۱۳۹۸ آذر ۱۰, یکشنبه

ایران - مرحله سقوط رژیم :توماس نورد نماینده مجلس فدرال آلمان: رژیم ایران رفرم پذیر نیست، بلکه در آستانه سقوط قرار دارد


ایران - مرحله سقوط رژیم :توماس نورد نماینده مجلس فدرال آلمان: رژیم ایران رفرم پذیر نیست، بلکه در آستانه سقوط قرار دارد


توماس نورد نماینده مجلس فدرال آلمان در حمایت از قیام مردم ایران طی اطلاعیه‌یی نوشت: رژیم ایران رفرم پذیر نیست، بلکه در آستانه سقوط قرار دارد.
توماس نورد در این اطلاعیه با «عنوان اعتراضات مردمی در ایران شایسته همبستگی تام و تمام ماست» افزود: به‌رغم خبررسانی بد، ادامه کنترل و بخش بسیار محدود ارتباطات اینترنتی و به‌رغم اطلاعیه‌های ضعیف اتحادیه اروپا در مورد اعتراضات در ایران، گزارشات سازمانهای حقوق‌بشری مانند عفو بین‌الملل مایه نگرانی از بابت استمرار سرکوب شدید علیه اعضای اپوزیسیون و تظاهر کنندگان می‌باشد.
رسانه‌های بین‌المللی کما این‌که رسانه‌های اپوزیسیون سیاسی ایران خبر از اعتراضات در حداقل ۱۷۰شهر و روستا در سرتاسر کشور می‌دهند. بنابراین اطلاعات گفته می‌شود که حدود ۴۵۰تن از تظاهر کنندگان کشته شده‌اند، ۱۵۴تن از قربانیان شناسایی شده، حداقل ۳۵۰۰نفر مجروح شده و حدود ۷۰۰۰نفر دستگیر شده‌اند. حتی منابع خود رژیم آخوندی مانند خبرگزاری فارس صحبت از آتش‌سوزی در ۷۳۱بانک، تخریب ۱۸۰پمپ‌بنزین و بسیاری از خانه‌ها و مغازه‌های افرادی می‌کند که نزدیک به سپاه پاسداران می‌باشند.
نماینده مجلس فدرال آلمان در ادامه به ابعاد وحشیگریهای رژیم اشاره می‌کند و می‌افزاید: دولت ایران تلاش می‌کند تا اعلام کند که قیام پایان یافته است، اما قادر نیست که دلایل این ادعا را ارائه دهد. این دولت ابعاد واقعی وحشیگریها و این واقعیت را می‌پوشاند که اوضاع تحت کنترل نیست. اعلام پیگرد علیه فعالان جنبش اعتراضی و تهدید به اعمال اشد مجازات نشان‌دهنده آنست که رژیم آماده است شدیدترین خشونتها و سرکوب دولتی را اعمال کند.
شدت درگیریها، شجاعت انسان‌هایی که جان خود را بخطر می‌اندازند و طول کشیدن ناآرمیهایی که در این اثنی به دو سال بالغ می‌شوند، نشان می‌دهند که رژیم رفرم پذیر نیست، بلکه در آستانه سقوط قرار دارد. دقیقاً بدین خاطر بسیاری از تظاهر کنندگان موجویت نظام را زیرسؤال برده و خواستار یک تغییر بنیادین هستند.
در همین رابطه کفایت نمی‌کند که دولت آلمان فدرال فقط اعلام کند از گزارشات در مورد جان باختن قربانیان ابراز انزجار می‌کند و برخورد نامناسب نیروهای امنیتی ایران را محکوم کرده و خواستار رفع قطع اینترنت می‌باشد. دولت آلمان فدرال باید از خواسته انجام یک تحقیق بین‌المللی در مورد رفتار نیروهای امنیتی حمایت کند. سرکوب وحشیانه علیه مردم ایران باید پایان پذیرد و مقصرین این سرکوب باید مورد پیگرد قرار بگیرند.
مبارزه مردم ایران برای آزادی در داخل کشور و در اینجا نیاز به همبستگی تمام‌عیار ما دارد.
توماس نورد

در توئیتر با نام Bahar iran@ ما را  دنبال کنید 
پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  
مرگ_بر_دیکتاتور  ge#IranRegimeCha