۱۳۹۸ آبان ۲۸, سه‌شنبه

سایت سازمان مجاهدین خلق ایران - سخن روز :بوق پیروزی در وقت هزیمت!



سایت سازمان مجاهدین خلق ایران - سخن روز :بوق پیروزی در وقت هزیمت!


۴روز پس از توفان آتشین قیام که سراسر نظام فرتوت ولایت را درنوردیده، خامنه‌ای امروز به‌ صحنه آمد و در تلاش برای بازسازی روحیهٔ داغان نیروهایش ادعای پیروزی کرد. وی در حالی که قیام بزرگ مردم را «حوادث امنیتی» می‌نامید گفت: «دوستان و دشمنان بدانند در حوادث امنیتی چند روز اخیر، دشمن را عقب زدیم». وی به‌همین ترتیب وعدهٔ ‌ پیروزی در جنگ اقتصادی را هم به‌ نیروهای مضمحل شده‌اش داد و مدعی شد که «در جنگ اقتصادی هم دشمن را به‌طور قاطع عقب خواهد زد».

یک نمایش غیرمعمول و عجولانه
ولی‌فقیه ارتجاع برای بیان این ادعا، چنان دستپاچه بود که صبر نکرد آن را روز بعد و در ساعات قبل از ظهر که او طبق روال معمول و عادت سالیان، دیدارها و سخنرانیهای خود را در آن وقت انجام می‌دهد، عنوان کند.
صحنه‌یی هم که برای بیان این دعاوی ترتیب یافته بود، به‌منظور ارائهٔ تصویری از یک فضای نه تنها عادی و نرمال، بلکه فضای توسعه و رواج تولید بود. سایت خامنه‌ای در خبری از این دیدار داد گفت که خامنه‌ای «در دیدار با ۲۵۰۰نفر از تولیدکنندگان، کارآفرینان و فعالان اقتصادی» این سخنان را گفته است. تنها اگر صدها تن از مدیران بانکها و صدها تن از سرکردگان سپاه و بسیج را هم در میان این تولیدکنندگان بی‌تولید جا می‌دادند، این تصویر تکمیل می‌شد، چرا که در همان حال که خامنه‌ای مشغول این سخنان بود، هنوز آتش و دود از صدها بانک و پاسگاه سپاه و بسیج به‌آسمان برمی‌خاست.
در واقع خامنه‌ای با این دود و دم عجولانه و مبتذل تبلیغاتی می‌خواست آتش و دودی را که از مراکز غارت و سرکوب رژیم در سراسر کشور و از دست‌کم ۱۳۷شهر قیامی به‌آسمان برمی‌خاست، پرده‌پوشی کند.
ولی‌فقیه مفلوک ارتجاع در شرایطی در بوق پیروزی می‌دمد که گزارش خبرگزاریهای بین‌المللی به‌کلی چیز دیگری است:
خبرگزاری فرانسه ۱۹نوامبر ۲۰۱۹(۲۸آبان ۹۸): « « سازمان ملل روز سه‌شنبه بعد از کشته شدن سه تن از نیروهای امنیتی توسط « شورشیان» در ایران اظهار نگرانی کرد، به‌رغم موجی از دستگیریها و قطعی اینترنت، کشته‌های اخیر در تظاهراتها علامتی از فروکش نشان نمی‌دهند».
حتی تصویری هم که توسط ارگان اصلی سرکوب ارائه می‌شود، تماماً در تعارض با ادعای خامنه‌ای مبنی بر عقب راندن قیام است.
خبرگزاری سپاه پاسداران (فارس‌ـ ۲۶آبان): « حجم خشونت و میزان تخریب آشوبگران نسبت به‌ تجمعات دیماه ۹۶گسترده‌تر و مخرب‌تر بوده و در نتیجه آسیب‌های جانی و مالی در مقایسه با آن افزایش داشته است... تاکنون حدود ۱۰۰۰نفر در ناآرامی‌های اخیر در کل کشور بازداشت شده‌اند و بیش از ۱۰۰بانک... فقط در یک استان به‌آتش کشیده شده».
البته این، تصویری کوچک و ناقص مربوط به‌ چند روز پیش از قیامی به‌ وسعت ۱۴۰شهر کشور است و به‌هیچ‌وجه ابعاد حقیقی قیام را نشان نمی‌دهد و تنها از آن جهت که توسط منابع و ارگانهای سرکوبگر خود رژیم داده شده، حائز اهمیت است. وگر نه شهرهای سراسر کشور در خون و آتش غوطه‌ور است و چندین شهر کشور سیمای یک منطقهٔ جنگی پیدا کرده است.

