۱۳۹۸ آبان ۲۴, جمعه

قیام درعراق - به آتش کشیدن اماکن مهره ها ومزدوران رژیم ایران توسط قیام کننده ها



قیام درعراق - به آتش کشیدن اماکن  مهره ها ومزدوران رژیم ایران توسط قیام کننده ها 

خبرنگار العربیه و الحدث در عراق خبر داد مسئولان این کشور، چهارشنبه شب استحکامات امنیتی برای آرام کردن شهرستان «الغراف» در منطقه ناصریه ارسال کردند.
نیروهای امنیتی عراق تلاش دارند با شلیک گاز اشک‌آور به سوی معترضان، آنها را متفرق کنند که منازل مسئولان شهرستان «الغراف» را درمحاصره خود گرفته‌‌اند.
این در حالی است که تظاهر کنندگان در استان ذی قار نیز منازل مسئولان را محاصره کردند و استان دار تاکید دارد این کار بی پاسخ نخواهد ماند.
پیشتر عادل عبدالمهدی نخست وزیر طی جلسه ای با فرماندهان امنیتی ، تلاش‌های نیروهای مسلح برای مقابله با بقایای داعش را مورد بررسی قرار داده بود .
در این رابطه در بیانیه صادر از سوی نخست وزیری عراق آمده است :عبدالمهدی در این جلسه اقدامات نیروهای مسلح در مقابله با گروهک‌های تروریستی را به بحث گذاشت که می‌کوشند از شرایط کنونی عراق سوء استفاده کنند .همچنین ارزیابی اوضاع امنیتی و پی گیری اقدامات اجرا شده از سوی نیروهای امنیتی برای پاسداری از امنیت وثبات بغداد و دیگر استان‌ها و حمایت از تظاهر کنندگان مسالمت جو نیز از دیگر محورهای مطرح شده در این جلسه بود .
نخست وزیر عراق پیشتر تاکید کرده بود ، قصد دارد تحقیقاتی را در مورد حوادث کشتار تظاهر کنندگان آغاز کند . در توئیتر دفتر رسانه‌ای نخست وزیر عراق آمده است عبدالمهدی در دیدار با اعضای هیئت اتحادیه اروپا در عراق عنوان کرد موضع دولت عراق ، احترام به حق برپائی تظاهرات مسالمت جویانه و حمایت از تظاهر کنندگان و نظم عمومی است و دستورات قاطعی به نیروهای امنیتی در خصوص عدم استفاده از خشونت «بیش از حد» داده شده است .
عبدالمهدی تاکید کرد کمیته‌ای برای اجرای تحقیقات درمورد رویدادهای مرتبط با تظاهرات و ارجاع پرونده آن به دستگاه قضائی تشکیل خواهد شد .
لازم به یاد آوری است از اول اکتبر گذشته در جریان اعتراض های خونین در نقاط گوناگون عراق و طرح مطالبات درمورد ” برچیدن نظام “۳۱۹ نفر بر اساس امار رسمی جان باخته‌اند.
بر اساس گزارشهای رسیده، عبدالمهدی سه شنبه گذشته ضمن ابراز تاسف از کشته شدن تظاهر کنندگان و عناصر امنیتی در حوادث جاری در کشور تاکید کرد دولت باید کمیته های حقیقت یاب را برای بررسی علل کشته شدن قربانبان تشکیل دهد.این در حالی است که بیش از ۴۰ روز از شعله ور شدن تظاهرات وطرح مطالبات مردم برای ایجاد تغییرات واصلاحات در حاکمیت عراق سپری شده است .
عبدالمهدی در سخنانی عنوان کرد بر این باور است که آزادی زیادی در عراق وجود دارد.وی در همین چهارچوب افزود نیروهای امنیتی اقدام به رویاروئی با تظاهر کنندگان نمی کنند بلکه به مقابله با کسانی می پردازند که درکار رویاروئی با نیروهای مسلح هستند.

در توئیتر با نام Bahar iran@ ما را  دنبال کنید 
پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  
   مرگ_بر_دیکتاتور  ge#IranRegimeChan