۱۳۹۸ آذر ۵, سه‌شنبه

ناتوانی سپاه در رویارویی با جوانان شورشگر! ، گفتگو با هادی روشن روان+ کلیپ



ناتوانی سپاه در رویارویی با جوانان شورشگر! ، گفتگو با هادی روشن روان+ کلیپ 


ناتوانی سپاه در رویارویی با جوانان شورشگر! را از وحشت سرکردگان سپاه می‌توان دید،‌که همچنان وحشت خودشان را از این قیام که نظام آخوندی را تا لبه پرتگاه سرنگونی برده، ابراز می‌کنند. اما این قیام حقایقی را برای مردم ایران به اثبات رسانده که رژیم در جلوگیری از آن متحملِ شکست استراتژیک شده، که پیامدهای خودش را هم به همراه دارد. این قیام آمادگی انفجاری جامعه برای سرنگون کردن قهرآمیز رژیم حاکم را نشان داد و بر همه راه حلهای پوشالی دیگر خط بطلان کشید. این قیام صحت و حقانیت خط کانونهای شورشی و شهرهای شورشی را بر همه کسانیکه سودای آزادی ایران را در سر دارند؛ به اثبات رساند. برای بررسی ابعاد قیام آبان ماه و ادعای رژیم مبنی بر پایان یافتن قیام آقای هادی روشن روان، عضو کمیسیون امنیت و ضد تروریسم شورای ملی مقاومت ایران درگفتگویی با تلویزیون ایران آزاد به این موضوعات پرداخته و به سئوالات پاسخ میدهد.
هادی روشن روان: رژیم میخواست بنزین را در سال ۹۶ بخاطر بودجه سال ۹۷،در لایجه بودجه بنا به درخواست روحانی قیمت بنزین را افزایش بدهند، ولی در همان موقع مجلس با قیام ۹۶ مواجه بود ارزیابی کردند این موضوع باعث اوج گیری قیام خواهد شد و به هیج وجه این صلاح نیست، این لایحه را تصویب نکردند. در مرداد ۹۷ مجلس به روحانی پیشنهاد کرد که بدلیل تحریمهای بعد از خروج ترامپ از برجام قیمت بنزین را بالا ببرد، در آنجا شخص روحانی مخالفت کرد و گفت اگر اینکار را بکنید با قیام مواجه خواهیم شد. اما الان در جبر و اجبار اینکار را کردند، بدلیل تحریمها بودجه رژیم که ۴هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است، روحانی چندی قبل گفت در بهترین صورت که مالیات هم بگیریم ۱۵۰هزار میلیارد تومان میشود، ما ۳۰۰هزار میلیارد تومان کم داریم، باید جوری این را جبران کنیم. برای جبران این اگر رژ‌يم مردمی بود خیلی ساده از سپاه و بنیادهای خامنه‌ای،آستان قدس رضوی، مالیات میگرفتند، در حالیکه خامنه‌ای اینها را بسته و تماما از مالیات معاف هستند. از اینجا دست روحانی هر چه تلاش هم کرده بود بسته بود.
مقوله دیگر پتروشیمی و فولاد است که رانتی به اینها سوخت میدهند، در سال حدود ۱۰ میلیارد دلار است، میتوانستند این رانت را به آنان ندهند، قیمت بنزین را بالا نبرند، ولی از آنجا که این دو مربوط به سپاه است، سپاه با فروش پتروشیمی میتواند پول به مزدوران خارج کشور پرداخت کند، ناچارا مجبور به بالا بردن نرخ بنزین شدند و الا نمیتوانستند این رایانه ها را بدهند، نمیتوانستند در سال ۹۹ حقوق کارمندان و حتی بازنشسته ها را بدهند، این فاجعه‌ای بود که با آن مواجه بودند.
بنابراین سران سه قوه در ۳۰ شهریور تصمیم گرفتند که نرخ بنزین را بالا ببرند، در ۱۵ مهر در مجلس بررسی شد حتی فدوی جانشین فرمانده سپاه توضیحات داد که ما میتوانیم امنیت را حفظ کنیم و حتی آرایش و دفاع را توضیح داد، علیرغم این مجلس به این راضی نشد، گفتند ما نمیتوانیم عواقب این را بپذیریم، مجددا اینها به جلسه سران سه قوه رفتند و به خامنه‌ای گفتند ما چاره‌ای نداریم، یعنی خامنه‌ای چاره‌ای جزء این نداشت، ولی ارزیابی‌شان این بود اعتراضاتی که شروع خواهد شد را میتوانند کنترل کنند، مدتها قبل مانوردادند، از یک هفته قبل از این نیروهای سرکوبگر در آماده باش بودند و طرح های مختلفی برای کنترل این دادند، یعنی در اینجا جنگی را مردم شروع میکردند که تمام ارگانهای رژيم آگاهانه برای آن آماده شده بودند، رژيم فکر میکرد میتواند این تظاهراتها و اعتراضات را کنترل کند و با بالا بردن نرخ بنزین از جیب مردم و نه از جیب سپاه و دخالت در خارجه و نه تروریزم و سرکوب بلکه از جیب مردم بتواند مقداری از این کمبود را جبران کند که متوجه تظاهرات بازنشستگان و کارمندان نشود که این در چشم انداز بود.

در توئیتر با نام Bahar iran@ ما را  دنبال کنید 
پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  
   مرگ_بر_دیکتاتور  ge#IranRegimeCha