بروز شکاف در بالاترین سطوح نظام
نقیض ادعای وقیحانه و مسخرهٔ خامنه‌ای مبنی بر «حوادث امنیتی» خواندن قیام مردم و هم‌چنین آثار کلان ضربه این قیام و آثار شکست رژیم در جنگ با مردم و جوانان شورشی را در تریبونهای حکومتی، از مجلس ارتجاع تا رسانه‌های رژیم، به‌وضوح می‌توان مشاهده کرد. از جمله:
  • چند تن از اعضای مجلس در هراس از آتش خشم و انتقام مردم به‌جان آمده استعفا کردند و یکی از آنها به‌نام حسین مقصودی، وحشت‌زده در جلسهٔ علنی مجلس (۲۶آبان) فریاد می‌کشید:‌ «آهای مردم بدانید که نمایندگان در افزایش قیمت بنزین هیچ اطلاعی نداشتند و هیچ قانونی در این زمینه مصوب نکرده‌ایم! آهای مردم مصوبه سران قوا در خصوص افزایش قیمت بنزین خلاف قانون و بودجه سال ۹۸مجلس است».
  • حتی شورای نگهبان ارتجاع که عصای دست خامنه‌ای است هم سعی کرد حساب خود را در این ماجرا جدا کند و سخنگوی آن در یک پیام توئیتری نوشت: « لازمه اجرای تصمیمات مهم اقناع مردم است؛‌ اعتراض به‌تصمیمات اجرایی حق مردم است
  • احمد توکلی از مهره‌های باند خامنه‌ای و عضو کنونی مجمع تشخیص مصلحت نظام، رو در روی ولی‌فقیه که قیام‌کنندگان را اشرار نامیده بود، گفت: «اگر اعتراض سازنده مرسوم نباشد، مردم به‌سمت اعتراض مخرب کشیده می‌شوند و حق نیست که به‌ همه مردم گفته شود جزو اشرار هستید».
  • آخوند مسیح مهاجری در سرمقالهٔ روزنامهٔ جمهوری اسلامی (۲۸آبان) نیز نوشت: «مسئولان نظام از این واقعیت مطلع باشند که نارضایتی از افزایش قیمت بنزین در این مقطع زمانی و با وضعیتی که اعلام و اعمال شد، فقط مربوط به‌آن عده از مردم که به‌ خیابان‌ها ریختند و تظاهرات کردند و شعار دادند نیست. این نارضایتی مربوط به‌اکثریت قاطع مردم است حتی آنان که به‌هر دلیل صلاح ندانستند به‌تظاهرات کنندگان بپیوندند. که معترضان بنزینی مردد در خیابان‌ها را نباید اخلالگر و اغتشاشگر و بازیگر زمین دشمن دانست.
  • روزنامهٔ حکومتی جهان صنعت (۲۶آبان) نوشت: «معترضان بنزینی مردد در خیابان‌ها را نباید اخلالگر و اغتشاشگر و بازیگر زمین دشمن دانست...».
این روزنامهٔ حکومتی هم‌چنین رو در روی تلاش و تبلیغات رسوای سردمداران رژیم برای تفکیک مردم و قیام کنندگان، نوشت: «این اعتراضات طبیعی‌ترین پاسخ به‌ بی‌عملی دولت در برنامه‌های اقتصادی و رفاهی است. از قرائن و شواهد نیز پیداست که حجم این اعتراضات باید گسترده‌تر از چیزی باشد که نمود یافته باشد. در واقع باید این حجم از اعتراض معترضان را نماینده و انعکاس‌دهنده اعتراض بخش اغلب معترضان خاموش دانست و تنها تفاوتش با آن، حجم گسترده از معترضان خاموش در شجاعت و جرأتی است که این معترضان برای بیان اعتراض و ارسال پیام خود انتخاب کرده‌اند».
به این ترتیب می‌توان دریافت که ادعای خامنه‌ای مبنی بر پیروزی در برابر قیام سراسری مردم ایران، نه فقط برای روحیه دادن به‌ نیروهای میدانی‌اش، بلکه در جهت حفظ و نگهداری بالاترین مهره‌های نظامش هم می‌ باشد که از سرانجام کار کشتی در هم‌شکستهٔ نظام ولایت در دریای خروشان قیام مردم ایران، سخت به‌تلاطم و وحشت دچار شده‌اند.


در توئیتر با نام Bahar iran@ ما را  دنبال کنید 
پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  
   مرگ_بر_دیکتاتور  ge#IranRegimeChan