زمانی که احساس کنیم در این دوره حرکت امیدوار کننده‌ای در جریان است».

حملات باندی به رقیب در روزنامه‌های هر دو باند حاکم دیده می‌شود:
وطن امروز نوشته است:« اسحاق جهانگیری در حالی از موفقیت در به پایان رساندن سال سخن می‌گوید که هیچ شاخصه و المانی درباره این‌که چه چیزی را موفق می‌داند اعلام نکرده است... اظهارات و نظرات طلبکارانه دولتی‌ها نشان می‌دهد آنها درک نکرده‌اند منتقد وضع اقتصادی کنونی فقط منتقدان دولت نیستند بلکه آحاد ملت نیز به وضعیت فعلی نقد جدی دارند و قطعاً گفته‌هایی مثل «پاسخ دادن به همه انتقادات ظرف ۵دقیقه» و «به پایان رساندن سال آن هم با موفقیت» فقط نمک بر زخم پاشیدن است».
ایران ارگان دولت روحانی هم با اشاره به تحرکات سعید جلیلی نوشته است:« اقدامات او در نقد دولت را نمی‌توان به حساب جریان منتقد دولت یا تحت عنوان دولت سایه تعبیر کرد. بلکه بیشتر تحرکات شخصی است با هدف ارسال این پیام که من هم‌چنان در عرصه سیاسی هستم».
جهان صنعت از بودجه نجومی تلویزیون رژیم خبر داده و از جمله نوشته است:« در روزهایی که بحران ارزی دامان بسیاری از کسب و کارها را گرفته و بسیاری از مردم به‌دلیل گرانی کالاهای اساسی با مشکل رو‌به‌رو شده‌اند، خبر رسیده صدا‌و‌سیما در یکی دو سال گذشته تنها ۶۵۰میلیون یورو از صندوق توسعه ملی بودجه دریافت کرده است».

روزنامه‌های حکومتی اذعان کرده‌اند که کتابهای مربوط به خامنه‌ای به‌عنوان ابزار شکنجه و تنبیه در قضاییه آخوندی به کار گرفته شده است.
ایران ارگان دولت نوشته است:« ابوالفضل قدیانی به حکم دادگاه انقلاب بابت توهین به (خامنه‌ای) و تبلیغ علیه نظام، به سه ‌سال زندان تعزیری و رونویسی از سه کتاب «حکایت زمستان» از سعید عاکف، «داستان سیستان» (سفرنامه رهبر انقلاب به سیستان ‌و بلوچستان) از رضا امیرخانی و «دشمن‌شناسی» که گردآوری سخنان (خامنه‌ای) است، محکوم شده است».
به‌رغم دود و دم روزنامه‌های حکومتی در مورد سفر روحانی به بغداد روزنامه آرمان همسو با باند روحانی در سرمقاله‌اش از جمله نوشته است:« اگر بخواهیم از عراق به‌عنوان ابزار فرار از تحریم‌ها استفاده کنیم دستمان توسط آمریکا خوانده شده چرا که آنها نیز روی عراق حساب خاصی باز کرده‌اند و به این راحتی‌ها اجازه نخواهند داد که ایران عراق را به‌طور کامل به سمت خود بکشد».
آرمان در مطلب دیگری طرد رژیم توسط حاکمیت عراق را خاطرنشان کرده و از جمله نوشته است:« گروه‌های جدید حاکم در عراق دو هدف را دنبال می‌کنند؛ یکی گرایش به بازگشت به دنیای عرب است که بارها همه مقاماتشان درباره این موضوع صحبت کرده‌اند که هدف اصلی‌شان برگشتن به دنیای عرب است و دیگری، ارتقا بخشیدن به روابطشان با آمریکا است».
وضعیت انفجاری جامعه هم موضوع هشدار روزنامه ابتکاراست که از جمله نوشته: « در‌ صورتی که روند فعلی تداوم داشته باشد، اگر عامل افزایش خشم و ناراحتی و ایجاد عوارضی از رویگردانی نسبت به جریان سیاسی حاکم تا اعتراضهای خیابانی هم‌چون زمستان سال گذشته نشود، حداقل باعث گسترش حس سیاه یاس و ناامیدی در جامعه خواهد شد».


پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  
   مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange  

مطالب ما را در وبلاک خط سرخ مقاومت   ودر توئیتر @bahareazady دنبال کنید