۱۳۹۸ آذر ۱۱, دوشنبه

ایران - قیام سراسری :پیام قیام مردم ایران و عراق ، گفتگو با حسین داعی الاسلام



ایران - قیام سراسری :پیام قیام مردم ایران و عراق ، گفتگو با حسین داعی الاسلام


لینک به منبع :

پیام قیام مردم ایران و عراق به حاکمیت ولایت فقیه که کشور عراق و ایران اشغال کرده  این است که بروگمشو! .مردم عراق، با رشادت و جانبازی جوانان دلیر این کشور، با تسخیر و آتش‌زدن کنسولگری رژیم در نجف، از یک نقطه عطف مهم عبور کردند. رژیم با کشتن شمار زیادی از قیام کنندگان، تلاش کرد؛ مانع هجوم مردم که عزم جزم کرده بودند؛ تا نماد اشغال کشورشان، توسط رژیم پلید آخوندی را از میان بردارند و سرانجام هم، ارادهٔ خودشان را عملی کردند و این، نویدبخش، و طلیعهٔ فروریختن عمق استراتژیک رژیم ولایت فقیه، در عراق و در سراسر منطقه است. بعد از این تحولات قیام عراق شتاب بیشتری گرفت و شماری از شهرهای عراق، صحنه درگیری شدید قیام کنندگان، با مزدوران رژیم بود و باعث شد عادل عبدالمهدی که دست نشانده رژیم بود استعفاء کند.  برای بررسی آخرین تحولات عراق با آقای حسین داعی الاسلام درگفتگویی با تلویزیون ایران آزاد آن را مورد بررسی قرارداده است .
حسین داعی ‌الاسلام: الان همانطور که رسانه ها اخبار عراق را مفصل گزارش میدهند، دوماه از قیام مردم عراق میگذرد، مردم قیام کردند برای اینکه احزاب حاکم درعراق دست نشانده رژیم هستند و کشورشان را غارت کردند و مردم در این کشور غنی که دومین تولید کننده نفت است را به فقر و وضعیت مصیبت‌بار کشاندند، کنار بزنند و میخواهند، کشورشان را از اشغال رژيم ایران آزاد کنند.، قیام در دو و سه روز اخیر اوج گرفت و بدلیل اینکه رژيم خط خودش را دیکته میکند هیچ امتیازی به قیام کنندگان ندهند و این قیام در ساحه التحریر بغداد و سایر استانها ادامه دارد. مردم شروع به گسترش دادن قیام کردند و در بغداد تلاش میکنند یکسری پلها را بگیرند، دانشگاه ها و مدارس تعطیل شد، ادارات تعطیل شد، در جنوب جوانان انقلابی به مقرات حشدالشعبی و باندهای وابسته به رژیم حمله کردند، قیام کسترش پیدا کرد.
در مقابل خطی که رژيم در عراق میخواست پیش ببرد، طبق خبری که خبرگزاری ها میدهند قاسم سلیمانی به عراق آمد و میخواستند این طرح را پیش ببرند و در هر استانی یک کمیته و هسته امنیتی باشد و نظامیان تحت امر رژ‌يم کار را به دست بگیرند و شروع به سرکوب خونین مردم و جوانان عراق که از همه اقشار هستندبکنند.
وقتی خواستند دست به اینکار بزنند در ناصریه استان ذیقار  قیام کنندگان با نیروهای سرکوبگر درگیر شدند و دولت عراق جمیل شمری افسر قاتلی که در کشتار ساکنان اشرف در سال ۹۲ دست داشت و در سال ۲۰۱۸ که مردم بصره قیام کردند او را به بصره برای سرکوب بردند، وی در استان ذیقار مسئولیت فرمانده هسته امنیتی آنجا را  بعهده داشت، ولی مردم با شجاعت و فداکاری مقاومت کردند و درگیر شدند و آنها را مجبور به عقب نشینی کردند.
آخرین آماری اینکه ۴۶ نفر شهید و ۲۵۰ نفر مجروح شدند. امروز هم در آنجا حمله کردند و با تیراندازی مستقیم ۱۵ نفر از مردم را کشتند، ولی صحنه های پایداری و استقامت مردم نشان داد که زرهی‌های آنها را گرفتند و وادار به عقب نشینی و فرار از این شهر شدند، بطوریکه دولت عراق را وادار کردند جمیل شمری جنایتکار را از آنجا ببرد.
استاندار ذیقار استعفا داد و شهر دست مردم است،  عشائر بصورت مسلحانه وارد شدند و به مراکز پلیس و نیروی ویژه حمله کردند و شهر را در اختیار خودشان گرفتند.
در نجف که از نقاط اوج قیام مردم عراق هست، مردم و قیام کنندگان به کنسولگری رژيم حمله کرده و آنجا را تسخیر و آتش زدند.
این تحول مهمی است از این بابت که نجف مرکز شیعیان است، رژيم هم ادعا میکند در آن نفوذ دارد و دولت و مردم با او هستند، کنسولگری رژیم که مرکز فتنه و فاسد و دزدی و غارت هست جوانان به آنجا حمله کردند و آنجا را گرفتند. دیپلمات تروریست‌های رژيم از آنجا فرار کردند، نیروهای امنیتی که تعدادی از جوانان را شهید کردند ولی نتوانستند کاری بکنند، جای که رژيم در آنجا لانه کرده بوده را تسخیر کردند و سوزاندند. این واکنش مردم عراق نسبت به اشغال کشورشان توسط رژ‌يم است.
مردم عراق علیه فساد قیام کردند و اینکه سراغ رژیم میروند چون بخوبی دیدند که اشغال کشورشان و مرکز اصلی فساد رژیم است، جوانان گفتند در سفارت رژيم مدارکی بدست آوردند که افشاء‌ خواهند کرد که فرودگاه نجف را مرکزی برای سپاه کردند که از آنجا سلاح و نیرو وارد عراق میکند، مواد مخدر میآورد، این ضربه‌ای به خامنه‌ای است. پایه نفوذ رژيم در عراق فرو ریخته و رژيم تبدیل به نیروی اشغالگر جنایتکار شده است.
کشتن جوانان با تک تیراندازها و حکومت فاسدی که در آنجا است و رژيم مانع از سرنگونی آن است، سرمنشاء همه این تضادها را رژيم میدانند، از آن طرف اگر همه رسانه‌ها را نگاه کرده باشید همه فهمیدند که تمام ادعاهای که رژیم میکرد که در عراق مسلط است، خبرهایش هست که امپراطوری رژیم در حال فرو ریختن است و پایه‌های رژيم زده میشود و در حال سوختن است.
البته جوانان فداکاری کردند و در نجف شهید دادند یک آمار میگوید ۱۵ تا ۱۶ نفر شهید دادند، اما آمار بطور واقعی بیشتر است، با این وجودپیروزی بزرگی بدست آوردند، طرح رژيم را که قرار بود تظاهرات مردمی عراق را سرکوب و خفه کند این شکست خورد. به‌دنبال این نتیجه دولت عادل المهدی دست نشانده رژیم سقوط کرد، تقریبا حدود یک‌ماه پیش وقتی قیام اوج گرفت درخواست تظاهرکنندگان این بود کل نظام سقوط کند و کنار برود، عادل المهدی قرار بود برای آرام کردن تظاهرات‌کنندگان کنار برود ولی همان موقع قاسم سلیمانی و خامنه‌ای وارد این قضیه شدند و نگذاشتند، دیدند اگر این سنگر فرو ریزد بطور زنجیره‌ای جلو میرود و تظاهرات کنندگان پیشروی میکنند. حتی رئیس جمهور عراق اعلام کرد عادل المهدی قبول کرده استعفا بدهد و همه فکر میکردند در یکی دو روز این انجام میشود ولی قاسم سلیمانی آمد و نگذاشت، گفت باید پشت این دولت ایستاد و آنها را وادار کرد و دولت دست نشانده خودش بود، ولی قیام و مقاومتی که کردند و شکست رژيم و مزدورانش در صحنه نظامی عراق باعث شد قیام‌کنندگان پیش بروند و این دولت شکست بخورد و عادل المهدی استعفایش را به پارلمان تقدیم کرد.
این پیروزی دوم برای قیام مردم عراق بود، بعد از دو ماه رژيم را وادار به عقب نشینی کردند، در میدان‌های تحصن و تظاهرات از اینکه این پیروزی را بدست آوردند ابراز خوشحالی میکنند ولی در عین حال اعلام می‌کنند ما خواسته کوچک‌مان است و کل این طبقه سیاسی و عناصر و باندهای فاسد که بر کشور ما حاکم شدند باید کنار بروند، پیامی که دیشب رهبر مقاومت سر همین پیروزی و اوج‌گیری قیام عراق بخصوص در ناصریه که نقطه اوج‌اش تسخیر شهر بود، پیام دادند.
این یک جنگ است و لبنان و عراق و ایران همه یک جنگ است و گفتند قیام عراق و لبنان و قیامی که در ایران است همه یک صحنه جنگ است و پیروز خواهد شد، اولین پیروزی هم در همین یکی دو روز محقق شد.
در توئیتر با نام Bahar iran@ ما را  دنبال کنید 
پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  
مرگ_بر_دیکتاتور  ge#IranRegimeCha